Niet meer goed tegen vet eten kunnen.

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Oke, niet een heel erg smakelijk onderwerp, dus doorlezers wees gewaarschuwd... Sinds een paar maanden lijkt het wel alsof ik vrijwel altijd diarree krijg, nadat ik vet heb gegeten. Ik heb de proef op de som genomen en het uitgetest met van die omega-pillen en ook daar kreeg ik steevast een uur 1 a 2 later kramp en diarree van. "Vroegah" was dit nooit een probleem, ik ben stiekem juist gek op vet en ongezond eten en baal er dus flink van. Kaas, croissantjes, roomboter, vet vlees, vette vis, allemaal heeft het hetzelfde ongewenste effect :confused::(.

Ik weet dat ik hier uiteindelijk waarschijnlijk maar mee naar een arts moet, maar in the meantime: herkent iemand dit? Enig idee waar dit zo vandaan komt en zou het ook weer spontaan over kunnen gaan? (hoop, hoop) Ik heb niet het idee dat ik voedingstoffen tekort komt (val niet echt af), maar steeds krampen en wc-runs zijn ook niet je van het natuurlijk.

2. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Deels herkenbaar al heb ikhet met frituur verder nog niet afkloppen.. Ben ook benieuwd verder

puzzelstukje vindt dit leuk.
  3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Galstenen? Heb je ook pijn of zeurend gevoel rechts onder je ribben?

4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Om mij heen krijgen veel mensen diarree en kramp van vet ik zelf heb bijna altijd diarree ,
    Maar croissant koffie frituur word beloont met dunne ontlasting , Of het nog weggaat kan maar het is waarschijnlijker dat je gevoelig voor vet eten ben maar voor de zekerheid zou ik met je klachten wel even naar de huisarts .

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Prikkelbare darm? Hier hetzelfde en ook nog eens een opgezette buik, heel vervelend. De huisarts kan daar weinig of niks aan doen.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Bij mij is het stress-gerelateerd.

7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb het altijd als ik uit eten ben geweest. Dan krijg ik op weg naar huis al buikpijn en moet ik steevast snel naar het toilet zodra ik thuis ben. Ik weet niet waar het van komt, maar irritant is het wel.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier hetzelfde. Heel erg vervelend. Kan ook niet echt uitvinden wat het precies is.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik kan ook slecht tegen vet eten, hoewel het bij jou wel extreem klinkt, want een croissantje ofzo kan ik prima eten. Bij mij kwam het door galstenen. Mijn galblaas is er inmiddels ook uit. Het slecht tegen vet eten kunnen is daardoor gebleven.

10. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.415
    769
    113
    Ik heb het idd ook als ik iets uit de frituur heb gegeten en met rode ui ....

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook als ik iets vets gegeten heb maar het is niet altijd. Erg vervelend!

12. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.655
    2.107
    113
    Ik krijg er tegenwoordig geen diarree van maar een erg opgeblazen gevoel en maagpijn.
    Soms zo erg dat ik mezelf er maar van verlos (vinger in mn keel)
    Het lucht dan gelijk op.
    Het is bij mij niet de hoeveelheid maar puur vettigheid of te gekruid.

13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zogenaamde “vetdiarree” is een bekende klacht en klinkt als wat je beschrijft. Heel vaak komt het doordat de galzouten hun werk niet helemaal goed doen. Komt regelmatig voor zonder dat er een ziekte of afwijking onder ligt. De maag/darm/lever-arts doet er dan in de meeste gevallen ook niks mee - mits er geen andere klachten zijn die kunnen duiden op onderliggende problemen (gewichtverlies dat kan komen door slechte absorbtie vanuit de darm, geelzucht omdat er galstenen zijn of leverziekte is, etc).
    De gemiddelde diëtist (die zich in ‘t onderwerp verdiept heeft) is hiermee wel bekend en kan helpen.
    Het wordt met name gezien in vrouwen vanaf een jaar of 30-35. Gaat soms ook weer over, maar helaas niet altijd.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het ook, maar ik geloof niet al bij een croissantje. Bij bv gefrituurd eten wel, of bij een salade met overdreven veel olie-dressing bv. Ik kan die hoeveelheid vet goed vermijden, heb dan totaal geen last. Is het voor jou ook te vermijden? Of reageer je al bij een heel kleine hoeveelheid?

15. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Heb het ook. bij mij dachten ze aan galstenen. maar naar een echo kwam er levervetting uit misschien kun je een echo aanvragen?

Deel Deze Pagina