Ik begin vanavond aan medicatie (langdurig) die als bijwerking in de eerste weken kan hebben dat je er suf van wordt. Er staat ook op de veerpakking: eerste week niet rijden, want je hebt een verminderd reactievermogen. Natuurlijk maak ik me daar dan ook wel zorgen over, want wat nou als ik niet snel genoeg reageer als ons zoontje iets doet? Ik ben de hele dag bij hem en verantwoordelijk voor hem en kan dat niet aan iemand anders overdragen. Ik had zelf in elk geval al bedacht om de medicatie voor het avondeten in te nemen. Het lijkt me dat je het sufste bent in de eerste uren nadat je het hebt ingenomen... Maar wat kan ik nog meer doen om het veilig te houden??
Ik heb nog nooit meegemaakt dat medicatie echt zo'n enorme impact had (maar ook niet veel medicatie gehad, dat moet ik er wel bij zeggen). Thuis ben je sowieso nooit zo gefocust op je kind als tijdens autorijden op de weg, dus die fractie van een seconde vertraging komt wel goed denk ik Lijkt me iig handig dat je in weekend begint. (Als er trouwens maagklachten bij de bijwerkingen staan, zou ik het na of tijdens eten innemen...)
Begin vandaag nog als het kan, zodat je het weekend kunt ervaren wat het doet. Als je partner in het weekend thuis is uiteraard. Vaak is suf niet zo suf dat je niet kunt reageren, maar het vertraagt je reactue vermogen. In het verkeer heb je regelmatig een moment dat je direct moet reageren. Vaak heb je die situaties in je thuis situatie minder vaak. Ben je wel echt versuft door de medicatie zou ik kijken of je een tijdelijke oplossing kunt zoeken. Vrienden/familie die helpen etc. Iedereen reageert anders op medicatie, dus wat het ook is je kan niet vooraf zeggen dat jij of wel of geen last van hebt. Wel goed dat je erover na denkt
Ik zou me er niet zo druk over maken. Ik heb genoeg medicatie geslikt met gele sticker. Qua reactievermogen kun je met autorijden met 1/10e seconde te laat al op je voorganger botsen, maar ik kan me werkelijk geen voorbeeld bedenken waarin 1/10e seconde later reageren op je zoon desastreus is. Het kan wel dat je moe/slaperig/bankhangerig bent, maar dan kun je je zoontje ook wat rustigs laten doen of filmpje kijken. Zie daar geen gevaar in. Ik neem aan dat als je 2 glazen alcohol drinkt (ongeveer vergelijkbaar effect, al valt elke medicatie bij iedereen anders) dat je dan ook nog adequaat voor je zoontje kan zorgen. Maar goed, in dit voorbeeld ga ik wel even van 'gewone' gele stickers uit (er zijn geloof ik 3 categorien), en niet van een hoge dosis morfine ofzo. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee! Het kan ook zijn dat je er helemaal niet suf van wordt, reacties verschillen per persoon en niet iedereen heeft alle bijwerkingen gelukkig
Ik heb een tijdje terug spierverslappers moeten slikken en daar mocht je ook niet bij rijden, ik dacht ach zal allemaal wel mee vallen. Maar toen ik ons kind naar de opvang wou brengen merkte ik wel dat het niet vertrouwd was.. Kon wel gewoon de verantwoording thuis aan gelukkig