VVE-thuis, ervaringen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Khlo, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Heeft er iemand ervaring met VVE thuis vanuit de PSZ? Ik ben heel benieuwd wat je dan gaat doen met je kind EN heel belangrijk of je er ook daadwerkelijk wat aan hebt? Wij lezen al veel met onze zoon, spelen educatieve spelletjes etc., dus ben benieuwd hoe of wat. Lijkt me enorm leuk namelijk!

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wij hebben toevallig vandaag een map gekregen met thema's.
    Nu herfst. We hebben verf, potloden, schaar, lijm en vouwpapieren gekregen. In de map staat er wat je moet doen met de kinderen. Hoe en eat. Is best handig.

3. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah leuk dus het is ook vooral creatief. Daar ben ik zelf niet zo goed in dus dat komt goed uit!

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien nog meer ervaringen?

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ?
    Wanneer krijg je die dan? Niets van gehoord van onze PSZ.

Bij ons is nu het thema boodschappen doen trouwens. 8 okt gaan we met de kinderen naar de supermarkt. Die zet vrijwilligers in en dan mogen de peuters wat vakkenvullen, achter de kassa en zo. Leuk!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb er ook nog nooit van gehoord. Het ligt er misschien aan met welke methode ze werken? Hier met de Piramide methode en met logo 3000, wel VVE programma maar geen opdrachten voor thuis.

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik vond het wel leuk je krijgt ook meer mee met welk thema ze bezig zijn op school en zo kun je daar thuis verder mee aan de slag. De opdrachtjes zijn verschillend van een wandeling tot knippen en knutselen tot samen naar een praatplaat kijken. Je krijgt ook tips mee hoe je dit het beste kunt doen. En je kunt ook vertellen hoe je kindje het vind en hoort wat de andere ouders te vertellen hebben wat ze gedaan hebben

Deel Deze Pagina