PSZ uitzoeken; stel ik me aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    We hebben er nu een bezocht, maar ik twijfel een beetje. Dl is een beetje brokkenpiloot, en :

-In het lokaal is een speelvide met een open, hoge trap
    -De deur van het lokaal is open (dl sneakte dus na een kwartier al ongezien naar buiten)
    -Het zit op 1-hoog met een stenen trap naar beneden
    -Er stond allemaal lego voor veel oudere kinderen (kleine onderdelen)

Is dat bij andere psz'en ookzo? :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    De eerste drie punten hier niet: deurklink zat op hoogte voor volwassenen en de vide heeft twee hekjes plus hoge omranding. Dat zijn ook wel dingen die ik erg belangrijk zou vinden! Psz lag hier trouwens aan het speelplein.

De trap zou natuurlijk niet zo'n punt zijn als de deur niet opengemaakt zou kunnen worden door de kindjes. Lego of ander relatief klein speelgoed lag hier wel trouwens. Doet jullie kindje dat dan nog in de mond? Ik denk nl dat het gros van de kinderen dat met 2/2,5 niet meer doet.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, dat lijkt me niet te kloppen. Dat mag volgens mij ook helemaal niet, open trap, open deur zeker niet!

Hier was het begane grond dus geen trappen, maar alle deuren zaten dicht, met hoge deurklink dus kinderen kunnen er niet bij. Buitendeur ging ten overvloede ook nog altijd op slot. Wel Duplo, geen Lego.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nee je stelt je niet aan. Levensgevaarlijk die open trappen en een open deur ook. Met Lego zou ik ook niet blij worden. Mijn dochter stopt namelijk wel nog steeds alles in haar mond. Lijkt mij echt niet hoe het hoort. Ik zou naar een andere psz gaan kijken als je die in de buurt hebt.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier is het ook zo.

Ik zou er geen fijn gevoel bij hebben.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hihi geen idee ik heb daar niet opgelet ;)
    Maar als je keuze hebt waarom niet dab opletten op kleins dingen toch?

Hier 3 bezocht en maar 1 was groot genoeg ruimte de andere 50m2 15 kids 2 leidsters is echt te klein alles lag op grond, geen plek te staan laat maar zitten.. Dus nee deuren trappen etc niet eens gekeken;)

Weet dat opentrap zonder hek mag niet ook niet op kdv. En open duren ook niet ze moet "val" mechanisme hebben dus altijd zacht dicht gaan vanzelf. Hier op psz 2 ingangen : van buiten en binnen. ze zijn altijd dicht- je moet aanbellen..
    Het is altijs hier netjes opgeruimd dus weet niet van lego etc

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier niet hoor, begane grond allemaal, deurklinken omhoog en ook het buitenhek op slot en hoog genoeg dat ze er niet zomaar overheen klimmen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Geen ervaring met een psz, wel met een kdv: alles gelijkvloers en hoge deurklinken.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt als niet veilig en ik zou daar mijn kind niet brengen.
    Je kunt je afvragen of ze wel gecertificeerd zijn want dit zijn punten die niet in orde zijn.
    Hier gaat dochter naar kdv waarbij alles gelijkvloers is,
    Hoge deurklinken duskunnen nooit naar buiten lopen.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lego moet toch gewoon kunnen op een psz? Hier hebben ze zelfs echt gereedschap en echte schroeven en spijkers die gepakt mogen worden om te timmeren. Dat klinkt raar maar werkt gewoon prima. Ik hou wel van werken naar zelfstandigheid.

Open deuren klinken wel vreemd.

11. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Wat gek! Hier geen trappen en op elke deur naar buiten een hoge haak/knip. Alleen speelgoed wat voor iedereen geschikt is.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    We gaan morgen toch maar even op tour, heb bij 3 andere afspraak gemaakt. Die zitten alvast wel allemaal begane grond.

Ik let ook niet overal op, maar ik zie het hele plaatje. Incl. elke kast waar de uitstekende wielen niet onder geschoven zijn, kleine legostokjes die 'kauwformaat' hebben voor dl (laatste kiesje komt door), etc.

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Trappen of gelijksvloer is geen verplichting voor certificatie bij kdv/psz.
    Wel moeten ze afgesloten worden met deur tussen of traphek

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik snap je punten qua deuren en trappen, maar qua lego niet op die leeftijd... Ergens op kauwen of in de mond stoppen om te stikken is toch wel een andere ontwikkelingsleeftijd? Ik heb een oppas kindje van 1, die stopt alles in zn mond, mn zoon van 3 ook soms wel maar die stopt het niet in zn mond om in te slikken maar om aan te likken.

15. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ben het hier helemaal mee eens, mijn zoontje zit niet op een peuterspeelzaal maar in de peutergroep van het kdv, het is volgens mij juist fijn dat LEGO of nopjespuzzels etc nu als speelgoed tot de mogelijkheden behoren aangezien niet alles meer in de mond gaat bij een peuter.
    Trappen en deuren erg vreemd hier hoge deurklink, klip als ze buiten zijn, traphekken indien boven, ramen op een kier middels slot.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als jij twijfelt zou ik verder kijken of verder vragen bij t betreffende psz
    De deur hier is alleen los/opem als het de haal en breng tijd is.
    Als ze buitenspelen (poosje voor ik mn zoon op mag halen) staat er 1 juf bij het meer dan twee meter hoge hek. Het hek is op slot. De juf doet t hek open als ik er aan kom.
    Binnen zijn eigenlijk twee deuren. Door de buitendeur kom je in een klein halletje en daarna door een deur de speelruimte in. Als t ophaaltijd is,is de buitendeur los, maar soms doen de juffen nog een spel of iets en dan zit de tussendeur nog op slot. Ik geef mn zoon daar echt met een veilig gevoel af

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik quote jou even als voorbeeld. Niet aanvallend bedoeld dus, er denken meer moeders zoals jou. Omdat jullie kinderen zeer waarschijnlijk niet meer alles in hun mond steken.
    Mijn dochter is bijna 3 en zeer zelfstandig. Toch vertrouw ik haar echt niet met kleine onderdelen aan speelgoed want ik betrap haar er regelmatig op dat ze toch stiekem iets in haar mond stopt. En ze weet dat het niet mag. Ligt het dan aan de kinderen of kunnen we ze beter deze verantwoording niet geven? Het grootste deel van de kinderen steekt op deze leeftijd niet iets in de mond, maar een enkeling dus wel. Ik denk dat je als psz hier
    beter geen risico's mee kunt nemen.

Ts: ik vind dit niet veilig klinken. Bij mijn dochter op het kinderdagverblijf is dit alles niet aan de orde

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja dat ontdekken doet mijn dochter dus ook. Maar het zal ze maar naar binnen schieten met een spijker of blokje

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het is heel simpel, ik heb maar 1 kind. Die is 2,5. Ik koop daar zelf nauwelijks speelgoed voor waarvan de doos zegt: niet geschikt voor kinderen onder de 3 (ze kan voorlopig net zo leuk bouwen met duplo). Dan verwacht je, als je je kind naar een officiele voorschool voor 2,5 -jarigen brengt, dat daar speelgoed ligt dat officieel geschikt is voor die leeftijd.

Of het een probleem gaat worden voor dl; geen idee. Ze zoekt erg de grenzen op momenteel.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

psz is van 2,5 tot 4 jaar he. Om even te nuanceren. Bij bijna 4 is het heel fijn als ze net even meer uitdaging hebben .

Dat is ook een stukje wat ze nog moet leren, maar goed dat zal echt niet het probleem zijn vermoed ik zomaar.

De onveilige situaties vind ik ook niet kunnen.

Deel Deze Pagina