verjaardag 4jr, hoeveel geef je ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by piri piri, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier valt mijn mond wel een beetje van open :$
    Als jouw zoon een cadeau van 10 euro krijgt kan hij daar per definitie niet blij mee zijn, want het is te goedkoop?
    Kinderen kunnen nog zo 'puur' zijn, van nature blij met een bellenblaas + stoepkrijt. Het is toch al een cadeau op zich dat een kindje op zijn partijtje komt, dat hoeft toch niet in geld uitgedrukt te worden?

Hier houden we binnen de vriendengroep eigenlijk altijd 10 euro p.p. aan ongeveer voor een cadeau. Ook voor volwassenen, housewarmings, babyshowers, kinderverjaardagen, al dat soort dingen. Soms weleens een uitschieter naar 20 euro, als iemand net iets specifieks wenst.
    Dus als mijn dochter in de leeftijd komt van kinderfeestjes van schoolvriendjes dan ben ik niet van plan daar meer geld aan uit te geven dan ik binnen vriendengroep zou doen. Ongeveer 8 euro zou ik aanhouden als ze nog maar net 4-5 jaar oud zijn.

2. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het spijt me zeer om je te moeten beledigen maar dan vind ik dit een volslagen verkeerde manier van opvoeden! Ook al zou je geld zat hebben, een kind weet de waarde niet van geld. Een cadeau van Zeeman/Action/Wibra is net zo leuk.

Ik heb hier geen goed woord voor over.

@Ikdus: action?? Kan je leuk slagen!

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hoe oud is Ruudje???? Hier zijn ze het meest blij met een kleurboek, stiften, bellenblaas, stickervel, aandacht, gebak, gezelligheid, het gevoel de belangrijkste te zijn, de strikjes op de cadeautjes.....moet ik nog even doorgaan ;) kost niets of bijna niets.........

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Max. 7 euro doe ik. Liefst minder en dat doen de meesten hier gelukkig.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik geef een 'leuk' cadeautje. Iets dat ik uitgezocht heb omdat ik DACHT dat de jarige dat wel leuk zou vinden. De ene keer is dat een speelgoedauto van 6 euro en de andere keer is dat een boek van 12,50. Soms een kleurboek met stiften (waarde 3,50) of inderdaad een potje bellenblaas (1,00).

Je geeft een cadeautje voor de persoon; niet vanwege de economische waarde. Vooral bij kinderen zou ik dit nog doen en zo aanleren. Ik weet van mezelf nog dat ik mijn eerste kinderfeestje vierde (in groep 7 geloof ik) en er een vriendinnetje langskwam met een zelf uitgekozen beeldje van een konijn. Ze zei: ik heb het zelf voor je uitgekozen bij de Intratuin. Nou, ik vond dat helemaal geweldig. Al die vijf-gulden-muntstukken vielen in het niet. Het konijn vond ik overigens 'wel leuk', maar dat ze het zelf uitgekozen had en hoopte mij er blij mee te maken was me veel meer waard :)

Ik heb er zelf een hekel aan wanneer je bij een verjaardag van een volwassen vriend/vriendin/familielid bent en de cadeautip was een envelop - en dan moet je gaan afwegen of je tien euro, vijftien euro of twintig euro moet geven. Want ja, wat is acceptabel? Waarmee ben je niet die gierigaard en niet de uitslover? :p;) Gewoon een cadeautje wat je zelf voor die persoon hebt uitgezocht waarvan jij dacht dat die persoon het leuk zou vinden - al kost het 3 euro! Klaar ;)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik vind 7.50-10.00 prima

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik ben serieus benieuwd hoe Ruudje wordt opgevoed dat hij nu al aan een cadeau kan zien wat het gekost heeft, en er vooral hoe hij geleerd heeft om met een klein of niet duur cadeau niet blij kan zijn..
    Dit is namelijk niet iets wat in je aard zit maar gewoon is aangeleerd.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoon had laats een kinderfeestje met 4 jarige klasgenootjes tegelijk, dat zou dan dus 80 euro worden aan cadeautjes. Dat kan mijn portemonnee echt niet trekken :)

Ik geef ook zo rond de 8 euro. Hangt ook een beetje af voor welk vriendje het is en wat voor een kadootje het is.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Totaal geen idee van. We zitten nog niet in die fase maar ik ga geen dure cadeaus kopen voor feestjes van klasgenoten.
    Stel hij heeft 10 verjaardagsfeestjes op een jaar. 20 euro per persoon dat is 200 euro!!! Nee sorry dat gaat me veel te ver!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Familie en goede vrienden: max 10 euro.
    Vriendjes/vriendinnetjes op school: 5-6 euro.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je 3e bericht, dus dit is een grapje denk ik? Ook omdat je over RuudJE praat? :)
    Ik kan het iig niet serieus nemen...

12. susy26

susy26 Niet meer actief

ong 8 a 10 euro, met een leuk kaartje er bij , daar kun je aardig bij de action ofzo voor kopen.. en het gaat om het iets krijgen, al is het maar een kleurboek... niet om 'hoeveel''.

wat Rozemarijn schrijft, mis beetje verwend kind? Echt te gek voor woorden, 20 euro:$

13. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou zelf denk ik maximaal 10 euro uitgeven

14. Rozemarijn87

Dec 19, 2014
    13
    0
    1
    Female
    Mijn zoon begrijpt heel goed de waarde van geld Rozemarijke, net zoals veel kinderen bij hem op school in de klas. Je hebt je conclusie wel erg snel gemaakt :(. Ieder kind is anders bovendien..

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    #35 Jippie, Mar 27, 2015
    Last edited: Mar 27, 2015
    Rozemarijke Als Ruudje de waarde van geld kent, dan vind jij het dus belangrijk om hem te leren dat duurder beter is?! En dat je niet blij en tevreden hoeft te zijn met een goedkoper cadeautje?! En de kleine en onbetaalbare dingen waarderen jullie niet? ;)

Hier geven we een klasgenootje een cadeautje van rond de €5,- tot maximaal €7,- Een beste vriendin of achternichtje krijgt een duurder cadeautje. Dat zijn hier ook zo'n beetje de standaardbedragen onderling op school. Ik denk dat je hier vreemd aangekeken wordt als je op een kinderfeestje met een cadeautje van minimaal €20,- komt aanzetten...

16. Rozemarijn87

Dec 19, 2014
    13
    0
    1
    Female
    Dan gaat het bij jou toch echt anders Jippie.. hier bepaald iedere ouder zelf de hoogte van het bedrag. En ja hoor, wij kunnen kleine dingen ook best waarderen! :)

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik koop graag cadeautjes waar mee gespeeld kan worden en niet direct uit elkaar valt.
    En de action is net als de primark zo druk ik kom er nooit door heen, vreselijk die drukte dag in en uit :(.

Een simpele puzzel is vaak al 10 eu. Vandaar dat ik niet kan slagen onder de 10

Alhoewel laatst was t beste vriendinnetje (zover je er nu al over kan spreken) jarig. Toen had ik voor 15 eu drie dingen( 2 puzzels en een 3 in 1 spel van dora)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dit denk ik ook..en is het serieus dan zal het kereltje wel zo gefrustreerd en ondankbaar zijn vanwege zn naam😌

19. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Mijn dochter is net 5 geworden en heeft echt nog geen besef hoeveel geld een cadeau gekost heeft. De eerste keer dat ze begint over dat een cadeau te goedkoop is, dan zal ik haar wel heel duidelijk maken dat ze blij moet zijn met wat ze krijgt en dat het gaat om het idee. Ik vind voor kinderfeestjes van school tussen 7,50-10,- voldoende.

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    De kids van mijn beste vriendin krijgen een cadeautje van rond de 12,50.

Als mijn zoontje volgend jaar voor een feestje wordt uitgenodigd van een klasgenootje dan zou ik iets kopen van rond de 7,50 denk ik.

Share This Page