Verjaardag baby 1 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door Miracle1, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zou iemand me kunnen vertellen wat een baby van 1 jaar op de verjaardag mag hebben?
    Ik heb een keer ergens gelezen dat een klein stukje gebak niet mag. Aangezien het me wel leuk lijkt om de kleine op zijn eigen verjaardag wat te geven ben ik benieuwd naar tips/ervaringen.

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Dat mag best voor een keertje met 1 jaar. Ik ben helemaal niet van de koek of snoep maar op hun 1e verjaardag hebben alle 3 mijn kinderen gewoon een stuk van hun eigen verjaardagsslagroomtaart gekregen, daar hebben ze lekker van gesnoept en vooral veel mee gekliederd. De enige die het niet at was ikzelf: ik lust dus echt geen slagroom brrr ;)

Dus tenzij je kindje allergieen heeft lekker doen, veel krijgen ze er meestal toch niet van binnen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou niet weten waarom dat niet mag. We hebben zelf gekozen om suikervrije muffins te maken voor de kids, maar het mag wel.

In principe mogen ze vanaf een jaar met de pot mee-eten, maar wel uitkijken met teveel zout. Een plakje worst mag dus ook best of een blokje kaas.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter heeft heerlijk gesmikkeld van mijn zelfgemaakte taart :)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou niet weten waarom dat niet een keer zou mogen, zeker op de 1ste verjaardag...
    Hier zo'n dametje die er niks van moest weten en liever gewoon een rijstwafel of soepstengel wilde!

Lekker laten knoeien met een stukje slagroomtaart zou ik zeggen!

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ok, bedankt voor de reacties.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben een ongelooflijke zeikerd in alle koek en snoep, maar zelfs mijn kids mogen op hun verjaardag in een slagroomtaart duiken;)

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier hadden ze allebei een eigen taartje, wat van gesmikkeld en nog een toastje met pate. Verder gewoon hun normale eetpatroon. Maa de verjaardag duurde ook maar drie uur :)

9. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Wij hebben Emma gewoon een normaal stuk taart(zonder nootjes) gegeven, en ze heeft 'm helemaal op! Ze vond het super lekker! Voor de rest van de dag gewoon haar normale brood, en 's middags wat toastjes met beleg en komkommer volgens mij op, 's avonds wat patatjes en toen was het op ;)

10. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier de gewone eetdingen met als aanvulling een stuk taart. Ze heeft het hele stuk op en likte haar vingers erbij af. Op speciale gelegenheden mag ze best iets lekkers vind ik.

11. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ik maak voor de verjaardag van onze dochter een kma vrij taartje en die mag zij helemaal alleen op peuzelen !

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik maak een meppertje voor zijn eerste verjaardag en daar mag die mee doen wat hij wil gooien eten niks doen wat hij wil. Hij is jarig en dan mag er best wel een lekker taartje bij

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier heeft hij slagroomtaart gehad, maar waren maar een paar hapjes. HIj wist niet zo goed wat hij er mee aan moest ;). En verder nog een zakje chips van Goodies.

De verjaardag duurde hier maar 3 uurtjes, dus hij heeft eigenlijk de hele dag z'n normale eten gehad en toen de visite kwam pas het "lekkers".

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Bedankt iedereen.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    van mij mochten ze allebei gewoon een stuk taart, de oudste at alleen de marsepein eraf en de jongste alleen het cake...

verder had ik allerlei babyvriendelijke tussendoortje sop tafel, soepstengels, mini rijstewafeltjes, goodies chips etc

Deel Deze Pagina