Verjaardag beter coördineren

Discussie in 'De lounge' gestart door Ruub1986, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik regel hulp (oma) die de koffie en thee regelt, mijn man regelt fris en ik regel de taart. Zo heeft iedereen tijd om te zitten en kletsen. Enige hectische is wanneer er veel mensen tegelijk binnenkomen.
    Het valt hier wel mee met de hectiek. Ik zeg ook altijd dat ze welkom zijn om zelf de koelkast open te trekken of nog een stuk taart te pakken.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Sinds 2 jaar geef ik elke verjaardag een brunch. Dan zet ik zoet en hartig gelijk op tafel ( fruit, broodjes, gebak)

We houden het altijd klein ( voor "the inner circle" met ongeveer 12 volwassenen ( meer of minder) aan tafel en de kinderen mogen dan voor bij de bank met zijn allen.

Ik hoef dan alleen drinken aan te vullen en af en toe de hapjes op tafel aanvullen. Ik kan dus ook gewoon lekker zitten.

De dag ervoor plan en maak ik alles vast klaar. Lekker in mijn eigen tijd.

Eerder was ik ook altijd aan het sloven van 13.00 tot 18.00 ongeveer. Nu maar van 11.30 tot 14.00. Daarna vrij om te doen wat we willen. Meestal gaan we later uit eten.

3. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij zorgen dat van te voren de hapjes klaargemaakt zijn, chips en nootjes voor het pakken staan en de schalen om ze in te doen.
    Alle bekers en gebaksbordjes staan klaar, melk, suiker en theezakjes staan op de tafels. Mijn man zorgt voor het gebak, ik voor koffie en thee.
    Drinken en hapjes zorgen wij allebei voor.
    Aan zelf bediening begin ik niet want er zijn mensen:(.

Als iedereen weg is dan ruimen wij samen gelijk alles op en doen de afwas (alleen dan mis ik een vaatwasser;)).

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo sta ik er ook in inderdaad! En meer met mij in onze omgeving gelukkig.
    O en we vieren alleen de verjaardag van dochter, niet de onze. Scheelt ook weer. Ik ga ook zelden naar volwassenenverjaardagen.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze zoons zijn alle drie in dezelfde maand jarig (zit een week tussen). Wij pakken groots uit en versturen al 3 maanden van tevoren de uitnodiging. 2 weken voor het feest vragen we nog even wie er aanwezig zijn.
    We doen het eerste drankje zelf overhandigen, daarna mag iedereen zelf pakken. Dit jaar stonden de taarten, bordjes, hapjes, en glazen klaar. We hebben de koffiecupjes en kopjes naast de machine gezet, net als de melk en suiker. Na de taarts/koffie chips, stokbroods met smeersels en makkelijke borrelhapjes en voor degenen die bleven hadden we een grote pan vol knakworsten opgewarmd en broodjes en sauzen op tafel. We maken er gewoon een soort buffet van, iedereen kan en mag pakken wat ze willen.
    We zeggen ook duidelijk bij het eerste drankje: hierna is het zelfbediening.
    En natuurlijk blijf je wel bezig met aanvullen, stokbroden afbakken enz, maar bij ons zijn er altijd wel mensen die helpen zonder dat je het hoeft te vragen.

Wat erg in de smaak valt is hier trouwens een grote teil vullen met ijsblokjes (zakken van de supermarkt) en ijskoud water, en daar verschillende drankjes in leggen. Mensem bleven maar pakken, gewoon omdat het er zo leuk uitzag :D

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Eerste rondje van ons, daarna lekker zelf pakken. Iedereen weet waar het staat. Van tevoren alle hapjes voorbereid en op tafel zetten. Warme hapjes in de airfryer op het moment zelf. Ik ben altijd vrij relaxed met een verjaardag. Het is voor niemand leuk als ik met een verhit gezicht rondloop en constant bezig ben met of ik het wel goed doe en Op iedereen let. Worden mijn gasten ook zenuwachtig van.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Dat is een leuk idee! Dat laatste ga ik voor de volgende keer onthouden

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Je het was ook echt heel handig, we hebebn zo'n rubberen teiil van de action (die we zomers als badje gebruiken. We hadden er van alles in, kleine blikjes fris, mexicaanse biertjes, witbiertjes, 0.0 biertjes en flessen witte wijn/rose.

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    En wat betreft puinruimen.. Wij hebben het geluk dat de opa's en oma's altijd wel mee helpen. En vrienden van ons ook, die stonden ook broodjes te snijden enz. Onze kinderen ruimen ondanks hun leeftijd
    ook goed op gelukkig.

10. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Ik hoor vaak wel iemand vragen of ze me moeten helpen.
    Maar ik hoor me zelf altijd zeggen, nee hoor dankjewel het luk me wel.
    Het luk me dus niet!! Heb altijd zo n rot gevoel na een verjaardag.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zo doen wij t ook

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hier is het altijd zelfbediening!

Koffie en thee doe ik en eerste rondje fris/wijn/bier en daarna mogen ze zelf pakken.
    Gaat altijd goed.

Ik zet nog wat hapjes neer en verder kan ik ook zitten en kletsen. :)

13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Je kunt het inderdaad jezelf makkelijker maken door minder drinken aan te bieden en het mensen zelf te laten pakken. Aan de andere kant kun je het ook een beetje zien als een dienst terug verlenen als het ware voor alle andere verjaardagen dat je zelf lekker mag blijven zitten :) Ik vind het zelf niet zo’n probleem om op-en-neer te blijven lopen, maar ik ben ‘s avonds ook altijd wel moe (wij serveren ook nog avond eten omdat veel familie van ver weg komt), maar ik heb het zelf toch altijd naar mijn zin. Wat kan maak ik de dag van tevoren al klaar. Taartenbakken ik bijvoorbeeld nooit zelf omdat we al zoveel avond eten maken. Verder hebben wij geen enorme grote groepen: alleen de beide families, dat komt dan neer op zo’n 12-14 volwassenen En 10 tot 12 kinderen. Ik vind dat zelf veel gezelliger dan een grote groep, omdat je dan ook gewoon met iedereen een beetje kunt kletsen.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Zorg eerst dat de groep overzichtelijk blijft.

Taart zou ik alleen het eerste uur proactief aanbieden. Daarna zet ik het op de tafel met andere hapjes neer en kunnen ze zelf pakken. Op een gegeven moment zet ik ook de hapjes allemaal tegelijk neer. Chips kunnen ze ook zelf aanvullen, mocht ik het niet zien.

Drank op tafel en de rest in de koelkast of in een koeltas met koelelementen. Ik hou niet van zuipfestijns op verjaardagen, dus als mensen zelf iets meer moeite moeten doen, dan hou je dat vanzelf binnen de perken.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hebben we morgen weer een verjaardag en net als altijd vieren wij het pas vanaf een uurtje of 15.00. Wie wil kan blijven eten, meestal halen we patat, dit keer maak ik nasi met kip saté, babi ketjap en sajoer boontjes bij. Daar lekker wat komkommer, kroepoek en andere dingetjes bij. Het meeste maak ik vanavond of morgen ochtend al klaar, dan hoeft het morgenavond alleen maar opgewarmd. Nasi gaat op de scottle en de rest even binnen in de pan.
    Wie wil kan daarna nog lekker blijven zitten voor kopje koffie en soms nog langer.
    Ja het is altijd een drukke boel, maar ook heel gezellig. Gelukkig hier altijd wel mensen die spontaan helpen, de bordjes opruimen of kopjes in de vaatwasser zetten. Wel begint het feest hier altijd bewust pas om 15.00. Dan kan ik 's morgens nog rustig wat dingen afmaken en even douchen enz voor de drukte begint.
    Wij zijn morgenavond met 16 volwassen, s middags met 20-25 en daarbij een stuk of 8 kinderen.
    Gewoon gezellig, voor mijn opa's en oma's blijf ik wel lopen, de rest weet prima zelf waar de koelkast is en kan zn glas bijvullen als dat nodig is. :)

16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier vieren we de verjaardag van mijn dochter altijd van 10-16 uur.
    Opa en oma helpen mee met aanvullen, taart uitdelen ed.
    In de tuin een grote tafel met wegwerpbekertjes er op, het koffieapparaat en dat soort dingen.
    Drinken in een grote speciekuib met koud water en ijsklontjes en een grote koelbox op stroom.

Het is hier altijd een mix van zelfbediening en serveren. Gemiddeld komen er zo'n 50/55 mensen op haar verjaardag. Nu hebben wij een grote tuin met veel speeltoestellen, dus mensen komen altijd graag om de kinderen lekker te laten spelen, dus die zijn dan onder de pannen.

Taart aansnijden om half 11, opa's en oma's zijn hier altijd bij. Daarna wordt de taart uitgedeeld bij binnenkomst.
    Komkommer ed sochtends al gesneden zodat je dat snel kan aanvullen.

Deel Deze Pagina