Helaas blijkt de oude telefoon geen goede accu meer te hebben en moet er toch een nieuwe komen. Welke? Ik vind 200 euro of meer echt belachelijk. De goedkoopste die ik vind is 109 bij de Mediamarkt en precies dezelfde als man en ik zelf hebben. Maar die is best groot. Zou goedkoper er niet inzitten?
Wat voor telefoon zoek je? Wat moet het toestel kunnen? Ik denk dat dat belangrijkere vragen zijn. En ook hoe oud is je kind? Is je kind 8 dan hoeft het nog weinig en wat is een slechte accu? Als hij per dag leegloopt, zou ik hem gewoon aan het kind geven. Maar heeft het kind hem nodig voor school etc dan zou ik gewoon dit uitgeven. Ik vind 200 euro voor een smarttelefoon niet zo veel, het is afhankelijk wat je kind ermee gaat doen. Hier zijn wij pro iphone en dat komt ook door de familie account, onze kinderen kunnen niet zomaar alles downloaden (althans vroeger) en zo was er meer controle/ meekijken en ook kijken waar je kind is. De iphone 7 van mijn zoon is niet meer up te daten naar een nieuwere ios dus die zal ook een nieuwe moeten, waarschijnlijk koop ik dan een nieuwe en krijgt hij mijn oude (xs). Zo doen wij dat thuis.
200 euro is een hoop geld, maar wel wat de meeste telefoons tegenwoordig kosten. Ik sluit me aan bij Shay25, er gaan een aantal vragen aan vooraf voordat je kunt beslissen wat voor telefoon het moet worden. Mijn oudste is met 8 begonnen met een oude mobiel van mijn man. Met een jaar of 9 was die echt op en kreeg ze een nieuwe. Die was rond de 200 euro inderdaad. Bij de jongste hadden we geen oude telefoon over, dus hebben we meteen een nieuwe gekocht. Die was ook rond de 200 euro. De grote boeit ze overigens niet zo heel veel, te klein vinden ze niet fijn en te groot (tablet formaat ) ook niet, maar alles daartussen vinden ze prima. Mijn telefoon (iPhone 12 mini) vinden ze bv. te klein.
Ligt eraan. Hier vinden wij een telefoon in de basisschoolleeftijd niet nodig. Ze krijgen er een als ze naar de middelbare school gaan idd rond 200 euro. En dat vind ik een prima bedrag.
Wat moet het kunnen? Ik heb mijn oudste (bijna 8) deze week een Sony walkman van 12 jaar oud gegeven. Hij werkt nog helemaal prima tot onze verbazing. Mocht internet geen must zijn zou ik kijken of je nog een oude telefoon hebt.
Normaal.zou ik ook wachten. Ze zit in groep 7. Maargaat sinds de zomer naar speciaal onderwijs, dus verder weg met de taxi. De telefoon is voor mij een appje kunnen sturen als ze bv zelfstandig thuis komt en naar oma fietst. En dat dat goed ging. Of als er iets mis is, fiets staat met lekke band in de garage, mij kan appen. Om onderweg in de taxi simpele spelletjes te kunnen doen (rummycub, kleuren op nummer). En om zelf contact te kunnen houden met haar vriendinnen van de oude school. Dat vind ik ook fijn als ze met hen kan appen zelf. Dus het gaat om appen, in nood bellen, en apps voor onderweg (niet dat ze zich verveeld maar ze zit nog twee jaar elke dag in de taxi...).
Normaal zou ik wachten maar zoals je aangeeft ze gaat met de taxi. Die van ons zou pas ergens in gr 7 een telefoon krijgen maar toen veranderde hij van school en gaat hij met de taxi. Hier is het voornamelijk podcasts en luisterboeken. Het is een fijn idee dat hij kan appen als hij later is of als de taxi er nog steeds niet is. Hij heeft nu een oude van ons maar ik zou denk ik kijken naar een simpele van samsung.
Vergeet niet een app erop te zetten zodat je kan zien waar ze is (als ze met de taxi gaat). Ik denk dat gr 7 een prima leeftijd is om te leren omgaan met een mobiel en dan is de vraag welke? Daarmee kan ik je niet helpen, want wij hebben allemaal iphone.
Onze oudste 2 zitten in groep 7. Nr 2 gaat volgend jaar vervroegd naar de middelbare school een plaats verderop. Vandaar dat wij nu al starten met een mobiel. De oudste wordt 11 in december nr 2 10 in januari. Ze krijgen beide een Motorola G22. Die heb ik zelf ook.
Een kids abonnement van Hollands nieuwe omdat we daar zelf ook bij zitten en icm Ziggo dus dubbele minuten. Maar welke variant weet ik nog niet
Hier hebben ze een Samsung A20e en een Xiaomi poco x3 pro. De oudste heeft geloof ik een abonnement van Simyo of Simple, met onbeperkt bellen en internet, de jongste heeft prepaid qua bellen en een aanvullend ‘abonnement’ met onbeperkt traag internet van Simyo.
Tja, tegenwoordig zit je gewoon al makkelijk aan de 200 Euro voor een telefoon. Hier hebben ze eerst allebei een nieuwe gekregen (Samsung en Motorola), maar allebei kapot laten vallen en nu hebben ze oude telefoons van ons (overgekocht). Abonnement van Simpel.
In juni heb ik voor dochter een Alcatel 1 gekocht. Toen 60 euro, nu 70 zie ik. Ze kan appen, bellen, sms'en en net wifi filmpjes kijken. Geen abonnement alleen prepaid. Dus due 200 is idd niet perse nodig
@giebel ik ben het echt eens met @riean 200 euro uitgeven kan maar is absoluut niet noodzakelijk hoor. Een Xiaomi of Motorola heb je voor Max 125 euro.