Dochter van 3 miept/ jengelt als ze wakker is in de nacht/ ochtend

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Deedee91, Mar 14, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,654
    5,695
    113
    Dochter van net 3 is nooit de ideale slaper geweest. Slaapt amper door sinds haar geboorte. Ze heeft een enorme irritante eigenschap en dat piepen als ze wakker is. Een zeurderige jengel huil die gewoon nep is.En als ik dan kom kijken nacht of ochtend dan is er niks. Ja slokje water, ik ben zoooo ziekjes mama, ik wil sokken aan. Boos worden helpt niet, uitleggen dat ik wil slapen niet , niks zeggen en toedekken. Voor het slapen zeg ik al dat als ze wakker word ze rustig moet wachten tot ze weer in slaap valt. Vanacht ben ik niet heen gegaan maar dan blijft ze bezig. Ik word er zo chagrijnig van, constant dat onderbroken worden tijdens mijn slaap, ze is geen baby meer:confused:. En wakker worden door haar gemiep in de ochtend vind ik al helemaal irritant. Herkenbaar? Iemand tips?

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Een slaapwekker?
    Hier moet ze stil zijn tot het schaap zijn ogen open heeft.
    Ze piept niet maar gaat keihard lopen gillen :rolleyes:
    Het werkt 9 vd 10 keer.
    Moet het wel elke avond herhalen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,654
    5,695
    113
    Welke slaapwekker heb jij? Ik zat er wel aan te denken maar geeft dat licht ofzo een wekker?

@Beheer Perongeluk in het verkeerde gedeelte geplaatstmoet peuter kleuter zijn.

4. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Probeer eens te werken met belonen... dat werkt bij mijn dochter als een trein.

Je maakt een leuke poster met vakjes waar ze stickers op kan plakken. Begin klein dus 1 sticker is 1 beloning. Kan een klein cadeautje zijn of iets wat ze lekker vindt of spelen met mama (alles waar ze blij van wordt). Als ze dan bijvoorbeeld de poster vol heeft met 7 stickers kun je afspreken dat ze iets groters krijgt wat ze graag wil.

Mijn dochter heeft de gewoonte om ook 's nachts om niets te roepen en daar was ik ook zo klaar mee. Straffen werkt inderdaad niet want ook al ben je boos je bent er toch dus ze heeft haar zin. Dus heb ik het omgedraaid en ben gaan belonen. En streng zijn... niet doorgeslapen is dus ook GEEN sticker!

Nu gaat het weer prima met slapen en als ze na een tijdje weer terugvalt komt er dus weer een nieuwe poster met nieuwe beloningen.

RoIn likes this.
  5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,336
    10,295
    113
    Wij hebben een vtech kiddiefluffy. Geen lampjes of knopjes die geluid maken, ook in te stellen. Hier maakte hij ook geluidjes, ging zingen (minder irritant).
    De knuffel ligt in bed dus hoeft er ook niet uit, speelt ook liedjes af. Verschillende dingen in re stellen.

Je kan ook spelletjes spelen maar dat kan pas wanneer hij wakker is.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Oh ja geef mij maar driftbuien. Dat gepiep werkt ook echt op mijn zenuwen. Maar inderdaad, start met belonen! Ik zou ook een wekker kopen. Wij hebben die met een schaapje waarbij de oogjes opengaan als ze uit bed mogen. Doet ze dit? Dan mag ze een sticker plakken. En dan bij zoveel stickers een cadeautje uitzoeken.

Angel2005 likes this.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Het schaap van zazu.
    Als ze moet slapen is die rood. Mag ze bijna uit bed word ie oranje en als zijn ogen open schieten groen.
    Dat weet ze ook precies.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,654
    5,695
    113
    Super zoiets moet ik ook hebben. Aangezien haar kamer pikkedonker is.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,654
    5,695
    113
    Belonen systeem werkt hier niet. Met zinderlijk worden totaal geen interesse in.

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Kan je man helpen? Het kan zijn dat het een wisselwerking is geworden tussen jullie tweeën en dat je het zo kunt doorbreken .
    Dus jij komt niet meer maar papa, en die stopt haar terug in en zegt welterusten schat, het is nog nacht. En vertrekt weer.
    Misschien is het dan na een paar nachten afgelopen.

Share This Page