Verjaardag doordeweeks of weekend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ga liever ....... naar een verjaardag

1. in het weekend

2. doordeweeks

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    weekend!

nu met moederdag moet mijn man gewoon sporten - dus we zijn pas op zijn vroegst rond 4en bij mijn ouders - zijn moeder hecht heen waarde aan moederdag, van de week was ze hier.

Dus hetzelfde geld voor vaderdag: Op een kinderverjaardag (hier van 14.00 tot 19.00 uur) - is er tijd genoeg om van te voren of wat later op de dag nog naar de eigen vader te gaan.
    Het kan prima gecombineerd worden.

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

De meeste mensen werken inderdaad. Maar over het algemeen hooguit Tot 3 4 of 5 uur. Daarna kan je toch juist ontspannen op verjaardag? Je hoeft niet meer te koken want je kan mee eten. En zodra je thuis komt kunnen de kinderen tanden poetsen en naar bed.
    Of kan je niet ontspannen op een verjaardag? Is een verjaardag een verplichting en vind je het niet gezellig?
    Ik geef mensen wel altijd aan dat ze nooit verplicht zijn om te komen. Als iemand het als verplichting ziet dan kunnen ze beter weg blijven haha.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier moet elke doordeweekse dag een kind sporten om 18.00 uur.
    Dat betekent dat we echt stipt om 17 uur moeten eten, want anders gaat dat niet lukken.
    Voordat s middags iedereen uit school is, is het op zijn vroegst 15.45 uur.
    Het lukt mij dus nooit om doordeweeks naar een verjaardag te gaan, mits het op woensdag is, maar dan hebben de kinderen vaak al speelafspraakjes staan.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Weekend. Doordeweeks moet er gewoon gewerkt worden, en zeker op een kinderfeestje zal het wel leuk zijn als kind ook mee kan.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dan is dat inderdaad afhankelijk van je omgeving. Al mijn vriendinnen met kids werken 4 dagen per week tot 17 en dan nog reistijd. Mijn familie en vrienden idem. Voor je dan thuis bent en weer ergens anders is het al 18/19.

Maar als dat bij jullie anders is zou ik gewoon doen! Toch?

6. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Mijn dochter is op een maandag jarig (2e pinksterdag ) dan lekker naar de dierentuin en dan weekend daarop haar verjaardag vieren

7. p1982

p1982 Niet meer actief

weekend

vrijdagavond of zat of zondag

werken beide door de weeks en manlief door heel nederland. gaat ook op tijd naar bed ivm vroeg op staan dus savonds door de weeks is ook geen optie

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Inderdaad zelf werk ik tot 18.00 uur ben pas 19.00 uur thuis. Dus een kinder verjaardag doordeweeks tot 19.00 zou ik skippen.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Weekend.

Doordeweeks is niks voor mij. En wat er genoemd wordt over ontspannen na je werkdag op een verjaardag gaat er bij mij al helemaal niet in. Verjaardagen vind ik vaak gezellig hoor, maar na een werkdag doe je mij er geen plezier mee. Dan wil ik lekker naar huis, eten, douchen en rust. En zo ken ik eigenlijk alleen maar mensen die je daar geen plezier mee doet... Op vaderdag vind ik ook niet leuk, maar er zijn genoeg andere dagen en weekenden toch?

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij vieren het altijd in het weekend.
    Toevallig be ik morgen jarig en normaal gesproken vier ik dat dan altijd op moederdag.
    Dit jaar vier ik het samen met mijn vriend op een zondag 4 weken later.

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou ja, ik werk tot 17.00 uur, moet dan mijn zoontje nog ophalen uit de opvang, dus ben dan rond 17.30 uur thuis. Mijn dochter is na een dag school echt afgebrand. En dan moet ik nog snel snel naar een verjaardag.

Nee, dat is niet mijn definitie van ontspannen. Ontspannen vind ik na een werkdag rustig (althans zo rustig mogelijk ;)) avondeten en de dag doorspreken, nog even met de kinderen Sesamstraat kijken om te "unwinden" en dan rustig naar bed.

Ik vind verjaardagen over het algemeen heel gezellig, maar niet als het een ren-je-rot verhaal wordt na een werkdag.

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Bij ons zeker in het weekend, maar familie woont ver weg en er moet ook gewerkt worden.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

En de zaterdag voor vaderdag kan niet, of het weekend voor de verjaardag aan?
    Doordeweeks kom ik eigenlijk niet op verjaardagen. Dan zitten we met werk en school en alles. Niet handig.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zijn volgens mij uitzonderingen. De meeste mensen werken tot een uur of 17-18 en hebben dan daarna nog reistijd en moeten de kids nog ophalen. Als je dan de volgende dag weer moet werken en de kids moeten naar school, zou ik echt niet naar een verjaardag gaan, want om 19.00/19.30 is het alweer bedtijd.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier hetzelfde. Ik ben zelden voor 18.00 uur thuis en dan ben ik moe. Om dan voor nog een uurtje naar een verjaardag te gaan, mét kids nota bene...

En nee, feestjes zijn niet alleen ontspannend, want ik ben ondertussen ook nog mijn kids in de gaten aan het houden, ze de aandacht geven die ze nodig hebben, etc. En dan moet ik om 19.00 uur weer met kids en alles de auto in, naar huis, daar de auto weer uit, hopen dat ze niet slapen zodat ik ze nog de tanden kan poetsen, etc?

16. Tweedeopkomst

Ik schrik best van de reacties. Klinkt erg stressvol allemaal! Ben ik de enige die het heen en weer gaan met kinderen best mee vind vallen?
    Ach ik ben sowieso van de georganiseerde chaos en heb niet echt een mega ritme. En kinderen in de gaten houden? In een huis met tuin waar alles afgesloten is? #shocking kinderen weten je toch te vinden als er iets is. En doordat er meerdere kinderen zijn zijn ze vaak juist lekker aan het spelen.

Hier woont en werkt iedereen in de regio, ik heb geen familie en vrienden die gebruik maken van kinderopvang. De kleine kinderen wonen voornamelijk in onze straat, dus niet echt gesjouw en heb enkel 2 neefjes en 2 nichtjes die op de basisschool zitten. Rest heeft geen of al volwassen kinderen.

Wat betreft andere weekend dagen: mijn man werkt het weekend na de verjaardag en de zaterdag voor de verjaardag dit kan hij niet snipperen.
    Wij hebben sowieso nooit gezamenlijk weekend.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Maar 95 % die het dus liever in 't weekend ziet ... Ik vrees helaas dat je weinig volk gaat trekken met je feestje tijdens de week :(.
    Ik zou alvast niet al te veel eten en drank inslaan. En een heleboel afzeggingen incalculeren.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Doordeweeks... is alleen een optie als het dichtbij is en ik onder schooltijd kan gaan of als ik een dag niet hoef te werken en het tussen 14:00 en 17:00 kan.
    Verder zou ik af moeten haken. In de avonden absoluut niet.
    We eten rond 17:00/17:30 en soms werk ik zelfs tot 18:00/18:30 en dan gaan we door in het avondritme en rond 19:00/19:30 ligt de boel hier in bed en op een normale doordeweekse dag(buiten de vakanties om) ga ik dat niet aanpassen.
    Ik zou absoluut voor het weekend gaan. Ook als het Vaderdag zou zijn. Of ik zou de zaterdag ervoor nemen.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier altijd in het weekend. Mijn neefje wordt woensdag 6 jaar oud en ze hebben het gistermiddag, op Moederdag dus, gevierd. Hebben wij totaal geen moeite mee.
    Gistermorgen zijn we ivm Moederdag nog even naar mijn schoonouders geweest. En voor mijn moeder hadden we gistermiddag iets meegenomen naar het verjaardagsfeestje.
    Nu maken wij zelf trouwens nooit zo'n toestand van Moederdag en Vaderdag, dus wellicht dat dat ook nog meespeelt.

20. Tweedeopkomst

Toch verwacht ik dat niet. Meeste reacties zijn niet NEE ABSOLUUT NIET DOORDEWEEKS en ik denk dat de gemiddelde bezoeker op de verjaardag een stuk relaxeder in het leven staat dan de zpers die overduidelijk niet willen. Voorkeur zal dan misschien wel in het weekend liggen voor de mensen maar door de reacties hier gok ik dat het grootste gedeelte gewoon komt. En mocht r wat moeilijk moeilijk moeilijk volk tussen de genodigden zitten vind ik het niet erg als ze niet komen, want naar mijn mening zijn dat toch niet de grootste sfeermakers.
    Ik heb ook in gedachte de visite afgelopen maar denk dat het wel goed komt. En mensen die niet kunnen mogen altijd een ander moment afspreken alleen is mijn man daar waarschijnlijk niet bij dan, aangezien we geen standaard dag samen vrij zijn.

Deel Deze Pagina