Sorry, hoor, maar jij vraagt aan ons onze mening. En dan geven we die en dan worden we hier door jou ronduit beledigd! Met je moeilijk moeilijk moeilijk en geen sfeermakers, blabla. En je zegt dat de mensen die je kent toch wel komen, waarom vraag je het dan hier nog? Ik vind mensen zoals jij moeilijk moeilijk moeilijk, die verwachten dat je na een werkdag van 9 uur nog met je vermoeide kind 'gezellig' op een verjaardag komen.
Is een beetje lastig voor mij gezien mijn onregelmatige diensten, maar ik heb toch voor in het weekend gestemd. Door de week is manlief vaak om 18.00 uur vrij, eet bij zijn ouders en neemt dan gelijk de kids mee naar huis. Vaak zijn ze pas thuis tegen een uur of 7/half 8, als ik moet werken dan. En ik werk vaak van 13.30 tot 21.30 uur. Wanneer ik vrij ben, zou het eventueel wel kunnen door de week, maar toch heb ik liever in het weekend.
Mede dankzij jullie reacties kwam ik tot die conclusie dat mijn omgeving eigenlijk wat relaxeder is, ik zou in sommige situaties ook moeilijk moeilijk moeilijk kunnen zijn en wanneer: op een moment dat ik eigenlijk liever niet naar de verjaardag zou gaan. Mocht ik dan toch gaan ben ik op die verjaardag niet de sfeermaker want ik zit er met tegenzin! Ik heb mijn vrienden groep uitgedund naar een clubje waar iedereen lekker op zijn gemak kan zijn, naar een groepje waar ik me bij thuis voel en wat bij mij aansluit. Gewoon relaxed. Waar we vooral onszelf niet al te serieus nemen en een geintje kunnen waarderen. Mensen die een knipoog lezen ookal staat hij er niet. Dus dat: niet echte sfeermakers kan je een dikke knipoog en een grote HAHAHA achter lezen. Daarnaast komen vaak mensen alleen of alleen met kinderen. Dus dat een partner werkt of met kinderen op pad is gebeurd ook vaak. Ik ga ook vaak alleen met de kids op verjaardag. Een sorry heb gewoon geen zin volstaat hier trouwens ook. Ach voel je alsjeblieft niet aangevallen, want dat is helemaal niet nodig.
Ligt er aan hoe ver het rijden is. Onze familie woont allemaal op minimaal 45 minuten rijden. In het weekend geen probleem maar als mijn man pas om 17:30 uur thuis is gaat dat m niet worden. Vaderdag zou ik niet heel leuk vinden maar zou het wel doen...
Ja ik ben daar ook relaxed in hoor. Dan gaan we gewoon een half uurtje of uurtje als het door de week is en als wij minder tijd hebben. Is ook prima en gezellig. En wordt ons niet 'kwalijk' genomen. Of ik ga alleen met de kinderen als mijn man aan het werk is. Mits het in de buurt is. Schoonfamilie woont 200 km verderop dus dan kunnen wij niet door de week komen. Dan komen wij in het weekend. En vaak kunnen we met z'n allen mee eten, scheelt mij koken En het is gewoon gezellig.
Een vrouw naar mijn hart! Hihi born2bemam: Voor een kwart is het een minuut lopen veel buren (6woningen) ouders wonen 5 minuten fietsen en de verste is een 20minuten met de auto. dus is allemaal vlakbij
Hier geldt hetzelfde op ma, di en do. Dat vind ik absoluut geen dagen voor verjaardagen of avondvisites. Met schoolgaande kinderen kan ik woensdag en vrijdagmiddag dat toevallig wel, maar dan komt mijn man niet omdat hij de hele dag werkt. Wij vieren de verjaardagen altijd in het weekend. Kinderfeestjes [dus voor kinderen zelf, geen volwassenen] uitgezonderd.
Maar dan heb jij een omgeving die al überhaupt niet gemiddeld is, dus is zo'n vraag ook niet op jouw situatie te beantwoorden. Als je gasten over het algemeen niet werkende / of 1werkende gezinnen zijn [zonder opvang] met geen of volwassen kinderen, dan is het een heel ander verhaal. Dan zou ik de vraag aan je gasten stellen en niet op zp.
Maar jij wilt een verjaardag op een doordeweekse dag wilt vieren, ergens overdag zodat de gasten vroeg weggaan, je wilt dat weinig tot niet gedronken wordt en mensen feitelijk maar even langskomen [want na een werkdag EN vóór 19.30 is maar heel beperkt]. DAT klinkt niet echt als een sfeervolle verjaardag, maar afwerking van een verplichting met zo weinig mogelijk moeite. Bij de beschrijving van je vriendenkring die je op vorige pagina gaf zie ik eerder een gezellige volledige dag met in- en uitloop van mensen, lekkere bbq in de tuin en geen eindtijd. Dat valt voor mij onder gezelligheid en sfeer.
Bij ons kan doordeweeks niet, mijn man is gemiddeld niet voor 18.30u thuis, onze familie woont daar en tegen allemaal op zo'n 1,5 uur rijden of verder. Zouden wij op zo'n korte afstand wonen dan zou ik het ook niet zo'n probleem vinden dan kom ik smiddag met mijn dochter alleen, maar het moet wel te fietsen of Ov te doen zijn want ik mag geen autorijden.
Ik ga met je mee in deze Een doordeweekse verjaardag is voor m'n man ivm werk niet haalbaar dus moet ik alleen met zoontje en dan ligt het vooral aan m'n lichamelijke gesteldheid van die dag of we gaan....en ook wel waar en bij wie het is.
Weekend. Je kunt mij sowieso niet wijsmaken dat veel mensen een verjaardag, vooral een kinderverjaardag, als ontspanning zien hoor. En al helemaal niet na een dag werken en als je de volgende dag weer om 06.15 moet opstaan.
Een kinderverjaardag is over het algemeen een wat minder groot zuipfestijn. waarschijnlijk gaat de barbecue ook gewoon aan die dinsdag als we het dan vieren. Mensen mogen van 12 tot half 8 blijven hangen langer ook maar als ze er maar voor half 8 zijn zodat de kinderen niet lijden onder hun verjaardag. En dat de drukte pas na kinderbedtijd begint. Daarnaast had ik gedacht dat de zp bezoeker niet allemaal kantoortijden zouden werken. Bij ons is dat namelijk maar een enkeling in de familie. Aardig wat mensen met avond diensten of ochtend diensten. Zwangerschapsverlof, mama dag of papadag dus er zijn mensen die om 12 uur kunnen maar ook mensen die om 3 uur uit werk komen en daarna dus kunnen. Dacht dat zp ook veel mensen in bijvoorbeeld de zorg had
Verjaardag altijd op de dag zelf, aub , wat mij betreft. Ik heb nl wel een stuk of 30 verjaardagen in een jaar, als die allemaal in het weekend vallen..... Mijn man werkt soms 80 uur per week, die zit niet te wachten op een kinderverjaardag bijv op zaterdagmiddag
Bij voorkeur weekend, maar voor kindjes van mijn beste vriendinnen maken we gewoon ook tijd doordeweeks als het zo uitkomt. We gaan dan toch uit eten met z'n allen inclusief kids, of laten wat bezorgen. Kan allemaal prima nog na school tijd of het werk, we zijn geen van allen bejaard tenslotte. 😅😊
Liefst in het weekend ik zit doordeweeks al 4 dagen met sport van de kinderen dus dan zijn we laat thuis, zijn de kinderen moe en is er geen tijd voor een verjaardag waar ik dan misschien om 19:00 uur eens aan zou kunnen komen.
Ja hoor, maakt mij echt niet uit. Zolang ik een uurtje of zes slaap kan pakken vind ik het alleen maar leuk!