Oh ik vind een verjaardag vaak ook wel erg gezellig hoor. Lekker bijkletsen, hapje eten. En als het mij niet uitkomt, dan kom ik gewoon niet. Dat laat ik het weten, leg ik het uit, en bijna altijd is dat prima. En als dat niet wordt gewaardeerd dat wij niet kunnen, ja jammer dan.
In de familie zijn we gewoon gewend het op de dag zelf te vieren. iig de kinderverjaardagen Vaak gewoon na schooltijden Maar wij hebben ook familie en vrienden die dik een uur moeten rijden Dus wij vieren het altijd in het weekend en dan bieden we altijd soep en broodjes aan zodat ze niet met lege maag hoeven te gaan, vooral de kinderen niet, de slapen vaak op de terugweg en dan meteen het bed in bij thuiskomst.
Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat jij wilt. Zijn er mensen die vrij moeten vragen? Zorg dan dat ze op tijd weten. Wij hebben verjaardag zoontje in weekend gevierd en op eigen verjaardag zijn we dagje uit geweest. Eerste verjaardag viel toevallig in heg weekend, maar die vins ik juist wel belangrijk voor op de dag zelf.
Ik ook, ook kinderverjaardagen is hier een hoop gezelligheid..bij voorkeur bij iemand anders thuis is zo'n geregel...maar ik zie daar echt niet tegenop hoor. Maar hier wordt dan ook geen enkele verjaardag doordeweek gevierd.
Als ik het goed begrijp heb je onze meningen helemaal niet nodig. Ook al stemt de overgrote meerderheid hier " in het weekend", jij was toch al van plan om dat niet te doen en jouw familie en vrienden/buren hebben er volgens jou allemaal geen problemen mee en kunnen gewoon komen. Op een enkeling na die je liever toch niet op het feestje wilt omdat het geen sfeermakers zijn en moeilijk, moeilijk, moeilijk doen. Wat is hier dan de vraag en het probleem???!!!!
Ik heb het geluk dat mijn verjaardag midden in de zomervakantie valt. Meestal is iedereen dan wel vrij dus kan ik het op de dag zelf vieren, enige nadeel is dat vaak de helft van mijn vrienden en familie op vakantie is en dus niet kan komen. Maar ik denk dat het weekend wel makkelijker is in verband met mensen die moeten werken of op school zitten e.d.
Nou inderdaad! Volledig hiermee eens. Beste TS, als jij de verjaardag wilt geven op de manier die je overduidelijk als voorkeur hebt. Moet je dat vooral doen. Het is jouw feestje. Maar ga dan niet de medeforumleden uit maken voor niet-relaxte, ongezellige mensen. Want dat is gewoon belachelijk.
Misschien moet je eens lezen wat je zelf typt. Want aardig is het niet. Je zegt hier letterlijk dat niemand hier relaxed is. Je typt het anders maar dat is wat er staat. Volgens mij is het gros van de dames hier harstikke relaxed, maar wellicht willen ze hun dagen ook graag zo relaxed houden door niet halsoverkop na het werk/na school nog naar een verjaardag te moeten...hun kinderen uit het ritme halend waardoor ze hoogstwaarschijnlijk overprikkeld raken wat het relaxedheidgehalte uiteraard ook niet ten goede komt. Met dat in gedachten komen ze dan liever relaxed wanneer er wat meer tijd is. Om daadwerkelijk ook te kunnen genieten van de verjaardag waar ze zijn ipv dat ze komen omdat het een moetje is terwijl ze eigenlijk liever gewoon thuis hun dagelijkse riedeltje af zouden lopen zodat everybody heppie blijft. Maar nogmaals, doen waar JIJ je goed bij voelt, dan doet de rest dat ook
Doordeweeks zouden wij niet gaan. Dochter gaat al naar school, dus gaan wij niet 's avonds nog op visite ergens.
Hier ligt het eraan. Er zijn kinderen waar wij bij op de verjaardag uitgenodigd worden die ruim een half uur rijden (snelweg) bij ons vandaag wonen. Willen wij naar zo'n verjaardag betekend dit dat mijn man een paar uur moet snipperen van het werk. Als de kinderen uit school zijn meteen weg gaan (is rond 15.30 uur) dan nog een half uur rijden (zijn we er rond 16 uur) Mijn zoon wordt altijd erg onrustig hiervan omdat we normaal altijd om 17 uur eten en dit dan niet kan. Deze onrust begint al een paar dagen voor de verjaardag en duurt tot een dag of 2 erna. Kortom voor ons is dit het niet meer waard (even er bij op tellende dat ze vaak ook afzeggen bij de verjaardag van onze kinderen) Maar woont het kindje hier in de stad dan ga ik er gewoon naar toe met de kinderen , man gaat dan niet of komt later en kunnen we om 17 uur toch gewoon aan tafel zitten.
Wij gaan alleen naar verjaardagen als we uitgenodigd worden én als we zin hebben om te gaan. De dubbele grondslag - redelijk en billijk Nou ja, dat is dus meestal alleen op een vrije zaterdag- of zondagmiddag wanneer we niks te doen hebben en 'eventjes' eruit willen. En dan ook nog alleen bij de mensen die we echt zo leuk vinden dat we ons lieve stulpje uit willen en onze hobby's tijdelijk willen pauzeren of het zo dringend is dat we het niet kunnen maken om niet te gaan
Ik vind het persoonlijk irritant als mensen op dinsdag jarig zijn en dan op zaterdag of zondag hun verjaardag vieren. Vier het gewoon op de dag zelf. Wij houden dan ook alleen rekening met de verjaardag-dag zelf. Als dat in het weekend valt prima, maar anders zien we wel of we zin hebben om te gaan. Vaak hebben we ook al andere plannen in de weekenden. Met een bijzondere gelegenheid vind ik het nog weer anders. Hebben we geen oppas, dan gaat 1 van beide. Niets mis mee. Wij gaan dus liever op de dag zelf naar een verjaardag want dan valt er rekening mee te houden.
ik werk 4 dagen in de week, en ben om half 8 weg, en rond 19.00 s avonds weer thuis . Naar verjaardag die van 12.00-19.30 is, zou kunnen, als ze het perse door de week willen vieren, maar dat wordt dan wel een kort bezoekje, i.p.v. gezellig, sfeervol bezoekje . Meer kadootje afleveren, gefeliciteerd roepen, hopen dat er nog eten is en weer weg. En dan moeten ze ook nog in de buurt wonen van mij of mijn werk gelukkig vieren wij en onze familie (en ook van de kinderen) de verjaardagen in de weekenden. Kunnen we er echt een feestje van maken, waarin er voldoende tijd aandacht is voor de jarige! Maar kan me voorstellen als je niet of onregelmatig werkt, en geen schoolgaande kinderen hebt, en familie en vrienden in een gelijke situatie dat je het op een ander tijdstip houd . Voor iedereen komt het anders uit toch? Volgens mij kun je beter de mening van jouw omgeving vragen, en niet die van mij aangezien onze situatie flink lijkt te verschillen (familie en vrienden werken allemaal 32/40 of meer uur, tussen 07.00 s ochtends, en 20.00 uur s avonds, ma-vrij, dus een feestje op dinsdagmiddag, zou bij mij heel eenzaam worden! En als ik alleen op de dag van mijn verjaardag , een feestje zou kunnen geven, betekend dat ik dat meestal niet zou kunnen doen... aangezien de meeste van mijn neefjes/nichtjes/petekids naar bed gaan rond de tijd dat ik thuis kom
Het zou mij niet uitmaken als ik ergens heen ga. Als ik kan, ga ik. Self houden we het vaak in het weekend, omdat mijn familie niet dichtbij woont en dus niet even langs kunnen komen op die da als ze werken.
Juist dankzij de reacties hier en de formulatie van de reacties ben ik tot mijn beslissing gekomen. de "doordeweeks-is-rennen-vliegen-springen-types" heb ik niet echt in mijn contactengroep. dat is het enige belemmering die ik tegenkom. Tuurlijk wel contacten die het druk hebben, maar met de meeste kan ik ook probleemloos doordeweeks afspreken voor een praatje dus dankzij jullie reacties denk ik ja uiteraard kan een verjaardag dan ook. Het kan toch dat je Door reacties van anderen in kan vullen Hoe mijn omgeving er in zal staan. Dat ik reacties lees en denk nou dat zou mijn vriendin kunnen zeggen of nou daar herken ik niemand in. Sorry als sommigen zich aangevallen voelen, maar het is best een beetje mijn humor om soms de draak met mensen te steken. Sorry nobody is perfect
Voor familie op de dag zelf savonds ( gezien iedereen de volgende dag moet werkne word dat nooit laat ) indien het een doordeweekse dag is. zijn we toevallig op een zaterdag of zondag jarig dan komt de familie die dag smiddags. Voor vrienden altijd op zaterdagavond .