Tja, noem mij maar een zeikerd, maar ik zou na 3 pakjes gewoon "nee" zeggen. Als hij dorst heeft kan hij een glas water krijgen. Als een kindje bij ons komt spelen of op een feestje komt, dan moet hij/zij zich ook een beetje aanpassen aan onze regels. Natuurlijk hoef je niet super strikt te zijn, maar 4 pakjes drinken binnen een paar uur, vind ik wel weer het andere uiterste. Ik zou het ook een rare boodschap aan mijn kinderen vinden dat een ander kindje wel zoveel pakjes krijgt, terwijl zij dat nooit zouden mogen.
Dat is ruim 1,5 liter En dan nog dorst? Ik denk dat ik dan toch even op suiker zou laten prikken... Maar ontopic, ik zou denk ik bij pakje 3 al zeggen dat het de laatste is omdat er anders niet genoeg is voor de anderen en dan ranja of water aanbieden. Als ze hetzelfde doen met zakjes chips heb je toch ook niet genoeg? En vindt het ook geen voorbeeld voor mijn eigen kinderen. Wie weet gaan de ouders zelf eens nadenken als je op een gegeven moment aangeeft dat het kind al genoeg gehad heeft.
O dit vind ik ook wel een heel leuk idee eigenlijk! Doe ik de namen erop met van die hema stickers ofzo. O wat goed bedacht zeg! En verder hebben jullie ook helemaal gelijk natuurlijk...je moet ook gewoon kunnen zeggen dat er anders niet genoeg is voor de rest. Maar ik vind dat ergens lastig. Ws omdat de andere kinderen gewoon niet zoveel drinken. En nee het gaat mij echt niet om de kosten omdat dit niet wekelijks is maar het is meer een gevoel van: is dit nodig?? Maar ik denk dat ik voorlopig voor het idee van bosi ga.
Als de ouders er geen problemen mee hebben, zou ik me er ook niet druk over maken en wat extra pakjes kopen.
Precies, gewoon zeggen dat je per kindje 2 of 3 pakjes ofzo in huis hebt, afhankelijk van hoe lang ze bij jullie zijn. 7 pakjes vind ik wel erg veel.
even om mezelf niet op te hemelen...ik heb het ook van iemand anders Niet zelf bedacht dus Kinderen vinden het trouwens geweldig leuk dat ze een "eigen" flesje krijgen...kun je gelijk ook mee naar huis geven.
ja ik vind het echt heel leuk. Maak een kan met limo ook waarmee ik kan bijvullen dan. Dochter had hier nog van die foam letterstickers staan, wel alleen roze dus morgen ff langs de hema of ze ook andere kleuren hebben voor de boys.
Als hij dorst heeft, er pakjes genoeg zijn en het van zijn ouders mag zie ik het dilemma eerlijk gezegd niet...
dat mag hoor. Voor mij is het gewoon een gevoel van: niet nodig. Ik zorg altijd dat ik ruim eten en drinken in huis heb, dus te weinig zal hier niet zijn, maar ik vergelijk het een beetje met wanneer iemand 5 stukken taart wil: doe je toch ook niet. Tenminste ik zou niet om 5 stukken taart durven vragen. Ook al is er genoeg.
Ik vind het ook niet nodig hoor maar heb er geen problemen mee als een andere ouder het wel toelaat. En nee, 5 stukken taart hoef ik ook niet maar 5 drankjes krijg ik wel weg, die vergelijking mis ik ff...
Nou bedoelde de vergelijking om te laten zien dat het heel veel is. 7 pakjes waren het vorige keer, dan is 7x200 cc.
Mijn kinderen zouden het niet mogen.. Ik zou dat ook niet nodig vinden en bovendien teveel suikers. Maar voor andere kinderen zou ik niet beslissen wat ze wel/niet mogen. Ik zou na 2 pakjes wel even aan de ouders vragen of ze het goed vinden. Vinden hun het goed dan zou ik het geen probleem vinden. Het is hun taak hun kind op te voeden en te beslissen wat ze mogen hebben.
Was al even bang dat ik de enige was die dat dacht. Als ik zou weten dat er zo een natnek tussen zit haal ik dus extra pakjes. Als de ouders het niet erg vinden dat dat kindje zijn gebit verpest met al die pakjes is het helemaal mijn hoofdpijn niet. Ik heb met verjaardagen ook altijd pakjes voor de kinderen gaan er zo een 100 doorheen op zo een dag. Maar liever dat dan telkens bekertjes limonade inschenken. Ik zou trouwens niet willen dat mijn gasten of hun kinderen met honger of dorst hier een verjaardag verlaten. Daar zou ik me pas opgelaten over voelen.
Jouw huis, jouw regels. Ook als ze ouders zeggen dat het wel mag dan zou ik aangegeven dat je maar x aantal pakjes hebt gehaald. Mijn zoontje kan veel drinken vooral als het pakjes drinken zijn. Maar ik vind 2-3 pakjes meer dan genoeg anders drink je maar water of ranja uit een beker.