verjaardag en drinken voor de kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Eerlijk? Ik zou me er niet druk om maken. Ik zou of extra pakjes kopen of na een aantal pakjes zeggen dat hij ranja kan krijgen (als ik bijna door mijn voorraad heen ben).

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mijn zoon eet altijd veel. Drinken kan hij op sommige dagen ook bizar veel. Dan vraag ik zelf altijd water. Eten heb ik 9/10x ook zelf bij. Weet je of het kindje echt dorst heeft of hij het gewoon lekker vind? Dat zou voor mij namelijk een groot verschil zijn.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier uberhaupt geen pakjes. Gewoon aanmaaklimonade. Ene kind drinkt nou eenmaal meer dan het andere.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dorst of lekker vinden zou voor mij ook geen verschil maken. Wat is er mis mee dat dat kindje op een verjaardag het er even van neemt met wat hij lekker vind? Misschien krijgt hij thuis nooit pakjes waardoor hij op een feestje een inhaalslag maakt. Ik krijg er juist een tevreden gevoel van als gastvrouw dat ik iedereen van zijn behoeften heb kunnen voorzien.

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik vind het overdreven veel. Snap niet dat ie het niet uitspuugt!!
    Daar word zo'n klein kind toch hondsberoerd van; 7 pakjes!! Een suikerbom!
    Ik zou ook voor het idee van bosi gaan.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind het bizar veel inderdaad.

We lastig. Aan de ene kant denk ik; wat maakt het voor een keertje nou uit? Maar aan de andere kant is 7 pakjes echt van de zotte.
    Zou hem gewoon een glaasje water geven na 2 pakjes en als hij dan nog dorst heeft mag hij weer een pakje sap. En dat herhalen.

7. wachtend

wachtend Niet meer actief

Is gebeurt hoor! Niets aan de hand ik heb gewoon echt een natnek. :D

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Het zou niet mijn keuze zijn voor mijn eigen kind, maar als ik genoeg pakjes heb en de ouders vinden het goed, dan zou ik me er verder niet druk over maken.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het is veel maar ik zou me er niet druk over maken, dat is iets om aan zijn ouders over te laten.
    Die 7 pakjes scheelt jou misschien een paar euro dus ik zou gewoon voor de makkelijkheid gaan.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Gelukkig maar!
    Mijn dochter drinkt echt bar weinig dus ben niet zoveel gewend:cool: denk als ze aan twee bekers drinken komt op een dag dat het veel is. Ze eet wel veel fruit, misschien haalt ze het daar uit. Maar 7 pakjes...noway :)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat zou hier na 2/4 pakjes, afhankelijk ook van hoe lang ze er zijn ook gewoon nee, geen pakje meer maar je mag wel water of limonade

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is inderdaad wel veel maar zou me daar toch niet druk om kunnen maken.
    Ik houd het namelijk ook niet bij wie of wat iets eet of drinkt.

13. wachtend

Hij zou van mij ook geen 7 pakjes mogen hoor! Dan zeg ik ook dat de kraan geduldig is ;) voor de smaak zou er dan een klein beetje siroop in mogen (ik lust zelf ook geen water) maar 7 pakjes met alleen maar suiker doe maar niet dan slaapt hij helemaal niet meer!

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik koop sowieso geen pakjes drinken, alleen voor de vakantie of als we een dagje weg gaan.

Met verjaardagen waar meerdere kinderen zijn heb ik zo'n tankje met kraantje waar ik ranja in maak. Dan is het alleen een kwestie van bekertjes vullen met dat kraantje.

Als een kind binnen een paar uur 1,5 liter drinken wegwerkt, gaat het volgens mij niet eens om dorst maar vooral omdat het lekker is. Dat zouden die van mij echt niet mogen. 3 pakjes is wel genoeg en daarna water of ranja.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik heb dus die fruitshootflesjes gedaan. Allemaal een eigen flesje, met de foamstickers van hema hun namen opgedaan. De kinderen varieërden in leeftijd van 3-7 jaar. En ze vonden het allemaal fantastisch!
    Nadat ze leeg waren kwamen ze netjes vragen of er ranja, dan wel water in mocht.

Top idee en zeer geslaagd.

16. wachtend

En nou mijn vraag dronk dat jochie nog steeds zoveel? Of was het de vorige keren gewoon lekkere trek ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Hij heeft zn flesje leeg en nog 1 keer om ranja gevraagd...zelfde tijdsbestek als de vorige keer.

18. wachtend

Het is dus gewoon een nat nek :D ach zo is het toch mooi opgelost! Hij drinken en jij niet heel veel geld kwijt aan pakjes drinken :D

19. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nee maar nu dus 2x 200 cc en de vorige keer 7x 200 cc

20. wachtend

Sorry nog vroeg haha en heb mijn bril nog niet op :D las het verkeerd haha. Een jochie wat dus lekkere trek heeft! Nou dan weet je wat je voortaan te doen staat :Die dacht dus ronde 2 voor nog zo'n lekker sapje :D kwam hij even bedrogen uit!

Deel Deze Pagina