schoonmoeders....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hoi,

pffff...even van me afschrijven hoor...
    ten eerste heb ik op zich een hele lieve schoonmoeder en ik had het veel slechter kunnen treffen.

wij zijn onverwachts zwanger geraakt en dat kwam in allebei de families als een schok, voor zij had er erg veel moeite mee. gelukkig is ze halverwege mijn zwangerschap helemaal omgeslagen en was ze dol gelukkig omdat ze oma werd.
    harstikke fijn natuurlijk, maar nu is de kleine eenmaal geboren en is de concurrentie strijd tussen beide oma's uitgebarsten.. wat mijn schoonmoeder alleen niet begrijpt dat ik een betere en hechtere band heb met mijn moeder dan ik met haar heb. wat ik wel logisch vind omdat het mijn moeder is. als het om de kleine gaat breng ik hem nu nog liever naar mijn moeder dan naar haar. hij ging de eerste keer ook dus naar mijn moeder. mijn schoonmoeder heeft hem inmiddels dus ook al een keer gehad om om te passen (want stel je voor dat mijn moeder het vaker mag dan zij)

nu waren we gister op visite want ze gaan nu 2 weken op vakantie. nu ga ik binnenkort weer werken en we wisselen het af, tussen mijn moeder, haar en kdv. ik moet dan vroeg beginnen, dus brengt mijn vriend hem naar haar toe voor de eerste dienst. zegt ze opeens, anders mag je hem 's avonds wel brengen, dus ik snapte er al niets van, dus ik zei , nee ik moet een ochtenddienst werken. ja zegt ze, je mag hem ook wel 's avonds brengen dat hij komt logeren. dus ik schrok, en ik zeg nou nee hoor, dat hoeft niet want hij is daar nog veels te jong voor en ik wil dat nog niet...

nee is het dus zo dat mijn ouders en hun elkaar kennen en vandaag op een festival tegen komen. zegt mijn schoonmoeder tegen mijn moeder... ja je dochter heeft gezegd dat hij niet mag komen slapen omdat hij eerst bij jou mocht slapen.... maar dat had ik niet gezegd!!!
    pfff zo klote dat ze nu mijn woorden totaal verdraaid. mijn kleine gaat nog nergens slapen...
    nu weet ik wel dat het ik het misschien met korrel zout moet nemen, omdat ik het niet van haar direct hoor, maar baal hier zo van. want nu lijk ik net zo'n bitch wat ik naar mijn gevoel niet ben.
    ze heeft er gewoon veel moeite mee, dat zij de schoonmoeder is, en daarom een andere band heeft (moet ze vooral zo door gaan ). ze heeft dus 2 zoons en zal dus ook zo blijven denk ik, mijn zwager en schoonzus hebben nog geen kinderen. dus wij bijten de spits af...

en zo zijn er nog meer voorbeeldjes die ik kan opnoemen, maar nogmaals dat hoor ik niet van haar maar via mijn moeder. nu had ik pas al gezegd dat ik het allemaal niet meer wil weten wat ze over mij zegt, want ik vind, als ze het niet tegen mij direct kunnen zeggen, vind ik het niet belangrijk genoeg. maar mijn moeder blijft het toch vertellen (het is ook zo dubbel, ene kant wil ik het wel weten, andere kant ook weer niet)

pfff.... vermoeiend... herkenbaar?

p.s sorry voor het lange verhaal

2. bigjo

bigjo Lid

25 jul 2010
    13
    0
    0
    Schoonmoeders kunnen inderdaad zo irritant zijn. Ik heb ook een lieve schoonmoeder, maar sinds dat de kleine er is, komt ze iedere week wel langs. "Ik was toevallig in de buurt" zegt ze dan, terwijl ze 100km van hier woont. Of ze belt bijna dagelijks. Het is goed bedoeld, maar ik hoor en zie haar bijna meer dan mijn eigen moeder. Soms heb ik het gevoel dat ze belt of onverwachts langskomt om mij te controleren. Echt niet plezant. :x

ps: leuke topic om ne keer af te reageren :D

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    @bigjo ja dat deed de mijne ook vooral de eerste weken. belde ze op, ik kom over 5 min langs, niet eens de vraag of ze mocht komen;)
    ging me op een gegeven moment ook schuldig voelen dat ik mijn moeder had gevraagd om langs te komen en niet haar :)

4. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik ken je natuurlijk niet zo goed ;) haha.. Maar ik zou het maar eens goed uitspreken!! (wel eng, weet ik..) En eerst je ventje inlichten dat hij je moet bijstaan tijdens zo'n gesprek zodat je het gevoel hebt dat je er niet alleen in staat. Het moet namelijk niet uit de hand lopen. Want (schoon)ouders die met elkaar op kunnen schieten is heel fijn, maar niet op deze manier. Je zou ze op een gegeven moment gaan mijden en dat zou jammer zijn.
    P.s. fijn he, dat ik overal mee kan lezen :p

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zeg altijd schoonloeder. Maar goed, wij wonen 2 straten bij mijn schoonouders vandaan. Ze waren nooit zo van het langskomen, vonden het makkelijker als wij naar hen kwamen. Sinds de geboorte van onze dochter komen ze vaker en vragen altijd als ze bellen: hoelaat gaat ze naar bed, dan komen we daarvoor. Gezellig, het draait ook echt om ons, want zodra ze naar bed gaat zijn ze ook meteen weg. Het is zo erg dat wanneer ik opsta om de trap op de gaan met ons meisje, zij al in de gang staan om weg te gaan.
    Nu hopen wij binnenkort te gaan verhuizen, gaan naar een iets grotere stad, met de auto ongeveer 10 minuutjes. Toen werd er gezegd: tja dan is het even langskomen ook klaar hoor (net of ze 2 uur moeten rijden):x

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Schoonmoeders hebben het altijd gedaan, da is wel jammer, want ze krijgen lang niet altijd een eerlijke kans. Ik ben blij met de mijne ook al is ze soms irritant en luistert ze niet (niet over de opvoeding van dochter, het is nooit heel ernstig). Van je eigen moeder kun je vaak meer hebben.

Maar pas op ooit word jij misschien ook wel een schoonmoeder :p

Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat ze het verkeerd begrepen heeft en zoon voorlopig bij NIEMAND logeert!

En dat langs komen: deur op slot en zorgen dat ze er niet in kan! Hier hoef ik er niet bang voor te zijn, dat doet de mijne niet.

7. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Ik ben 5 juli bevallen van mijn dochtertje.
    Bij de eerste kwam ze ook bijna elke dag wel langs..
    Bij de tweede en de derde kwam ze weer bijna elke dag...
    Nu ik dus bevallen ben van de vierde komt ze (gelukkig) niet elke dag.
    Ik werd er echt niet goed van.
    Heb ook 2 keer gehad dat ik lag te rusten en dat de bel ging...
    De eerste keer was mijn man nog thuis.
    Dus die had dr binnen gelaten,en had Carlijne van de slaapkamer gehaald.
    Omdat zij Carlijne wou zien/vast houden...
    De tweede keer was ik alleen thuis.(man was met de andere kids weg)
    En toen ging de bel.
    Ik naar beneden,en heb dr toen even vetelt dat ik lag te rusten,en dat ik dat echt niet voor mijn lol deed.
    Oke dat ze dr kleindochter wil zien,maar zovaak...
    Ze had trouwens ook het lef om te beginnen over logeren...
    Ze is nog geen 3 weken oud..

Sorry voor mijn lange verhaal,maar moest me hart even luchten

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Rode zin;
    Klopt dat ze je schoonmoeder is, maar ze is wel net zoveel oma als jouw moeder. Ik vind dat je niks hoeft af te meten, maar niet jouw moeder voorrang geven omdat ze jouw moeder is. Het is het kind van jou en van jouw man. Niet alleen van jou;)

9. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hier ben ik het wel mee eens.

Ik geef mijn ex-vriend zijn familie net zoveel kans om jayden te zien als mijn moeder hebben ze recht op (hier is mijn moeder het alleen niet mee eens maar pech voor haar dan).

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    @brenda77 ja klopt, zij is ook niet minder oma. maar het is allemaal nog zo nieuw en vind het ook moeilijk om de kleine weg te brengen. dan doe ik dat liever bij iemand die ik door en door ken zoals mijn moeder, mijn vriend begrijpt me gelukkig wel en vind het dan ook goed. het is ook niet dat ik het haar niet gun, want dat is wel zo. want ze gaan 50/50 oppassen dadelijk als ik moet werken. maar ze moet het mij niet opdringen, want dat voelt niet goed...

11. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik begrijp je gevoel ook wel maar zij voelt zich misschien ook niet echt op haar gemak omdat het haar eerste kleinkind is. Misschien is ze zelf over enthiausiast.

Geef jezelf even de tijd en haar ook. Jij kent jou moeder door en door maar jou vriend kent zijn moeder door en door dus vind die opmerking wel een beetje krom.

12. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Hier ben ik het mee eens... Ze is net zoveel oma als dat jou moeder dat is..;) maar begrijpen doe ik het ook wel hoor haha
    Mijn schoonmoeder komt ook bijna iedere dag langs, en hoe ze het doet weet ik het niet, maar elke keer hoor ik die voordeur open gaan op momenten dat het e echt totaal niet uitkomt ;) (ze heeft de sleutel) haha..
    Mijn moeder is zelf heel anders, die wil het liefst der kleinkind ook ieder dag zien natuurlijk, maar die voelt zich snel bezwaard.. Zegt altijd, nee als ik zo vaak langskom dan ben je me straks nog zat, en helemaal als mn vriend vrij is dan vind ze dat we ook even gezellig een dagje met zn drietjes moeten hebben (komt niet heel veel voor, mn vriend werkt in de horeca)
    Mijn schoonmoeder denkt zo helemaal niet, en komt bijna elke dag.. woont ook maar een paar straten bij ons vandaan..
    Soms vind ik dit vervelend, maar ook omdat ik mijn schoonouders dus veel vaker zie als mijn eigen ouders, ga ik gewoon vaak even een bakkie koffie halen bij mn moeder, zodat ze hun kleinkind wel ong. even veel zien haha...

Nou zeg ik nooit tegen mn vriend dat zijn moeder bijna elke dag langskomt, mijn schoonouders doen ook heel veel voor ons en ik ga echt niet zeuren over ze, maar vorige week zei mijn vriend inneens dat ik een stuk vaker met de kleine naar mn moeder ga als naar zijn ouders.. :(
    Heb het toen wel even rechtgezet en gezegd dat ik ook met alle liefde gezellig op visite wil bij mn schoonouders, maar dat ik daarvoor niet echt de kans krijg aangezien mn schoonmoeder al bijna dagelijks bij ons zit;).. Gelukkig begreep ie het toen wel..

13. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik begrijp je reactie volkomen ;)

Ik woon erg dicht bij mijn ouders, en mijn moeder past dan ook wel eens op.
    Ik weet precies hoe ze is, en eerlijk is eerlijk, je laat je kindje achter bij iemand die je 100 procent vertrouwd.

Contact met mijn schoonmoeder is nu even weg, lang verhaal en doet er nu ook niet toe, maar dat was in het begin ook moeilijk.
    De ouders van mijn man zijn gescheiden...we hadden van zijn vader een babykamer kado gekregen, en kregen daar best nare opmerkingen over.
    Alsof er ook concurentie was zeg maar ;)

De ouders van mijn man wonen in het zuiden, en zien we dus veel minder.
    Ik zou mijn dochter daar ook met een minder gerust hart achterlaten als bij mijn moeder, omdat ik weet dat ze het anders doen, en veel roken etc.
    Mijn moeder rookt, maar buiten als mijn dochter er is.
    Mijn schoonmoeder rookt ook, maar veel en binnen, ook als mijn dochter er is, dus zit ik daar vaak samen met haar veel in de woonkamer waar niet gerookt is.
    Ook doet ze anders met haar, dan mijn moeder.
    Daarom, ik zeg maar, ik begrijp je reactie wel ;)

Plus het moet om je kindje draaien, en niet om de concurentie.
    Wat maakt het uit als ze bij de 1 een keer vaker is dan bij de ander?
    En logeren? Dat bepalen jullie als ouder.
    Ik kan me voorstellen dat als je werkt, je het fijn vind als je kindje om je heen is als je thuis bent.

Leuk he schoonfamilie :D
    Heb gelukkig wel een goeie band met ze hoor, maar ik snap je volkomen ;)

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb ook wel een goeie band met mijn schoonfamilie hoor. maar af en toe ;)
    het is vooral het achter mijn rug om praten waar ik moeite mee heb. vind het vervelend om iets via via te horen. want als ik ze zie is er nooit wat aan de hand en is het stik gezellig.
    ach ja ;) komt vanzelf goed.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik snap je wel. Hier passen ook allebei de oma's evenveel op. Maar logeren en vooral de eerste keer ging ze dus echt wel naar mijn moeder. Gewoon omdat alles nog zo nieuw is, je hem eigelijk helemaal nog niet wil weg brengen dus ja dan kies je voor de persoon waar je het meest van houd je eigen moeder. Waarom gewoon omdat ze je heeft opgevoed en je die speciale band met elkaar hebt. En dat stukje mis je net met je schoonmoeder hoe goed ze ook voor je kleinkind zijn. Mettertijd zal dit verschil wel vervagen met oppassen....maar in het begin gewoon lekker doen waar jij je fijn bij voeld.

16. Oh god, ik lees dat hier schoonmoeders met sleutels zijn en dan gewoon binnen komen..
    Dat vind ik echt raar!
    Onze ouders hebben ook de sleutel, maar moeten dus echt aanbellen hoor. De sleutel is alleen voor noodgevallen of voor vakanties en dat soort dingen als wij er niet zijn!

TS, ik snap je gevoel.. En het is moeilijk, maar probeer ze gelijk te behandelen!
    Dat opdringerige en ongelijke behandeling gevoel, herken ik wel, heel vervelend. Probeer er over te praten..

17. Eerste keer oppassen en logeren ging ze ook naar mijn moeder hoor..
    Vriend begreep dat wel!

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ja dat is ook zo
    die van mij wel in elk geval
    zei is tenslotte verhuisd zonder verhuisbericht