Verjaardag in de avond, baby mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mus, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik doe dat niet. ik vond het ook niet zo leuk toen ik geen kind had dat mensen hun babies meenamen waar eigenlijk geen kinderen uitgenodigd zijn. Om 20:00 verjaardagfeest betekent eigenlijk geen kinderen en geen babies. maar sommige mensen begrijpen dat niet. het is ook niet zo leuk voor de baby. want misschien wordt er(stikm) gerookt, gedronken alchool lucht lawaaie etc. ook als ze niet bij baby roken komen ze wel met rooklucht naar baby toe. kun je geen oppas regelen?

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja zou het wel gewoon doen. Je moet toch een keer kijken of het gaat, anders kan je nooit weg naar verjaardagen enzo. Ik heb het altijd wel gedaan en nu nog steeds. Vanavond heb ik een housewarming en daar ga ik gewoon naartoe, met dochter. Ik ga dan natuurlijk niet weg om 11 uur, maar als mijn dochter aangeeft dat ze moe is gaan we naar huis, normaaal ligt ze altijd om 7 uur in bed, dus af en toe moet het gewoon kunnen. Vind dat dat soort sociale contacten wel gewoon moeten blijven. Zeker als ze zo klein zijn is het heerlijk, kinderwagenbak mee en ze slapen wel. Zou t echt gewoon een keer proberen, naar huis gaan kan altijd.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

En anders de mijne wel. Het zal best zo zijn dat de meeste baby's op die leeftijd 'overal' kunnen slapen, maar Irem slaapt alleen in haar eigen bed. In de kinderwagen? No way. Ja, na een uur krijsen valt ze misschien 5 minuten in slaap en dat is het dan. En als je ze nu niet meeneemt, dat je dan straks nergens meer naartoe kunt vind ik onzin. En dan nog: niemand gaat voor zijn lol op een verjaardag zitten met een huilende baby die vervolgens ook nog een dag van slag is. Sommige kinderen kunnen er gewoon niet tegen.

4. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ik zou niet gaan of zorgen voor een oppas

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Die insteek had ik ook wel. Mijn ouders konden ons vroeger overal mee naartoe nemen in het biezen mandje, ging altijd goed. Maar Julie denkt daar anders over. Het is nooit een echt goede slaper geweest, thuis ging het ook niet altijd super maar ergens anders kon ze helemaal over de rooie gaan. Nou, dan zat ik dus echt niet lekker op een feestje... Omdat onze familie op anderhalf uur rijden woont, was het ook nog eens niet naast de deur. We zorgden dan zeker dat we met de laatste fles weer thuis waren, zodat ze haar eigen bedritueel had. Ik denk dat het heel verschillend is per kind. Kijk naar je eigen kindje en maak een inschatting. En als het niet gaat, dan ga je gewoon naar huis.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou het niet doen. Ik vind dat hoe klein ze ook zijn ze s'avonds in hun bedje horen te slapen of in ieder geval hun gewone avond ritme. Als je graag wil gaan zou ik of een oppas zoeken of dat jij of je partner toch thuis blijft. Dit doen wij wel altijd. Als we overdag niet kunnen komen dan gaat 1 van ons heen en de ander blijft thuis met de kinderen. Luc is nu twee en een half en heeft nooit later dan 20.30 in bed gelegen ( was 1 keer met kerst). Ik vind dat je kinderen niet overal heen moet willen slepen en vooral niet s'avonds maar dat is mijn mening.
    Wat betreft het niks gewend zijn dat valt denk ik allemaal wel mee. Luc is een erg makkelijk mannetje ondanks dat we hem niet overal mee naartoe hebben genomen.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij namen ze gewoon mee. Wel alleen naar plaatsen waar ze wisten dat ze meekwamen en als er niet gerookt werd, anders regelden we een oppas.

Ook al ben je ergens anders, zou ik wel je schema vast houden, dus ook dan rond 23 uur een fles geven.

8. Maia

Maia Niet meer actief

als het pas 's avonds begint doe ik het niet meer. 's avonds hebben wij een heel rustig ritme en daar heb ik gewoon geen zin in om te verstoren. Als het overdags is en tot 's avonds duurt doen we het nog wel gewoon. Dan gaat ze daar ook gewoon in bed en houdt ze haar ritme. En in de auto terug valt ze wel weer in slaap

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Toen ze kleiner was en ze nog niet zo'n vast ritme had, namen we haar overal mee naar toe. Vanaf 4 maanden is de laatste fles eraf gegaan en sindsdien leggen we haar 's avonds is haar eigen bedje (of eventueel bij de oppas) en gaan we niet met haar slepen. Als we echt een feestje hebben regelen we dus een oppas. Als we alleen op visite gaan, nemen we haar mee en gaat ze later naar bed. Ze kan 's avonds lang opblijven, half 10 lukt haar makkelijk..

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij namen L. mee vanaf dat ze een baby was, en nog steeds (ze is nu 17 mnd). Vroeger gewoon in de wieg en nu in het campingbedje. Je kunt prima het ritme aanhouden dat je anders ook hebt hoor, ik liet haar nooit beneden zitten met alle drukte want ze is snel overprikkeld. Dus gewoon lekker rustig in de slaapkamer voeden, slaapknuffeltje mee, geen probleem! En vooral, bij het weggaan, eerst iedereen gedag zeggen en daarna pas de baby uit bed halen want anders wil iedereen dat slaperige hummeltje gaan knuffelen en zo.

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wij hebben onze dochter ook meegenomen (naar een feest bij familie thuis) toen ze 7 weken was. Ik vond het niet echt een succes, je bent toch de hele tijd met je kleintje bezig. Ze slapen op deze leeftijfd nog niet héél makkelijk en dan zit je met je kleine op de arm.

Ach, anders ga je toch alleen even heen om je gezict te laten zien? Kopje koffie, gebakje en dan weer weg? Begrijpen ze vast, je baby s nog heel klein. (en anders begrijpen ze het maar niet ;))

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nu moet ik zeggen had een hele makkelijke baby, en een makkelijke peuter en nu een makkelijke kleuter.

Maar ik nam en neem ze gewoon overal mee naar toe.

Als baby sliep ze in de maxi...of in haar campingbedje...

En nu slaapt ze waar ze zit hahaha, nee meestal neem ik bedje mee. Maar ze wil er niet altijd meer in omdat ze thuis dus in een groot bed slaapt. Nie baby bed zegt ze dan....dus mag ze opblijven...meestal zo rond 10 uur valt ze om van de slaap en gaat ze hangen op schoot....bij de laatste verjaardag sliep ze in op mijn schoot, heb ik ze op de bank gelegd en heeft ze tot 2 uur verder geslapen...(toen gingen we naar huis) in de auto meteen weer slapen...thuis direct verder slapen.

Maar zoals ik al zei...ze is extreem makkelijk. (mogelijk ook een beetje omdat we dus alles er mee doen...)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet niet of je een makkelijk kindje hebt, maar je zou het altijd een keertje kunnen proberen. Juist op deze leeftijd zou je zoiets nog kunnen doen omdat ze dan nog in maxicosi kunnen slapen of kinderwagen. Naarmate ze ouder worden, wordt dat ook lastiger.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    #34 mejosje, 25 jul 2010
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
    Heb niet alles gelezen.

Ik heb mijn lieve meid gewoon overal mee naar toe genomen, doe ik nog steeds en gaat nog steeds hartstikke goed. In eerste instantie als je er positief tegenover staat, gewoon uitproberen. Je kan altijd rechtsomkeert maken als het op locatie toch niet zo lekker gaat. Begrijpt iedereen!

Wil je je kleine niet meenemen, maar zelf wel gaan? Dan kan je ook een oppas regelen. Opa & oma's staan normaliter te trappelen... anders wellicht een broer, zus of goede vriend(in).

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot een maand of 3 wel gedaan. Nu niet op dit moment. Ze is rond 18.15 kapot en gaat rond 19.00u op bed. Vaak duurt het een half uur voor ze goed slaapt. Ze is geregeld bij de oppas waar ze allemaal indrukken op doet. Verder slaapt ze nog niet heel gemakkelijk dus we laten haar mooi thuis in haar eigen bedje slapen. Overdag vind ik het geen probleem als ze ergens anders moet slapen en meestal lukt dat ook wel.

16. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Fijn dat jullie zo meedenken.. Ons kleintje is inderdaad niet echt een makkelijke slaper zo rond de tijd van het eennalaatste flesje. Soort van het welbekende huiluurtje. En vaak is het ook zo... waar we ook heen gaan..hij slaapt gewoon niet! Laatst waren we ergens op visite en toen heeft hij op heel de dag maar zo'n 4 uurtjes geslapen.. Biedt hem dan wel vaak genoeg de gelegenheid om te slapen maar het wil gewoon nergens anders. Was een "mooie" gelegenheid om het te proberen dus.. maar ik blijf maar thuis denk ik :) Ga op de dag dat ze jarig is maar effe erheen overdag.

Deel Deze Pagina