Verjaardag in de zomervakantie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chantico, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb een vraag aan ouders van kindjes die ook (vaak) in de zomervakantie jarig zijn. Onze meid is begin augustus jarig, dus dat zal wel altijd in de zomervakantie vallen. Hoe gaat dat dan op school? Alle verjaardagsrituelen die de andere kindjes op hun verjaardag doen (hoed op, tracteren, ik weet niet wat er nog meer voor leuks wordt gedaan) dat missen de vakantiejarigen natuurlijk.

Vieren jullie de verjaardag van je kind op een andere dag in het jaar? Hoe bepaal je die dag? De eerste schooldag na de verjaardag lijkt me niet leuk. De laatste dag voor de zomervakantie ook niet. Maar wat dan wel? En wanneer vier je het een verjaardagspartijtje?

Het is voor ons nog ver weg (onze meid is bijna anderhalf :p), maar ik bedacht me dit opeens en vond het zo sneu voor haar...

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Maak je maar geen zorgen hoor, ook al ben je in de vakantie jarig, je feest op school krijg je wel als je dan alsnog gaat trakteren.

Mijn dochter is van 28 april en dat valt meestal in de vakantie. We trakteerden dan net voor de vakantie omdat daarna te lang duurde. Dit jaar is ze voor het eerst jarig als ze naar school moet, geeft voor haar toch wel iets bezonders nu.

Het kinderfeestje doe ik dan in de vakantie of de eerste woensdag erna. Dit jaar is ze dus op woensdag jarig dus zal ze haar feestje ook op die dag vieren denk ik. (Familie komt meestal toch in het weekend)

Groetjes Monique

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Onze nieuwe spruit heeft ook grote kans om in de zomervakantie jarig te zijn. De jarigen van de zomervakantie vieren hun verjaardag voor de vakantie, anders heb je net een nieuwe klas. Kinderfeestje ook voor de vakantie. De datum gaat vaak in overleg met de juf omdat de periode voor de vakantie vaak druk is, wennen in de nieuwe klas, laatste dingen afronden, andere kinderen die hun verjaardag vieren omdat ze in de vakantie jarig zijn, etc.

Mijn beste vriendinnetje op de basisschool was ook in de vakantie jarig en ik was altijd een beetje jaloers op haar. Ik vierde mijn verjaardag hooguit 3x (dag zelf, kinderfeestje en grote mensenfeest) zij had veel meer feestjes (voor de vakantie op school, kinderfeestje, dag zelf bijna altijd in het buitenland, weer thuis haar grote mensen feest). En bijna altijd mooi warm weer, ik ben van december.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ben zelf 2 augustus jarig, en dat is dus echt altijd in de zomervakantie.

Ik trakteerde meestal na de vakantie, en dan was het feest echt hetzelfde hoor. En het partijtje ook gewoon als school weer begonnen is. Overigens hebben we het ook wel eens voor de vakantie gevierd, beetje afhankelijk hoe het viel.

In ieder geval hier geen trauma's oid. :D

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bij mijn dochter waren er wel 8 kinderen jarig geweest in de vakantie. De juf heeft toen een lijst gemaakt van dinsdag tot vrijdag, elke dag twee kinderen zodat iedereen toch genoeg aandacht krijg.;)
    Hier is mijn zoon altijd in de kerstvakantie jarig, vind hij prachtig eerst een dag jarig en lekker vrij, dan een dag feest op school en dan nog een feestje. Hij is drie keer jarig zeg hij dan.:D

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb dat met die 3 van mij dus ook. Afhankelijk van hoe de vakantie valt zal het voor Lianna en Jorja waarschijnlijk zo zijn dat we het vieren voor de schoolvakantie en bij Yosyp erna (wat school betreft dan). Zelf ben ik op 10 juli jarig en dat viel bijna altijd gelijk met het begin van de schoolvakantie en mijn zusje is op 21 augustus jarig, als we bijna weer naar school moesten. Wij vierden het ook ervoor en erna.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste is ook van begin augustus en zit inmiddels al een paar jaar op school. Wiij vieren het altijd in de laatste week van de vakantie omdat hij (vooral bij de kleuters en groep 3) dan nog in zijn "oude" klas zit. Na d evakantie veranderd hij in deze klassen vaak van samenstelling. Ook zijn feestje geven we in deze week. Leuk is anders maar hij is eraan gewend. Al moet ik er nog wel steeds ana wennen. Druk ana het plannen van zijn verjaardag en dan ineens is het bijna vakantie en schrik ik wakker dat ik nog een feestje en tarktaties moet regelen. Ben altijd zo op zijn verjaardag gefocused.

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn dochter is ook in de zomervak jarig maar ze wil altijd trakteren dus spraken we met de leerkracht af welke dag(meestal laatste week voor vakantie)ze dan ging trakteren.
    Op haar verjaardag zelf gingen we naar een pretpark en mag ze 1 vriendje of vriendin meenemen en nog een aantal familieleden.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste is op 17 aug. geboren, meestal ook in de vakantie dus. Het is voor hem nooit een probleem geweest. Trakteren op school deden ze gewoon altijd met z'n vieren (zoveel waren er jarig in de vak), maar ik heb nooit horen klagen, want dan hadden de kinderen lekker veel te snoepen.
    Ook het feestje gaf nooit problemen. We deden dat meestal in de tweede schoolweek na de vakantie, meestal wel even contact ge houden wat de andere drie deden.

Maar een verjaardag in de zomer is heerlijk hoor. Wij hebben van zijn 25 verjaardagen er wel 20 buiten kunnen vieren.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Sommige kinderen vieren hun verjaardag dan zelfs dubbel op school :) 1x ervoor en 1x erna. Ik overleg het altijd met de kinderen of ze hem nog voor de vakantie willen vieren (kinderen uit mijn klas dan natuurlijk hè, met die 2 van mij hoef ik nog niets te overleggen ;) ) Maar dat zijn wel bovenbouwers, in lagere klassen wordt het met de ouders overlegd.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook twee kindjes die in de zomervakantie jarig zijn. Half juli en begin augustus, ik denk ook dat voor de ene de verjaardag daarvoor gevierd gaat worden op school en de andere daarna. En op de dag zelf gewoon met familie.

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook een knul die in de zomervakantie jarig is.
    Wat weer betreft is het altijd lekker, lekker buiten vieren heerlijk. wat school betreft daar heb ik nog geen ervaring mee, hij zit nog niet op school. maar denk dat ik het erna vier op school, gewoon in de week dat hij weer naar school gaat, niet gelijk de eerste dag.

Deel Deze Pagina