Verjaardag kind vieren

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Onze zoon is ook jarig. Normaal komen de opa’s en oma’s (totaal4pers) en de broers/zussen van mij/mijn man met (een deel van) hun kinderen (totaal ong 10-15 volwassenen en10-15 kinderen) allemaal op dezelfde dag. Dat gaat nu niet. Nu komen opa’s en oma’s een x apart, en voor woensdagmiddag heb ik 3 (schoon)zussen uitgenodigd die kinderen hebben in de leeftijd van de jarige. Rest vd familie niet uitgenodigd. Jammer maar ook wel lekker rustig voor een keer.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier zijn verjaardagen ook altijd groot en veel ( man of 60/70)
    Dochter is volgende week jarig.
    We hebben een ijskar gehuurd en mensen uitgnodigd een ijsje te komen eten (tijdsblokken van 45 min met 15 min ertussen) Per tijdvak 3 gezelschappen (3 sta tafels op afstand)
    Voelde voor mij ook enorm ongastvrij maar ik neem aan dat iedereen hier begrip voor heeft

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn beste vriendin haar dochter is bijna jarig. Die heeft een restaurant van een hotel afgehuurd omdat ze iedereen in tijdsblokken niet leuk vind. Ze viert het thuis ook altijd erg groot en uitgebreid en op deze manier is het voor haar gevoel nog een beetje vergelijkbaar. Ze heeft ook wat verenigingen gebeld voor het afhuren van de zaal maar die deden dat allemaal nu niet ivm corona.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Super leuk opgelost!

5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben niet iedereen uitgenodigd, sochtends de ouders, smiddags vrienden van zoon en ouders en s Avonds vrienden van ons, steeds niet meer dan 6 volwassenen naast ons gezin.

Het was prima te doen en eigenlijk nog gezelliger omdat je niet de hele tijd aan het rennen bent en ook spreek je iedereen langer dan 2 min.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Het klinkt alsof je normaal heel massale verjaardagen hebt. Enorm druk en chaotisch met veel kinderen.

Dan is dit een prima moment om te kijken wie er echt bij moet en wil zijn. Alleen grootouders en eventueel een broer of zus is toch prima? Verdeel je het in een ochtend en middagblok met vaste tijden.

Zoiets heb ik recent gehad en het ging prima. Zoveel rustiger ook voor kinderen en gasten. Je kon leuk met mensen praten.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    De oudste was in mei jarig, M wordt volgende maand 4 jaar. Dat is voor haar echt een ding, ze is al een paar weken bezig met de taarten die ze graag wil en met verlanglijstjes.
    Bij Q hebben we haar verjaardag beperkt en in blokken gevierd. M is in het weekend jarig en de herfstvakantie start dan ook meteen. We gaan dus verschillende mensen in groepjes op verschillende dagen uitnodigen. Bij alle (kinder)verjaardagen is het zo de afgelopen maanden eigenlijk wel gegaan. Een feestje vind ik altijd wel gezellig, maar dit heeft ook wel wat. Je hebt in elk geval voor iedereen tijd en hoeft niet de hele tijd te lopen.

8. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Onze middelste en ikzelf zijn volgende week jarig. Wij hebben er voorgekozen om alleen de grootouders en 1 stel goede vrienden uit te nodigen. De goede vrienden zijn net een opa en 0ma voor onze kinderen dus die horen erbij. De rest niet uitgenodigd. Ik heb geen zin in om alsnog de hele dag, of meerdere dagen, zoveel verschillende mensen over de vloer te hebben. Dan is de kans op besmetting alsnog groot.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik vind het juist zo moeilijk om dan blokken te kiezen voor mensen. Wie nodig je tegelijk uit, etc..

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dat hebben wij dus ook wel. Als ue toch veel mensen uitnodigt over meerdere dagen, he je nog kans op besmetting toch? En ben je dagen druk ook ermee.

11. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Als je een zaal huurt moet je vaste zitplekken hebben voor je gasten en mag je niet wisselen van plek, ik zou het thuis in etappes doen en alleen familie uitnodigen

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    En als je een soort zaaktje huurt met buiten veel plek? Ik kan dat iets echt vinden? Soms zo'n zaaltje van een sport of buurtvereniging.

13. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik niet precies hoe dat zit, maar als het onder Horeca valt zit je aan dezefde regels vast. Volgens mij gelden dezelfde regels buiten, maar dat weet ik niet zeker. Deze regels kan je denk ik wel vinden op de site van het RIVM of de koninklijke horeca nederland (KHN).

14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij hebben het verdeeld en in kleine groepjes gepland. Een aantal dagen/momenten doorgegeven en gevraagd of ze wilde komen en wanneer. En iets minder uitbreidt qua mensen dan normaal. De enkele mensen die wat verder weg staan zeg maar hebben we nu niet gedaan die zien we vast wel weer een keer zo.
    Ik vind het ergens ook wel gezellig zo in kleine groepjes. Je kunt elkaar beter spreken dan met een grote verjaardag. Je hebt alleen wat vaker visite

Deel Deze Pagina