website maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Inieminie83, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    hoi dames,

Heeft er toevallig iemand verstand van het maken van een website? Ik ga naast mijn baan iets voor mezelf doen (kleinschalig) maar heb daar een website voor nodig.
    En ik ben absoluut niet handig met computers enz. Dus ik zoek iets wat makkelijk in te richten is en ook makkelijk te onderhouden.

Iemand misschien tips en trucks?

Alvast bedankt!

2. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Het hangt er helemaal vanaf wat je doelen zijn. Persoonlijk gebruik ik Wordpress, deze wordt over het algemeen ook het meest gebruikt. Dan zou ik wel gaan voor wordpress.org en niet wordpress.com.

Wat je dan doet:
    * Eerst een host kiezen en daar een websitenaam (bedenken) inclusief hostingpakket kopen. Prijs en kwaliteitsverschil is groot dus kijk goed rond. Maar ik heb eerder een hele dure host gehad en dat was uiteindelijk echt niet nodig.
    * Vervolgens download je wordpress (https://wordpress.org/download/)

Dan zou ik de instructies van je host volgen om alles in de juiste map te krijgen.
    Het lijkt in begin misschien ingewikkeld, maar als het eenmaal door hebt is het een heel fijn systeem.

Zodra je alles geïnstalleerd heb zul je moet kijken naar leuke 'theme'. Deze heb je gratis en betaald. Ik ben zelf fan van het DIVI theme, die kost 80 (dollar/euro?) per jaar, maar is heel flexibel en je kunt er mooie websites van maken die er niet volgens de standaard 'themes' uitzien.

Succes!

3. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Oh en kijk één van de talloze youtube filmpjes. Over alles waar je een vraag over hebt is wel een video van gemaakt :)

Je zult ook een hoop wachtwoorden maken en krijgen, bewaar deze goed!

4. Wil je echt een website?

Anders is misschien een zakelijk Facebook account ook een optie?

Deel Deze Pagina