hello y'all, Ik ben op zoek naar ervaringen met lage rug hernia, met name de behandeling ervan. Heb in juli te horen gekregen dat ik er ook 1 bezit, na eigenlijk al twee jaar pijn. Nu heb ik ondertussen al twee ruggenprikken gehad met cortisonen, maar geen effect. Nog steeds veel pijn. Nu vroeg de dokter vandaag hoe ik tegen een operatie aan kijk. Later zei hij dan toch nog eens twee ruggenprikken. Ik weet nu even niet wat te doen. Morgen maar even overleg met de huisarts. Maar hoor wel graag hoe andere mensen pijn vrij zijn geworden!!
Ik ben vorig jaar juni geopereerd en het is verreweg het beste wat me is overkomen. Ik was zo vreselijk beperkt en had zo enorm veel pijn dat ik eigenlijk niet meer kon functioneren. De avond van mijn operatie liep ik al voorzichtig op en neer naar de wc. Ik heb heel rustig de tijd genomen voor revalideren en dat is me alles meegevallen. Totaal niet zwaar of pijnlijk. Na 5 weken ben ik 3.5 op vakantie geweest (13 uur in de auto) en na mijn vakantie begonnen met trainen bij de fysio. Ik heb sinds mijn operatie geen dag meer pijn gehad, merk alleen wel dat ik mijn spieren sterk moet houden. Sterkte, zo een hernia is echt hel
Hoi, ik ben ook vorig jaar juni geopereerd aan een dubbele hernia in mijn onderrug. Ik had vooral heel veel pijn in mn been en kon bijna niets meer. Zelfs zitten ging niet meer. Ook bij mij was de operatie zo'n opluchting! Ik was meteen bijna helemaal pijnvrij. Ik heb daarna 4 weken echt bijna niets mogen doen en 2x per week fysio gehad maar sindsdien kan ik eigenlijk alles weer. Heb zelfs een zwangerschap voldragen inmiddels en dat is helemaal goed gegaan! Wens je veel sterkte want ik weet hoe ellendig het is!
Ik ben net bij de huisarts geweest en heb een verwijzing naar een neurochirurg gehad! Hopen dat het snel beter word!
Na jaren rugpijn zenuwpijn limoenen en uiteindelijk uitval links geopereerd aan 1e hernia in 2011. 2e keer in 2013. Dit keer pijn aan rechter been, weer uitval en dus moest ik opnieuw onder het mes. Bijde keren pas bij flinke uitval dood gevoel en onophoudelijk zenuwpijn. Rugpijn zelf vond ik operatie niet de moeite. Uiteindelijk Was mijn rug zo wankel ( l4/l5 en l5/s1) weggehaald. Dat ik continu extreme rugpijn Had. Was wel te doen dus op wat pijn stillere na functioneerde ik wel. Uiteindelijk zenuwpijn in bijde benen Genegeerd. Dit werd uitval. Zakte continu door benen heen. Ook genegeerd. Tof ze zenuwpijn niet meer te houden Was Werd echt gek. Mri. Vastzetten was enige optie. Meerdere zenuwen klem. L4/l5/s1 opgevuld en vastgezet Spondylodese operatie. Heftige operatie, flink wat herstel maar zenuwpijn Is stukken minder. Rugpijn is wel extreem erg geworden. Nog meer als ooit te voren maar met rugpijn leer je leven. Klink raar maar tis zo. Mensen zien aan mijn loopje dat ik pijn heb.heb dat ook 25/7. Echter is het voor mijn onderdeel van mijn leven dat hoe raar ook, het niet meer continu op de voorgrond Is. Zenuwpijn ook nog wel Is, dat went nooit is is op deze dagen extreem aanwezig. Momenteel laatste mri blijkt dat mijn zenuwen in mijn litteken weefsel zijn gegroeit. Uitbehandeld. Daardoor deze zenuwpijn en soms uitval. de rugpijn zou erger worden maar daar Was ik op voor bereidt. Was ook niet doel van de operatie. Momenteel functioneer ik redelijk. Ben 80/100 afgekeurd. Zit aan de morfine pleisters en andere opiaten.
Met al twee jaar klachten zou ik idd zeker operatie aanbevelen. Die injecties zijn inmiddels eigenlijk achterhaald, nu is bewezen dat ze niet beter zijn dan niets doen