Spoedje: wat moet mijn zieke peuter minimaal drinken op een dag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonlight159, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    pfff ben aan het einde van m'n latijn. Slechte nacht gehad en een heel ziek kind vandaag. Het enige wat hij wilde, was op schoot bij mama en opgetild worden. Nu heb ik dus al last van mijn bekken (zie onderschrift) dus ik ben moe.

Alleen een probleempje, m'n peuter wil amper drinken vandaag, hij heeft hoge koorts (bijna 40 graden) dit komt door een acute bronchitis, hij is zeer benauwd en hoest veel. Hij heeft antibiotica gekregen vanmorgen van de huisarts.

Eet en drink schema van vandaag:

8.00uur paar slokjes diksap en 2 plakjes banaan
    12.00 halve boterham en 30cc melk
    15.00 5 hapjes fruithap (dacht, zit veel vocht in misschien heeft hij er zin in. Niet dus.) en een paar slokjes diksap
    18.00uur 80cc volle yoghurt
    19.00uur 40cc melk

Ik denk dat hij in totaal nog geen 200cc gedronken heeft vandaag.
    Goed? Of moet ik me toch zorgen gaan maken? (wat ik toch al doe....):( Ik heb wel eens gelezen dat je 50cc per kg lichaamsgewicht aan moet houden. Nou is hij 13kg, dus dat zou betekenen dat hij bijna 700cc moet drinken...

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hoe reageert hij??
    is hij suf. of is hij nog speels??

heb je het idee dat hij pijn heeft???

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Als het 1 dag is zou ik me niet zo druk maken. De antibiotica gaat vannacht waarschijnlijk hard zn werk doen. En morgen is ie dan al weer meer opgeknapt en drinkt waarschijnlijk meer.
    Ik geef dan vaker een ijsje, gewoon waterijsje, vocht, lekker koud voor de keel.
    En steeds wat aanbieden, of op een grappige manier, met een rietje, uit een speelgoed servies kopje enz.

Sterkte ermee!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ORS in huis??

goed je kindje in de gaten houden op uitdroging, ik weet niet precies hoeveel een kindje moet drinken. Maar heb altijd ORS in huis voor dit soort gevallen.

Je kan ook altijd even HAP bellen voor informatie hierover

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor jullie reacties.
    Hij is absoluut niet speels vandaag, heeft als een aapje om me heen gehangen, beetje tv gekeken en dan weer hangen tegen mama aan. Echt suf is hij ook weer niet, want wanneer ik hem iets vraag geeft hij antwoord of gaat hij doen wat ik hem vraag.

Het advies om ORS in huis te halen vind ik een goede. Had ik nog niet over nagedacht! Laat ik m'n vriend morgen direct halen, want hij is morgen thuis bij de kleine man, zodat ik een dagje kan werken (vandaag was het andersom).

6. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Mijn dochter drinkt heel erg slecht altijd en heeft vorig jaar eens 6 weken diarree gehad. Ik had dezelfde vraag en mijn ha zij dat als ze ieder uur een slok krijgt en er per dan in ieder geval 1 plas luier was hoefde ik mij geen zorgen te maken.
    Misschien heb je er wat aan. Beterschap

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    zolang je kindje niet suf is en plast is het ok.
    Wat je zou kunnen proberen is waterijsjes geven of drinken lepelen. (doordat dit een andere bweging is drinken ze vaak wel)

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik zou me niet direct heel druk maken, zo 1 dagje.
    Positief is dat hij niet overgeeft, maar zelfs hier en daar een slokje binnenkrijgt.

ORS is trouwens echt NIET te drinken (BLEGH), dus dat wordt m' niet. ;) Nou goed, proberen kan altijd!
    Je kan misschien ook proberen een soepje te geven, bouillon, iets te drinken met wat suiker? Is dan best lekker als je wat slap en lusteloos bent.

Deel Deze Pagina