Volgend jaar gaat onze oudste naar school. Omdat de school niet super handig bereikbaar is voor auto's willen wij een elektrische bakfiets kopen. We willen een bakfiets waar plek is voor 3 of 4 kindjes, zodat onze zoon ook nog eens een kindje mee naar huis kan nemen en we op andere momenten bijv. Ook de boodschappen erin kwijt kunnen. Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer.. En ben nu vooral benieuwd naar de ervaring van andere. Dus mijn vragen, welke bakfiets heb je? Heb je ook andere getest en wat was de doorslaggevende reden? Daarnaast ben ik benieuwd naar het kostenplaatje! Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hadden een babboe City. Super gezellige fiets om te zien, maar man wat trapt dat ding zwaar. Wij zijn ook overgestapt op de Urban Arrow elektrisch. Super duur, maar absoluut zijn geld waard.
De troy bakfiets elektrisch Superfijne fiets, draait/stuurt gemakkelijk en ik kan gemakkelijk 4 kindjes kwijt in de bak. Daar zou ik echt even op letten. Er zijn ontzettend veel bakfietsen op de markt, maar veel bakken zijn niet echt groot. Vaak is 2-3 kindjes de max. Dat was voor ons ook de reden dat we deze hebben aangeschaft. De bekende merken zoals bamboe etc zijn niet groot. De prijs was €1800 incl huif en een accu waarmee ik ongeveer 90 km kan fietsen.
Dit. Afgelopen vrijdag kreeg onze oudste voor het eerst een vriendinnetje te spelen. Opgehaald met de bakfiets. Ideaal. En mijn jongste zit nog in een peuterschaal.
Ik heb nu peuterschaal en dikke maxi cosi erin, dan houdt het wel zo'n beetje op. maar met die cosi eruit zou ik er ook wel 4 schalen in kunnen zetten, of vier losse kinderen natuurlijk.
We hebben dus al 2 jaar de elektrische Troy. Plek voor 4 kindjes. Of vaak bij ons 1 kind en 3 volle boodschappentassen. Ik wilde een bakfiets waarbij de bak niet zover naar buiten steekt. Als je snapt wat ik bedoel. We wonen in het centrum met veel kleine straatjes, en toeristenseizoen begint zo weer. Dat heb je weer die idioten die ineens keihard een straatje uitrijden.
Ik lees ook ff mee... Hier is het voornamelijk voor onze verstandelijk beperkte zoon van 7 jaar (ongeveer 20/21 kg). Ik zie hem absoluut nog niet op een ouder-kind tandem. Ben bij de fietsenzaak geweest en deze adviseerde toch echt wel de Johnny Loco, deze zou echt heerlijk licht fietsen, de gewone versie. Heeft hier iemand ervaring mee? En lees ook veel over juist wel een 3wieler, of juist geen 3wieler. Mij lijkt het handig, voorals als de inhoud van de bak groter is, om stabiel te staan...
Ik heb een babboe mini, gezien die achterom past en de schuur in en omdat ik klein ben vond ik deze fijn. Ik dacht echt een 3 wieler te willen maar dat vond ik echt drama. Instabiel enik kon niet meer bij m'n stuur als ik de bocht om ging. 2 wieler zo an gewend! Zelf heel tevreden over babboe, heb 'm nu een klein jaartje, fietst heerlijk. Kostte geloofik 2200 euro incl accessoires
Ik dacht dit ook maar vind 't juist vele malen wiebeliger en veel minder handzaam. Zou 't dus echt ff goed testen!
Hier nog een urban Arrow fan. Veel bakfietsen geprobeerd, maar deze staat echt met stip bovenaan . Passen ook 4 kindjes in. En dan zo nodig nog een kinderstoeltje achterop de bagagedrager .
Fietsfabriek Classic! Heerlijk stabiele fiets. Onwijs veel ruimte en hoge buizen voor de regentent zodat je ook grotere kinderen er in kunt vervoeren. Nichtje die de lengte van een gemiddelde 12/13 jarige heeft neem ik er nog wel eens in mee
Hier een enthousiaste gebruiker van Gazelle Cabby. Is niet elektrisch en er kunnen ‘maar’ 2 kindjes op het bankje. Maxicosi kan er dan nog bij of een paar boodschappentassen. En nog een zitje achterop. Ik zou je vooral willen aanraden om verschillende fietsen te proberen!! Ik dacht van tevoren dat ik een 3wieler wilde met houten bak. Maar die vond ik dus helemaal niet fijn fietsen. Daarna een proefrit gemaakt op een tweewieler en dat vond ik echt een stuk fijner fietsen en voelde verrassend genoeg stabieler. Gewoon wat fietsenzaken bellen en vragen of ze bakfietsen verkopen en dan op verschillende een proefrit maken. Ik ben bij 3 of 4 winkels wezen rijden, geen spijt van. Zonder proefritten had ik een andere keus gemaakt en achteraf denk ik spijt gekregen
Ik ben ook op zoek, het gaat niet lang meer lukken om met 2 kids op mijn huidige fiets te fietsen. Ik wil graag een elektrische tweewieler waar ik op termijn 3 kinderen in kwijt kan, maar die fietsen kosten al snel 3K. Flinke uitgave...
Goede tip! Ik ga eens even rondkijken, zag ook wel dat je bijv. Bij baboe een proefrit kan doen.. lijkt me ook wel fijn