Verjaardag peuter.. hapjes / boodschappen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Triesje91, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Dag dames. Eind van deze maand wordt mijn zoontje 3 en willen wij op zaterdag middag zijn verjaardag vieren. Zat zelf te denken om iedereen vanaf half 2 s middags welkom te heten want hij zal toch niet gaan slapen.

Maar omdat dit zo midden op de dag is en wij uiteraard gaan beginnen met taart.. wat zouden jullie als hapjes doen? Er komen een paar kinderen (niet veel wel verschillende leeftijden) en voornamelijk volwassenen. Qua drinken ben ik er al wel uit maar wbt etenswaren niet.

Dames met tips?

Kinderen krijgen nadien iig een snoep zakje mee en voor de kids zal er een bakje chips en spekjes klaar staan.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik koop altijd zo een uitdeelzak chips voor de kinderen. Dan kunnen ze zelf hun favoriet uitkiezen en graaien ze ook niet alle bakjes op tafel leeg!

Verder gewoon hapjes die je zelf lekker vindt! Kan variëren van een stokbroodje met smeersels, tot luxe zelfgemaakte/gekochte hapjes. Ik vind wraps met zalm of kip altijd lekker en snel gemaakt.

Dit jaar hebben wij de derde verjaardag gevierd van 13:30 uur tot 17:00 uur, met expliciet geen avondeten (doen we normaal wel, nu wegens omstandigheden niet).

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij vieren de verjaardagen van de kinderen altijd van 13.30 - 17.00. bij familie gaat er nog een appje achteraan van: "wie mee wil eten moet het even laten weten."
    Aantal familieleden wonen ver weg (2 uur enkele reisafstand) en het voelt gek om hen rond etenstijd "weg te sturen". Vandaar de keuze om familie mee te laten eten als ze dat willen.
    Bij de oudste hebben we het 1e jaar frietjes gehaald. De andere jaren mocht ze kiezen en wilde ze zelf pizza maken. We hebben dat nu al 3x bij haar gedaan dus wel een traditie aan het worden nu :D
    De jongste is komend weekend jarig en dan halen we friet. Volgende jaren mag ze ook zelf kiezen.

Behalve taart hebben we vaak nog iets van chips, nootjes, kaas, worst ed.
    Beetje standaard geloof ik ;)

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Voor de gezonde snack kan je ook groenten in hap klare stukken snijden. Wortel, paprika, komkommer, snack/Cherry tomaten.

Bladerdeeg hapjes: kaas, gehakt, spinazie.

Losse gehaktballetjes, chips, nootjes

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter is gek op knakworstjes in bladerdeeg dus die maak ik en dan nog chipje nootjes tomaatjes komkommer en dan is t meestal wel genoeg

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik doe rond borreltijd vaak voor de kids een berg poffertjes in de magnetron.
    Verder idd de dingen zoals hierboven, zou zelf hetzelfde doen als met een avond verjaardag

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hapjes die hier op verjaardagen (kinderen en volwassenen) altijd goed in de smaak vallen en makkelijk van te voren te bereiden en snijden zijn:
    wraps zalm / kip / carpacio
    Rolletjes van augurk met cervelaat en/of ham
    gevulde eieren
    blokjes kaas
    plakjes grilworst, salami, osseworst (die niet van te voren snijden)
    spiesje cherrytomaat, mozerella, blaadje basilicum en olijfje
    mini kipsatetje met satesaus
    kleine italiaanse gehaktballetjes in tomatensaus
    bittergarnituurtje
    en op tafel wat verschilldende soorten chips en borrelnootjes

Voor de kinderen maak ik altijd een klein tafeltje met 2 manden, 1 met kleine zakjes chips en 1 met verschillende kleine zakjes snoepjes en op dat tafeltje gaan ook pakjes drinken en flesjes water.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    uitdeelzakjes chips
    knakworstjes in bladerdeeg
    sateprikkers met komkommer druifjes etc
    popcorn

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Druifjes nog wel in de lengte doorsnijden ivm verstikking

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Na de koffie gaan wij meestal vrij snel over op borrelen; mand stokbrood en kaasjes/tapenades en smeerseltjes erbij, nootjes, bladerdeeghapjes of dim sum, etc.
    Als mensen willen blijven eten hebben we soep in huis, en een salade is zo gemaakt.

11. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier doen we juist geen gebak, komt toch nooit op. Gewoon koffie/thee en dan een schaal met kleine koekjes/snoepgoed/petit four/whatever.

dan geen hapjes, maar gewoon een simpele maaltijd (scheelt me heel veel werk dit!)
    bijv stamppot, pannenkoeken bakken, broodje hamburger, pizza's (en dan elke keer met 1 pizza in parten gesneden rond en dan de volgende in de oven, zodat mensen vanalles kunnen proeven)

ik zit me net te bedenken waarom dit zo makkelijk is, maar dat komt omdat hapjes werk van tevoren is en koken/bakken op een verjaardag heel gezellig is en er zo allemaal mensen samen rond de pannen staan in onze keuken. Ik hoef het dus zelden zelf te doen :)

en ik merk dat ik op deze manier ook geen eindtijd hoef te vermelden, want meesten gaan uit zichzelf na t eten weg (van mij mogen ze gerust blijven)

12. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier doen we met een kinderverjaardag altijd taart. Er moeten toch kaarsjes uitgeblazen worden;). Verder gewoon 2 salades en wat kaadjes. Kaas en worst. Voor de kinderen wat chippies en we regelen avondeten. Dit jaar wordt het bami met sate:)
    Die pizza vind ik ook een goed idee doen we misschien volgend jaar.

Deel Deze Pagina