Verjaardag schoonmoeder en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier deden we dat ook regelmatig hoor: dan ging mijn man alleen of hij bleef langer. Ja, daar wel scheve blikken op gekregen, maar lekker belangrijk hoor.... ik kan het niet iedereen naar de zin maken en op nummer 1 van mijn prioriteitenlijstje staat toch echt mijn kind :) Daar hebben anderen dan maar mee te dealen.
    De ervaring heeft geleerd dat ze dat op den duur wel doen. Ze weten dan welke keuzes je maakt en voegen zich wel. Sterker nog, ik kreeg uiteindelijk van iedereen gelijk...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omg, blijkt dus dat we gaan bbqen...
    Heb ik soieso al een hekel aan haha
    Maar dat word dus niet op tijd thuis.... Misschien laat ik mn vriend wel daar en eet ik thuis ofzo...
    ALS ie wil blijven..

S.moeder zei net al dt ie daar ook in bed kan..
    En heb toch maar eerlijk gezegddat ik dat savonds niet ga doen ondat ik geen zin heb om eerst een hal uur te wiegen en daarna weer uit bed te plukken

Krijg ik het antwoord maar als je half uur moet wiegen heeft ie nog geen slaap toch...

;)

3. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Mijn dochter slaapt wel bij mijn schoonmoeder,heeft daa een eigen kamertje en ledikantje,maar verders ook nergens anders.
    Ze is nu ruim 15 mnd en ik weeet niet beter dan wat eerder te gaan en op tijd weer naa huis soms wil ik t nog wel eens oprekken tot half 9,dan ligt ze dr om 9 uur in en slaapt tot half 7.
    Maar dan slaapt ze de volgende meer en langer en doen we dus niks.
    Echter met een kleintje van 8 mnd geef ik je groot gelijk.
    En idd zou ik niet blijven eten loopt altijd uit en moet je van iedereeen aanhoren ohh ma je kunt hem toch prima nog wat langer wakker houden,heb er ervaring mee vandaar.
    Gewoon duidelijk zijn en nee is nee heel simpel...
    Ondertussen hebben ze t van ons geaccepteerd doen ze t niet dan gaan we niet heel simpel..

gr gemma

4. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18

Ohhw das zwaar irritant om als commentaar te krijgen.
    Hier een meisje die ook doorkachelt als je dr laat gaan zakt pas in als ze in de auto zit of in bed ligt en zie ze dan maar eens in slaap te laten vallen ..
    Gewoon je vent daar laten en op tijd naar huis je hebt je hoofd toch laten zien dan 3 uur is lang zat....

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ gemma jaa zoooo hinderlijk!

Hier ook hoor als k m wakker laat blijft ie ook wakker..
    Hij valt echt niet zonaar ineens in slaap..

En dan krijg je nog van schoonma ja maar vorige keer sliep ie toch ook..

Ja idd.. Na een half uur ofzo.. Pff
    En daarbij heb ze alleen een dekbed in t bedje.. Is dat nog biet mn grootste zorg maar wel dat ik t moet instoppen en t voeteneind hoger ligt als zn hoofd..

Ik heb maar gezegd dat ik wel kijk maar dat ik denk ik gewoon op tijd naar huis ga

Geen reactie meer op gehad.. Ondanks dat ze t wel gelezen heeft;)

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wat vervelend dat je vriend njet ff met je meedenkt zeg.., maar ik heb ook wel zoiets van die ene keer maakt toch niet zoveel uit kijk je moet het niet elke week doen natuurlijk....

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij gingen voor de tijd dat de visite kwam dus bv van 14 tot 16 uur.
    Toen ze nog klein was (nog geen 6 maanden) ging mijn man alleen mijn dochtertje kon niet goed tegen drukte werd helemaal overstuur en onrustig.

Nu gaan mijn schoonouders een feest (zaaltje gehuurd) geven omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn.
    Gaan ze doen met een buffet van 18 tot 23 uur.....leuk maar niet voor ons! mijn man gaat dan alleen.
    Mijn dochtertje gaat tussen 19 en 19.30 naar bed.
    en het buffet begint om 19 uur en wordt mega druk.....doe ik haar nog niet aan.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Het maakt ook niet ziveel uit als t voor een keer is maar dit is een beetje een ongelukkige situatie..
    Hij zal zn late middagslaapje al korter slapen..
    En is dan wat moeier natuurlijk..

En om dan vervolgens savonds weeer een half uur te wiegen en een half uur daarna weer uit bed te plukken en maar hopen dat ie thuis weer gat slapen gelijk

Is me iets teveel van t goeie eerlijk gezgd

9. Koon

Koon Niet meer actief

Fijn dat je schoonmoeder zo goed weet wanneer jouw kindje slaap heeft. Dat je dat zelf niet kan bedenken zeg ;)

Nee, ik vind het heel normaal om op tijd naar huis te gaan. Ik denk dat alle moeders dat hier zullen zeggen. Mannen hebben de noodzaak van rust en regelmaat toch net iets minder in de gaten over het algemeen.

Je zou het toch zelf ook zwaar irritant vinden om weer opgepakt te worden als je net lekker slaapt? Misschien vannacht eve.n proberen bij je vriend, begrijpt hij je standpunt wellicht wat beter.

Ieder z'n ding, maar ik zou ook naar huis gaan en die scheve gezichten daar heb ik geen last van. Ik leg altijd kort maar krachtig (zodat men weet dat met deze moeder geen discussie valt te voeren) uit dat wíj het op onze manier doen.
    Ons kindje wordt ook onrustig als hij niet goed slaapt namelijk.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Helemaal niet raar hoor, ik hou ook altijd rekening met de slaaptijden van mijn zoontje, en ik denk dat bijna iedereen dat wel doet.

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Raar of niet, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt dat het beste voor jullie kleine is.

Hier een kind dat heel erg makkelijk overal slaapt, en ook gewoon doorslaapt als we hem vanuit een bedje in de maxi cosi zetten en daarna thuis weer in bed leggen, dus hier kunnen we ons eigen plan trekken, maar heb ik een kind wat elders moeilijk slaapt, dan ging ik ook na de laatste fles naar huis.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ging het eerste jaar ook altijd tot max 20.30 naar verjaardagen, dochter sliep nooit makkelijk dus ging 's avonds wel mee maar snel weer naar huis. Nu kan het niet meer, 's avonds verjaardag, want ze moet er nu echt om 19u in liggen omdat ze overdag niet meer slaapt.

Hoe gaan jullie naar schoonouders toe en hoe lang is 't rijden? Want als je er om 16u verwacht word en hij rond die tijd slaapt is de kans groot dat hij in de auto of kinderwagen slaapt toch? En dan kan je hem laten liggen, heb je dat alvast gehad, en dan aankijken hoe het gaat. En terug, idd eventueel je man langer blijven? Wij gingen bij verjaardagen waar mn man graag heen wou - zn beste vriend bijvoorbeeld - echt wel eens met 2 autoos.

Of hem daar op bed leggen en pas echt later op de avond eruit plukken, maar uit bed plukken hebben wij nooit gedaan omdat ze dan gegarandeerd 4 uur lang wakker was.

13. Onje

Onje Niet meer actief

Vind ik helemaal niet raar!!
    Ik heb een heerlijk makkelijk kind maar die laatste fles is heilig!
    Die krijgt hij in alle rust thuis in de slaapkamer en daarna direct naar bed.

Ik kan hem ook niet ergens andrrs de fles geven en dan later overleggen in bed hij is dan weer klaarwakker en ik vind het zielig.

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Meid lekker doen waar jij je als moeder goed bij voelt.. Hier heeft je vriend zich maar aan, aan te passen! ;)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dankje je voor al jullie bemoedigende reacties dames!:)

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ken de scheve blikken, maar als je zelf maar duidelijk en zelfverzekerd bent, houden ze snel genoeg op hoor. Ik zou daar niet gaan eten, bbq begint al helemaal veel later dan gepland meestal...

Wij gaan met kinderen van 1,5 en 3 ook altijd op tijd naar huis, ik probeer ze niet later dan 20.00 uur op bed te hebben. Intussen weet iedereen dat en zeuren ze niet meer.

Poosje geleden trouwens toch nog wel zo'n situatie: opa z'n verjaardag was vanaf 13.00 uur. De jongens slapen van 12.30 tot 14.30, het is een klein uur rijden, dus ik zei: we zijn er rond 15.30. Reactie: "het is te hopen dat er dan nog iemand is". Tja, ik ga toch echt niet 2 campingbedjes meeslepen (ik heb er maar 1), ze daar naar bed brengen (terwijl ze niet gewend zijn ergens anders te slapen), en weer naar huis rijden met 2 chagrijnen omdat ze niet geslapen hebben...

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik vind het altijd maar vreemd om te lezen hoeveel mensen er scheef kijken naar ouders die in belang van hun baby/ kind handelen.

Moet zeggen dat wij hier geen enkele problemen mee hebben in de familie / vriendenkring.

Bij ons is de laatste fles ook heilig en doordat we nog geen echte strak flesvoedings ritme hebben kan die van 20.00 uur tot 22.00 uur uitvallen.
    Niemand die daar moeilijk over doet als we vroeg naar huis gaan.

Ze vinden het allen belangrijk dat onze kleintje het naar zijn zin heeft en lekker thuis na zijn fles in zijn eigen bedje in slaap valt

Gewoon je eigen gevoel volgen!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat er nog anderen zijn?
    Je komt toch niet voor anderen maar voor de jarige, in de eerste plaats..
    Dat vind ik altijd Zoo dom..

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb trouwens inmiddels tegen vriend gezegd dag ik gewoon naar huis ga na die laatste fles..

Aan hem de keus of ie meegaat of blijft :)

20. tulip

tulip Niet meer actief

goed plan, ik hield ook altijd aan bedtijden

nog wel ff een tip over die scheve blikken, tis zeker niet leuk, maar probeer er schijt aan te hebben. Hier hebben wij binnenkort wat en dochter zou bij schoonouders logeren (nu logeert ze pas voor de 3e keer en dat is dus al spannend genoeg) willen ze ineens met de hele fam gaan eten en dus onze dochter meenemen zonder ons, wij hebben een feest. Ik heb de telefoon aan mijn man gegeven en hem laten zeggen hoe hij erover dacht. Hij wil dat niet (gelukkig) maar toch krijg ik de schuld dat bij mij nooit iets kan. Ik heb er echt schijt aan, ik wring mij niet meer in bochten om anderen blij te maken.

Deel Deze Pagina