Verjaardag speciaal maken zonder visite

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 26 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Wat springkussen betreft, ik zag net op de site van wehkamp bij t buitenspeelgoed een springkasteeltje van innotex, misschien is dat wat.

    Bij de zeeman heb ik een setje waterpistolen en hesjes die van kleur veranderen als je het target haalt. Nu mag ze niet op mensen mikken (man heeft aan 1 kant geen trommelvlies dus die ligt dan vrij vlot in t ziekenhuis), dus die hang ik tegen t hek.

    Ook kleine pionnetjes voor zigzagparcours of voetbaldoeltjes. Ze hebben best leuke dingen (zie folder deze week). Van die zachte ringen er omheen werpen of met van die zakjes met boekweit/kersenpitten gooien voor de punten.

    Flessentrap doet t tegen mei ook wel oke, gewoon 3 lege flessen elk en een voetbal.

    Hoelahoep, bellenblaas en touwtje springen is hier de fascinatie maar allicht is dat meer een meiden ding.

    Alles wat hier "anders is" is al top. Tent op t gras en een picknick houden en dr staat een grijns op dat gezicht van oor tot oor. Helaas is t hier alleen december als ze jarig is, dus als we dat willen is t een ploptentje in de woonkamer zonder haringen!
     
    Paardenbloem en owly vinden dit leuk.
  2. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Onze zoon wordt 15 mei 5 jaar.

    Wij hebben samen met hem tot nu toe bedacht:

    Slapen in de tent in onze achtertuin
    Hij mag de hele dag zeggen wat hij wil eten. Zo wil hij graag pizza als ontbijt, dat mag dus voor deze ene keer.
    De buren vragen vanuit hun voordeur een liedje voor hem te zingen
    Familie en vrienden vragen we om kaartje te sturen
    Cadeautjes speurtocht door het huis
    Een mooie taart

    En als alles voorbij is wil hij graag een kinderfeestje bij ballorig.
     
    Vero0504 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    _
     
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn zoon werd afgelopen week 3. De opa's en oma's hebben via skype een liedje voor hem gezongen en toen heeft hij cadeautjes uitgepakt. Familie had de cadeautjes voor hem opgestuurd. Na een half uurtje zaten de feestelijkheden er op en heeft hij de hele middag heerlijk rustig gespeeld met zijn cadeautjes en een film gekeken. En 's avonds mocht hij kiezen wat we gingen eten. Hij vond het echt fantastisch. Een versierd huis, taart en cadeautjes is echt al een heel feest op die leeftijd. Ik ben ook niet van plan om het op een later moment in te halen eigenlijk. Dit was goed zo :)
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.615
    25.678
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een berichtje van mijn nicht. Haar zoon is jarig binnenkort. En ze vraagt nu iedereen een kaart te sturen. Ook mensen die normaal niet zouden komen. Zodat hij overladen wordt met kaartjes.

    En verder maken ze gewoon een leuke dag thuis. Zonder visites maar met taart en cadeautjes
     
    GossipGirlxoxo, owly en Paardenbloem vinden dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Onze zoon is mooi bijna jarig en oma stuurt een kaart en een pakje op, schoonbroer en schoonzus sturen een pakje. Misschien doen die dat samen met opa en oma en anders sturen die een kaart.

    Hij zei nog misschien slaan we jou verjaardag ook wel over. Uitgelegd dat het niet overslaan is maar dubbel vieren. Dus 2 keer taart, 2 keer cadeautjes, 2 keer kiezen wat je die dag eet.
     
    GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Een ontbijt op bed met bento-achtige etenswaren (uitgestoken broodjes, grbakken ei met vormpje, leuke prikkers, ballonen en slingers aan het dienblad

    Cadeaus en versierd huis

    Zelf kiezen wat er gegeten wordt

    Filmpjes en opgestuurde/langsgebrachte cadeautjes

    Beste vriendje wel even langs laten komen of mee afspreken in speeltuintje in de buurt en daar leuk versierd tafeltje neerzetten met lekkers erop
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter word 4 over 2 weken.
    Ik heb om het toch een beetje speciaal te maken zonder visite 2 grote verjaardag kado's gekocht ipv 1. Nu krijgt ze 1 groot kado van ons en 1 van haar broer. Familie en vrienden heb ik gevraagt ook geen kado's langs te brengen of op te sturen maar dit te bewaren tot ze het haar zelf kunnen geven als alles achter de rug is want dan vieren we het alsnog.
    Ik vraag mijn familie en vrienden wel een kaart te sturen. Ze is de laatste tijd erg met post bezig dus ik denk dat ze dat wel heel leuk vind en zich daardoor ook echt jarig zal voelen.
    Verder versier ik de boel hier lekker over de top, ze lust zelf geen taart, maar omdat taart bij verjaardagen hoort heb ik een tompouce vlaai besteld waar de kaarsjes in gaan om uit te blazen en een wens te doen. En ze mag beslissen wat we die avond eten (word pizza of MacDonalds vermoed ik). Meer kan ik nu niet verzinnen dus hoop hier nog wat inspiratie op te doen.

    Ik hoop wel dat het weer mee zit want beide haar kado's zijn om mee buiten te spelen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat een goed idee. Ik had dochter al voorbereid dat het springkussen dit jaar dus niet op haar verjaardag komt maar op haar feestje wanneer we die vieren. Maar eigenlijk kan ik dat ding net zo goed 2x huren om die dag zelf ook wat leuker te maken. Twijfel alleen of ze dan wel naar haar kado's om zal kijken of dat ze juist alleen naar haar kado's omkijkt en weer niet naar het springkussen omdat haar vriendjes en vriendinnetjes er niet zijn om samen met haar te springen.
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb drie keer moeten lezen :oops:
    Ik las dat hij 15 jaar word en dacht bij kamperen in de tuin al oke leuk dat je een 15 jarige hebt die dat nog wil met zijn ouders en toen las ik ballorig... hoe dan met 15 jaar... maar het is 5 jaar :roflmao:
     
    Dufel vindt dit leuk.
  11. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Je weet toch nog helemaal niet wat de regels zijn tegen die tijd?
    Mijn zoon wordt 4 mei 5. Hij mag uiteraard het eten en de taart kiezen, en we willen de weinige visite eventueel in shifts laten komen: buren een half uurtje in de morgen, 's middags zijn beste vriendje met zijn moeder en later op de middag oom en tante met nicht en achterneefje. Houden we ons aan de nu geldende regels en is het de hele dag feest. Het geplande dagje Julianatoren en eten bij de wok houdt hij tegoed schat ik zo in.
     
    goblins vindt dit leuk.
  12. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    #32 Sammie85, 4 apr 2020
    Laatst bewerkt: 4 apr 2020
    20200403_094311.jpg
    20200403_094454.jpg 20200403_090909.jpg

    Gisteren de verjaardag van onze dochter gevierd. In de tuin met een hekje afgezet waar het bezoek kon zitten. Eten en drinken in de ochtend al klaar gezet en handschoenen en desinfecterende zeep.
    Het was ontzettend geslaagd. We hadden een heel schema voor de familie gemaakt. Het was zelfs eigenlijk heel leuk om iedereen even afzonderlijk te zien. Normaal zit het hele huis stampvol en ben je alleen maar aan het lopen en spreek je maar ze helft.
     
    GossipGirlxoxo, Dufel en Paardenbloem vinden dit leuk.
  13. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hahaha ja das wel beetje gek met 15 jaar ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Klopt dat weet je helemaal niet nog. Maar ik heb graag een plan B.
    Plus ik heb een kind die zich graag voorbereid (En verheugd) op dat soort dagen
     
    Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina