Hier eten de kinderen gewoon mee van de taart. Meestal bak ik ook nog een cake en die eten ze ook graag. Ze mogen alles van tafel pakken en krijgen vaak een zakje chips maar ze mogen gewoon pakken van tafel. Ik ben altijd in de weer tijdens een verjaardag dus kan daar allemaal niet op gaan letten haha. Meestal vertrekken ze ook naar boven of naar buiten.
No offence, maar een verjaardag bij jou lijkt mij echt niet gezellig, en met een klein kindje erbij zwaar stressvol. Heb jij echt de tijd en energie om op te letten of er kindjes zijn die 3 pakjes drinken pakken...? Daar zet je het toch voor neer? Ik vind het aan de eigen ouders om te bepalen hoeveel zo'n kind mag eten/drinken....
Hier ook hetzelfde. Meestal heb ik voor de kinderen nog uitdeelzakje chips oid maar verder gewoon hetzelfde.
En bedankt..... Ik let er inderdaad op of er niet kindjes zijn die er 3 drinken omdat er dan kindjes zijn die er helemaal geen 1 hebben. De ouders mogen bepalen wat hun kind mag eten of drinken, maar 3 pakjes vindt ik gewoon overdreven. En bij mij is het verder heel gezellig hoor, maak je je daar maar niet druk over. En stress..... ik ben wel wat gewend hoor, 'k heb zelf 5 kinderen, dus mij maak je niets meer wijs!
Vind het altijd zo grappig dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen volwassenen en kinderen. Hier mag al het bezoek eten wat ze willen. Is dit serieus? Mijn kinderen drinken amper wat ,maar als iemand hier 3 pakjes drinken zou willen nou prima. Verderop zeg je anders is er niet genoeg? Nou koop er meer of zet een kan ranja neer ofzo denk ik dan.
Natuurlijk is er wel genoeg, maar ik zet er zoveel neer als hoeveel kinderen er ongeveer komen. Omdat ik weet dat, als ik er 20 neerzet er gewoon door bepaalde kinderen 3 stuks gedronken worden. En dat vindt ik gewoon niet nodig. Misschien komt het omdat ik weet dat bij die kinderen thuis alles een beetje op 'rantsoen' is en dan kan ik er gewoon niet tegen dat de verjaardagen bij ons gezien worden als enorme schrans en drinkpartijtjes.
Ik bied aan, gasten bepalen wat ze willen. En dan maakt het niet uit of iemand van 45 eens lekker in de bak met spekkies grijpt en iemand van 1,5 lekker olijven eet wat mij betreft. Zolang ze maar iets over laten voor de anderen.
Eigenlijk wel hè. Maar 't is meer de gedachtengang dat er bij die kinderen thuis 1 keer ranja wordt geschonken. Prima, vinden mijn kinderen ook goed hoor, als ze daar komen. Maar als er bij mij dan pakjes worden gegeven, laat ze dan ook gewoon 1 keer nemen, net als bij hen thuis. Als de kinderen na een tijdje komen vragen of ze nog een pakje mogen hebben vindt ik dat helemaal geen probleem, dan vul ik de voorraad gewoon weer aan. Ik heb er gewoon een hekel aan als ze bij mij binnen komen. Niet eens de moeite nemen om de jarige te feliciteren en in 1 run naar de feesttafel te rennen om in no time van alles naar binnen te werken. Dat zijn bij hen thuis ook niet de regels en bij mij ook niet! Je leert je kind toch dat je niet alleen voor (vr)eten en volgieten komt?
Ze mogen van mij alles mee eten. Maar moet wel zeggen dat ik vaak voor de kinderen iets anders heb. Vind het gewoon jammer dat als ik uren met de taarten bezig ben, de kinderen amper 1 hapje nemen en de rest laten staan. Dan maar gewoon soesjes, vinden ze ook lekker. Voor de kinderen probeer ik verder wel wat gezonders te geven, maar dat is meer omdat ik weet dat bepaalde ouders minimaal 2x patat eten per week. Voelt niet prettig om ze dan weer extra vol te proppen met ongezond spul.
Dat kun je de kinderen niet kwalijk nemen, dat ligt toch echt bij de ouders. Ik snap je gedachtengang wel hoor maar het komt nu toch een klein beetje over alsof je het niet kunt hebben.. Volwassenen drinken op een verjaardag vaak ook 5/6 glazen (of meer), dan is het toch niet vreemd dat kinderen ook meer dan 1 consumptie willen? Vooral als er zoute traktaties als chips,nootjes en kaas op tafel staan want daar krijg je enorme dorst van..
Hier staat altijd de grote tafel vol met van alles, drinken en eten, taart en chips en noem maar op. Voor iedereen wat en iedereen kan pakken wat ie wil! Bordjes, bakjes en bekertjes erbij en klaar. Kids vinden het geweldig en iedereen tevreden.
Ik neem het de kinderen ook niet kwalijk (heb ik geloof ik al in dit topic of een ander topic gezet), want eigenlijk kunnen zij er niets aan doen. Het is ook logisch dat ze zo reageren omdat ze bepaalde dingen niet krijgen thuis. De ouders moeten dat dan in de gaten houden en dat gebeurt nou juist niet. En daar erger ik me gewoon aan. En ze krijgen heus wel meer als 1 keer drinken. Maar als ik op de kindertafel pakjes heb staan. En er worden binnen 5 minuten 3 pakjes naar binnen geslurpt vindt ik dat te ver gaan. En die worden dan gewoon op de grond of in de tuin gesmeten omdat ze zoveel haast hebben om aan de volgende te beginnen.... Hetzelfde met het chips eten. Ze krijgen allemaal een zakje uitdeelchips. En nadat ze die op hebben stormen ze gelijk naar de zithoek van de volwassenen en graaien ze al die schaaltjes leeg. 'Oh, lekker, cashewnoten..! Die hebben wij thuis nooit..!" Ik schaam me gewoon voor die andere gasten. Mijn eigen kinderen hoeven dat ook niet te doen hoor. 't Gaat trouwens om een kinderverjaardag die gevierd wordt van half 4 tot 5 uur. Halverwege krijgen ze dan vaak een uitdeelzakje chips en als ze daarna nog een keer drinken willen kan dat gewoon. Ze krijgen genoeg. Ik besteed er ook genoeg aandacht aan, want ik bak altijd alle koekjes, cupcakes en taarten zelf. Het lijkt nu dat ik geen plezier heb in de verjaardagen van mijn kinderen, maar dat valt gelukkig mee hoor... 't Is altijd heel gezellig, maar ik heb gewoon wat dingen moeten veranderen. Want eerst zette ik ook gewoon 30 pakjes op tafel (voor 2 rondes), die dan gewoon met de 1e ronde al allemaal verdwenen waren. Niemand lijdt er verder onder en ik voel me er gewoon beter bij en hoef me niet meer te ergeren aan ongemanierd gedrag van mijn neefjes en nichtjes.
Ik heb meestal verschillende soorten taart/vlaai, en maak zelf veel cupcakes en verwenmuffins, iedereen mag pakken wat die wilt, volwassenen kunnen cupcakes pakken en kinderen taart. Heb ook geen apart bakje voor chips, als ik zie dat een kindje chips lekker vind en steeds op een stoel moet klimmen voor er aan te komen, zou ik wel wat in een bakje geven maar meer om het feit omdat het onhandig is voor zichzelf.
Hier is alles voor iedereen en mag iedereen zoveel eten en drinken als ze willen op een verjaardag! Dus als een kind 1 of 5 glazen drinken neemt, een taart ipv een cupcake wil of een volwassenen juist een cupcake ipv taart en misschien wel een zakje uitdeel chips ga ik daar absoluut niet moeilijk over doen!
Mijn broer en schoonzus hadden laatst een high tea voor de kinderverjaardag. Kleine cup cake's choco en vanille, slagroomsoesjes, banaansoesjes, chocosoesjes, kleine sandwich, spekkies, snoepjes, kleine macarons, bowl en op het laatst werden er kleine pizza's geserveerd. Iedereen kon pakken wat hij/zij wilde, ik heb 1 broertje(18) en die eet niet maar schranst dus daar had ik zelf eerlijk gezegd wel wat van gezegd als ik haar was die stond binnen no time weer bij het lekkers.
Dat heb ik dus ook..die taarten die ik maak en decoreer daar zitten echt uren werk in...dat laat ik echt niet in de prullenbak verdwijnen...iemand mag van mij die taart bij wijze van helemaal in zn eentje opeten..maakt mij niet uit, daar staat het voor, maar de prullenbak daar pas ik voor.....echt zonde.
Voor iedereen hetzelfde. Hartig/zoet, cupcakes/taart het komt allemaal op tafel en iedereen mag pakken wat hij/zij lekker vind.