Hier de taart hetzelfde, snij voor de kids gewoon een kleiner stukje. Qua hapjes etc doe ik apart; voor de kids een tafel met koek,snoep,Chilenen pakjes en voor de volwassen op een andere tafel dingen. Ik doe dat zodat k niet honderd keer om drinken en snoep wordt gevraagd en omdat ik een gruwelijke hekel heb aan klauwende kinderhandjes in de hapjes en nootjes, vind het gewoon niet fris en niet nodig.daarbij dure noten van de kaasboer proef ik wel het verschil maar opgewonden kids niet en dat vind ik sonde.
Hier voor de kinderen cupcakes, maar als ze taart willen mag het ook. Hapjes allemaal het zelfde, alhoewel ik op wat lagere tafels vaak wel wat nibbit en knakworstjes etc zet zodat de kinderen er makkelijk bij kunnen en vaak vinden ze dat ook lekkerder dan een broodje gerookte zalm.
Oke,nu ik dit lees begrijp ik je wel wat beter. Ik wist ook niet dat je het over een verjaardag van maar anderhalf uur had.. Die kinderen waar jij het over hebt,hebben duidelijk geen rem. De stiefkinderen van mijn neef hebben dat ook en bij hun vind ik het ook behoorlijk irritant. Ze zijn ook nog eens erg ongemanierd (moeder zegt er toch niets van) en dat vind ik vreselijk!
Ik zou ook kleinere taartjes of cake of cupcakes voor de kinderen doen. Vriendin van mij laat de kinderen ieder jaar weer cake versieren; kids zijn dan helemaal blij!! Ik vind het ook zonde van de taart. Onze dochter krijgt geen eigen stuk, terwijl dat al aangeboden werd toen ze net 1 was. Dat vind ik eerlijk gezegd belachelijk... Qua hapjes krijgen ze hetzelfde, al moet ik eerlijk zeggen dat ik echt een gruwelijke hekel heb aan graaiende handjes. Onze dochter mag dat niet, ze moet het aan ons vragen. En heel eerlijk, zijn er kindjes die dat wel doen, dan zeg ik er op een gegeven moment wat van. Ik vind dat vies. Niet dat ze niks mogen hebben, joh al eten ze het hele bakje leeg. Maar niet met de handen in de chipsbak staan roeren, als je net uit de zandbak en van het toilet komt (dus ongewassen handen!). Mijn neefje bijvoorbeeld. Die heeft al 4 bonbons naar binnen gewerkt voordat hij iemand gedag heeft gezegd. Dat vind ik niet kunnen... Maar goed, hun kind, hun probleem. Wij voeden de onze anders op. Ieder z'n ding!
De kinderen mogen van mij overal van eten als ze maar niet gaan kotsen. Dat heb ik nu twee keer gehad door buitensporig (vr)eten van die kinderen dus ik heb hun ouders daar vriendelijk op aangesproken. Nou ja de ouders van het ene kind, de ouders van het andere kind vonden het zelf ook niet zo leuk en corrigeerden hun kind uit zichzelf. Kan gebeuren denk ik dan maar liever niet nog een keer.