bijna naar school wat vergeet ik ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    OK, we hebben nog even, maar drukke weken voor de boeg. Ook nog een vakantie erin..
    Bezig met de voorbereidingen voor school en denk steeds dat ik wat vergeet. Maar wat ?
    We hebben lunchtrommels/ fruitbakjes/ drinkbekers/ rugzak/ gymschoenen ( nog niet maar ga ze van de week halen )
    we hebben kennis gemaakt op school en de bso. De tractaties zijn bedacht voor het afscheid van het kinderdagverblijf..

maar blijf steeds denken dat ik wat vergeet..

iemand ? ;)

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat je alles al hebt.

Spannend he.

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Overal de naam in?
    En verder zou ik het niet weten.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Naamstickers zijn er ook al...

Dank voor t meedenken !

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Misschien vergeet je te relaxen?!
    En te genieten van het moment?! ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij heb je alles :) gymkleren uitzoeken misschien? wanneer begint ze? Hier na de meivakantie als het goed is dus ik heb 2 weken vakantie om alles nog te kopen ;) maar hoef alleen nog gymschoenen en een nieuwe tas.

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Een vriendenboekje...hier erg populair in groep 1...

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    haha .. dat zou best wel eens kunnen. Moet gewoon nu nog twee weken veel werken dan op vakantie. Dan nog een week veel werken en dan haar verjaardag en die maandag start ze al.

heb echt geen tijd meer om de stad in te gaan ofzo..

@ Elym; 1 april start ze .. Nee geen grapje..

En gympkleding hoeft niet de peuters sporten in hun onderbroekje en hempje

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vergeet je kind niet.... :)

- nieuw ochtendritme
    - schoenen zonder veters
    - zelf je jas aan kunnen doen en dicht
    - billen vegen
    - handen wassen
    - verschil tussen lange dag en korte dag

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kleuters!!!

11. beccie

beccie Niet meer actief

bij ons hebben de kleuters ook geen gymspullen nodig maar dat kan per school verschillen. hier doen ze het gewoon in hemd.

ik denk ook dat je alles wel hebt. hier heeft zoon alleen een rugzak, beker en bakje voor fruit nodig. de rest niet.
    maar hij eet tussen de middag thuis.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    :$ Dat kan mijn zoontje ook niet..

Hoe moet ik hem dat leren? Is een serieuze vraag want hij krijgt het echt niet voor elkaar.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh ja ... kleuters... hmmm dat moet ik nog oefenen..

vooral de regelmaat zal gek zijn voor haar. Nu is het iedere dag weer anders omdat ik onregelmatig werk en mijn vriend ook regelmatig weekeinden zit er echt geen logica in de weekindeling. Een weekeinde is vaak het zelfde als door de week en dan is het op vrijdag ineens wel " weekeinde" het enige verschil is nu dat ze op vrijdag en zaterdag een "weekeinde toetje " ( yoghurt met hageltjes ofzo erin ) krijgt haha

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht echt: hier komt het verhaal van een verstrooide moeder de helemaal klaar staat om naar school te vertrekken, maar bijna haar kind vergeet. :D

Je hebt alles wat je moet hebben. Zorg inderdaad dat je kind zichzelf kan reden net naar de wc gaan (ook afvegen). Er vanuit gaande dat jouw kind nig niet zelf veters kan strikken héél graag schoenen zonder veters! En zelf jas aan kunnen doen is ook wel prettig.
    Onze zoon legt zijn jas vaak op de grond, gaat dan aan de kant van de capuchon staan, steek zijn armen in de mouwsgaten en zwaait zijn jas dan over zijn hoofd om hem aan te doen.
    (Daar zijn trouwens ook niet alle kleuterjuffen blij mee, maar vooruit.)

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier hebben we combinatie klassen dus groep 1 en 2 door elkaar. En wat hier dan wel gebeurt is dat een kindje van groep 2 gaat helpen met de jas aan te doen.
    Hier waren ook idd de eisen van school dat ze wel zich zelf kunnen redden met naar de wc gaan en kleren en jassen zelfstandig aan kunnen doen.
    Geen tip hoe je het zou kunnen leren maar hoor idd wel vaker dat ze het op de grond leggen, gewoon blijven oefenen en je er niet al te druk over maken want ze laten ze echt niet aan modderen hoor. Zijn altijd wel kindjes die willen helpen.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja ze legt haar jas ook op de grond meestal, alhoewel als ze haar best doet ze het ook gewoon kan. De rits lukt niet altijd.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    naar de wc kan ze tegenwoordig zelf alhoewel ik nog wel controleer soms
    broeken met knopen zijn drama naast dat ze ze niet aan wil een goede reden op lekker rokjes en jurkjes aan te doen. Dat gaat prima.

Vorige week gaan kijken, wat zijn ze dan ineens weer klein tussen die grotere kindjes .. !
    Net nog een fruitbakje gekocht, want haar bakje lekte kwam ik vanochtend achter toen ik mijn handdoek uit mijn sporttas haalde. Heerlijke ananassap erover.. bleu

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mijn dochter viel niet op tussen de kleuters ze was zelfs nog groter dan sommige kleuters. Maar qua gedrag zijn ze nog wel klein, al hoe wel dat na een paar weken ook verdwenen is. Ze zijn dan op hun manier heel wijs en veranderen dan echt, is mijn ervaring.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.054
    2.189
    113
    Brabant
    En zelf uit en aan kleden ivm gymles.

hier kon ze zich wel zelf omkleden en de jas aan. Alleen kreeg ze de jas niet dicht. Dat deed de juf of een oudere kleuter.
    schoenen kan ze zelf ook niet aan doen ivm veters. Dat weet de juf en hoe vervelend ik t ook vind, t is niet anders.

Verder voor nog leuke fotos maken. Bedenken wat je met je tijd gaat doen straks en je voor bereiden op de eindeloos stroom 'hulpoudersgezocht':):)

Wat ik trouwens ook even oefende was de broodtrommel en beker openmaken.

Geniet ervan!!!

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zakdoekjes.. Hihi.. Ik heb het droog kunnen houden totdat ik in de auto zat.. Eef die ging zitten en was me al vergeten :) is ook wel fijn hoor..

Uhm.. Tja.. Tas, beker, broodtrommel. Hier dubbel voor het overblijven.. En de rest komt echt vanzelf!

Deel Deze Pagina