Ik zit met een vraag. Mijn jongste zoontje van 4 weken heeft verborgen reflux. Hij krijgt nu medicatie Zantac en motilium. De arts zei dat we per maand gaan bekijken of we door moeten gaan met motilium of kunnen stoppen en kijken wat het effect is. Hij zei dat het miss wel over is na 1 of 2 maanden (werd wel blij toen ik dat hoorde) maar zijn er ook kindjes/baby's bij die het na een maand of twee niet meer aan de medicatie hoeven, want ik lees overal dat ze het zeker een jaar gebruiken... + zei hij dat we de motiluim 4 keer mogen gebruiken (4x1mg) En dat doen we nu dus ook, maar dat is best veel voor zo'n kleintje Miss is dit onderwerp verkeerd geplaatst.. (alvast sorry..)
ik zou niet weten hoelang t duurt maar heel veel sterkte en beterschap voor je kindje . tis heel zielig als ze t hebben
Bij mijn zoontje hebben we tot een maand of 5, 6 zantac gebruikt. alleen zantac was bij hem voldoende. Het ging een stuk beter toen we met bijvoeding begonnen, en daar zijn we om deze klachten dus ook met 4 maanden al mee begonnen. Sterkte!
Maar dat is best laat met 4 maanden zantac.. Was hij niet huilirig?? Ik hoop echt dat hij er snel vanaf is.
Ik denk dat ze bedoelde dat ze vanaf 4 maanden met bijvoeding is begonnen. Mijn dochter had "gewone" reflux en kreeg alleen Zantac. Met 7 maanden hebben we geprobeerd af te bouwen, maar dat ging nog niet goed. Daarna met 9 maanden nog eens geprobeerd en toen ging het wel goed.
Die van mij kreeg ook zantac en motilium. Iom Kinderarts hebben we besloten al langzaam te beginnen met potjes en motilium te stoppen. Sinds gister gebruiken we alleen de zantac nog. Hij heeft het zo'n maand of 2 gebruikt (vanaf 2 maanden dus) Het lijkt aardig goed te gaan nu! Hopen dat het doorzet! Liefs
Wij gebruiken Nexium en Motilium sinds dat Irem 2 maanden is....Motilium hebben we afgebouw van 4 naar 1 keer per dag. De medicijnen bouw je sowieso automatisch af (zolang je niet meer gaat geven) omdat je kindje wel groter wordt maar je de dosis medicijnen in principe niet verhoogt. Wij hebben rond 7 maanden geprobeerd af te bouwen en dat ging niet, op dit moment ben ik bezig de Nexium te verminderen en dat lijkt goed te gaan vooralsnog. Maar ik denk eigenlijk wel dat wij niet voor haar eerste verjaardag van de medicijnen af zijn. En ja het is lang, maar beter dat, dan een kindje met veel pijn toch?
mijn zoontje is nu bijna 6 maand en heeft 2x losec per dag, Hij heeft ook jbpm door zijn flessen en heeft dit gisteren in 2 flessen niet gehad (het was op). DRAMA. Hij hefet werkelijk waar alles onder gespuugd, het liep er gewoon weer uit. Dus ik heb niet de indruk dat er hier iets is veranderd..
hier 2x per dag losec en is nog steeds niet over. 'gewone' reflux dan, niet verborgen. alleen nu ie met tanden bezig is, is het weer erger geworden. of dat nou komt door de tanden of door de dentinox ben ik nog niet over uit hij is bijna 5 maanden nu
Julian heeft het ruim 3 a 4 maanden gehad, toen we aan de vaste voeding begonnen ging het geleidelijk over. Ik moet zeggen dat we de Motilium maar een aantal dagen hebben gegeven. En net zoals Eylem hadden we Nexium. De kinderarts vertelde mij dat ze er meestal met 1 jaar wel overheen groeien, maar dat betekende niet dat hij tot 1 jaar medicijnen nodig had.
Hier hebben 2 kindjes nexium gehad vanaf ong 4 maanden. Met 6, 9 en 12 maanden geprobeerd te stoppen, maar dat ging niet. We hebben wel vanaf 6 maanden de dosiering niet meer verhoogd, dus in casu wel afgebouwd. Na 12 maanden hebben we de medicijnen om de dag gegeven, en met 14 maanden uiteindelijk gestopt.
Hier overmorgen 5 maanden en verborgen reflux maar geen zicht op verbetering. 1 x jbpm vergeten en hij krijste urenlang de hele buurt bij elkaar. Heel zielig. Naar voor je kindje, maar als de meds werken, lekker zo laten en even rust gunnen aan je baby, het lijfje en jezelf.
het verschilt idd per kindje, hier eindelijk ontdekt bij 7 weken opgenomen geweest ph meting gehad uiteindelijk zantac en motilium en sinds dat ze 5 maanden is is ze van de meds af en zit ze ook al voor 90% op normale voeding.
Gisteren naar het cb geweest en het over zantac en motilium gehad en hij zei al (ik dacht het al) Als we de zantac niet op hogen dat we dan al aan het afbouwen zijn, maar nu is hij wat aangekomen en ik merk nu eigenlijk (en afgelopen 3 dagen) dat hij er net effe iets meer last van heeft. Dus ik denk dat we nu niet kunnen afbouwen. Morgen maar even de HA inlichten. Balen voor jullie kindjes dat ze er zolang last van hebben. Ik heb het zware vermoede dat dat hier ook gaat gebeuren... Allemaal bedankt voor de info.