Vroeg me af of dr iemand is die dr wat van begrijpt; ik niet helemaal namelijk. heb me laten testen en dr kwam wat uit en dat snaptten ze niet, en nou moet ik me laten doorverwijzen naar audiologisch centrum..? dus vroeg me af of iemand er een beetje verstand van heeft?en ff een vraagje aan kan stellen.
Kun je daar niet wat over vinden op Google ofzo? Mijn moeder moet binnenkort ook naar een audiologisch centrum,zij is slechthorend en heeft continu een "piep" in haar oor. Ze gaan voor haar een apparaatje ontwikkelen wat een tegen-geluid uitstoot dat het andere geluid zou moeten maskeren. Heb je ook zoiets toevallig?
Zeker, haha! Mijn dochtertje is slechthorend, mijn vriend ook, zijn vader, zijn broer, etc etc. Vandaar
hey had niet verwacht dat iemand zou reageren hihi, en nu al 6 reacties hihi. uhm nou goed, ik heb dus al heel lang dat ik conversaties niet zo goed versta, het is niet zo dat ik geen deurbel of echt geluiden mis ofzo, maar meer problemen heb om woorden goed te verstaan (mn op mijn werk of ergens waar het wat rumoeriger)... nu denk ik dat t wel meevalt hoor als ik dat audiogram zie...met mijn rechteroor is de lijn vrijwel horizontaal. mij linkeroor staat t eerste kruisje op -25 (bij 250) dan -10 (bij 500) en -5 bij 1k. De rest van de frequenties (?) ligt op nullijn....nou valt dat volgens mij wel mee toch allemaal, maar ze wilden dat ik een afspraak bij audiologisch centrum ging maken? ze begrepen niet dat ik hoge tonen wel hoor en die lage kennelijk minder goed... ps: werken julllie allemaal bij de audicien of poli kno ofzo, eerise ist bij jullie dus erfelijk...hoe gaat t met je dochtertje heeft zij iets waarme ze beter hoort?
Ik studeer voor logopedist, en ik moet die dingen zelf af kunnen nemen en interpreteren, vandaar Als ik het goed begrijp van jouw omschrijving, lijkt het alsof het audiogram zegt dat je met je linkeroor de lage tonen minder goed hoort (namelijk vanaf 25 of 10 dB) en de rest hoor je goed. Over je rechteroor kan ik niks zeggen, want ik weet niet waar die lijn precies loopt... Waarom ze verbaasd waren is denk ik omdat de meeste mensen vooral moeite hebben met hoge tonen horen, en als je ouder wordt, gaat dat ook als eerste achteruit. Er is een bepaald spectrum waarin mensen spreken, bij mijn audiogrammen op school staat er een soort 'ei' in de grafiek ingetekend, dat is het spreek'ei'. Als de lijn hierdoorheen loopt is het goed te verklaren dat je dingen minder goed hoort, dan hoor je namelijk een deel van het spectrum waarin gepraat wordt niet. Ik hoop dat je het nu een beetje beter snapt. Als wordt aangeraden om naar het audiologisch centrum te gaan, zou ik dat wel doen, je verliest er niks mee