ik begrijp de pakistan vergelijking ook niet helemaal, maar oke.. ik hoorde laatst dat er in nederland ook een stichting is die kinderen uit gezinnen met een laag inkomen aan een leuke dag helpt, bijv dagje dierentuin oid. degene die het belachelijk vinden dat er wel geld aan pakistan word gegeven kunnen daar ook een donatie kwijt hoor, dan blijft het in eigen land als dat zo belangrijk is edit: ik bedoel dus stichting zonnekind.
ik denk dat heel heel mensen liegen over wat ze hebben gegeven en of ze hebben gegeven. en "nederland" maar klagen dat ze zo weinig hebben opgehaald van mij krijgen ze geen cent er zijn in nederland zat mensen die hulp nodig hebben. die op straat staan omdat ze door verkeerde keuzes de huur niet kunnen betalen of weet ik veel wat. hier in de regio heeft vorige maand een gezin met 3 kinderen op straat gestaan vrouw raakte haar baan kwijt vanwege bezuinigingen contract niet verlegt ze zat er al 3 jaar man raakte baan kwijt door falliesement. nou en als er dan een uitkering moet komen dan duurt het wachten lang 4 maanden hebben ze geen inkomen gehad. 2 kinderen in de luiers de 3e ging net naar school. en dan word je je huis uit gezet vanwege dat! nee dat is redelijk ONTOPIC: een verjaardag hoeft niet duur tezijn en een kado ook niet. kinderen zijn al blij met een stuiterbal. en een tractatie? bij de lidl hebben ze een grote zak met 12 kleine zakjes snoepjes voor 1,29 2 zakken en je hebt ook een tractatie
Naar mijn idee is een verjaardag altijd te vieren.. Kinderen (vooral de wat kleinere) kijken echt niet naar wat iets heeft gekost.. en ga naar de action voor slingertjes en naar de lidl voor een diepvriestaart, kaarsjes erop en het is groot feest! het ging mij vroeger op mijn verjaardag meer om de aandacht die ik kreeg, heerlijk vond ik dat! lekker laat naar bed, lekker patatjes eten. En nou hadden mijn ouders wel geld genoeg maar vond de aandacht eigenlijk nog wel het aller aller leukste!
Ik denk niet vaak hoor...helemaal in deze tijd. Wij hebben ook geen geld....tijdens mn zwangerschap werd mn contact niet verlengd...en probeer met een dikke buik maar eens werk te vinden. Daarna (na mn verlof) 6 maanden gewerkt...en daar werd weer mn contract niet verlengd...en toen kreeg ik geen WW omdat ik een paar dagen ziek was geweest en dus niet genoeg had gewerkt volgens hen! Erg krom allemaal! Dus nu zit ik vanaf maart al ZONDER inkomen. Wij hadden geluk dat we ons belastinggeld net kregen voor Finn zn verjaardag...anders had ik ook geen verjaardag kunnen vieren! Gelukkig ga ik nu weer naar school en krijg ik studiefinanciering, maar geloof me dat het niet niet vaak de schuld is van de ouders! Ik vind het schrijnend dat het zo vaak voorkomt...maar ik denk niet dat een klein kind het verschil ziet tussen een duur cadeau of een goedkoop cadeau. Dat zien ze pas op latere leeftijd denk ik. En ook ik heb niets gegeven aan Pakistan...ik kan het zelf goed genoeg gebruiken en er zijn ook nog landen waar het slechter gaat...zoals bijv. Niger...maar daar hoor je niets van!
Daar ben ik het mee eens! heel veel gezinnen in nederland hebben armoede help die eerst ja dan niet de mensen die te lam zijn om te werken maar echte mensen die werken en gewoon niks overhouden!
de mensen die hier altijd maar verkondigen geen cent aan Pakistan te willen geven, neem aan dat jullie dan allemaal wat afstaan aan die zielige families in Nederland.. kun je lekker voldaan op de bank gaan zitten.. Het is geen competitie wie er het het zieligste is, geef gewoon je geld aan wie je vind dat het nodig heeft en aan wie je het kwijt wilt of geef gewoon helemaal niks aan wie dan ook.
nee er word iets gevraagd daar geven we andwoord op en nee en terecht dat sommige niks geven en ja als ik zielige mensen hier kan helpen doe ik dat zeker niet gelijk boos worden als mensen mening geven
Dit is al minimaal het derde topic waarin mensen even moeten vertellen dat ze geen cent aan Pakistan willen geven om allerlei redenen, daarom typ ik dit.
uhm ja ik geef aan nederlandse dingen zoals een voedsel/ kledingbank en nee ik zit niet voldaan op de bank omdat ik zo goed ben. maar zolang als er in nederland zulke dingen gebeuren gaat in mijn ogen eigen land voor
de overheid heeft totaal al een bedrag van 8,6 miljoen euro gedoneert.. heel aardig hoor maar verolgens loopt iedereen volgend jaar met prinsjesdag weer te schelden omdat weer allerlij dingen omhoog gaan en mensen minder overhouden.. help eerst de mensen die het hier heel slecht hebben want daar wordt nog altijd veels te lax over gedaan.... maargoed dat is mijn mening
Ja, en wat dan met al die daklozen hier in NL? die sterven vd kou in de winter omdat de opvangcentra vol zitten? Als die om 1 euro vragen voor een bakje koffie lopen we door of zeggen we nee. "omdat ze er toch drank van kopen" zeggen de meeste mensen. Dat is totaal geen excuus. Dan koop je zelf wat voor ze. Ik heb toen ik in amsterdam werkte bij de albert heijn elke dag een brood gekocht van 1,20 met plakken kaas erbij en een pak melk, en dat heb ik 5 dagen in de week aan 2 zwervers gegeven die op een bankje zaten. Maar we geven wel aan pakistan. Je weet dan ook niet wat er met je geld gebeurt. Ik vind het achterlijk dat er in NL zoveel mensen ook dakloos zijn en in de winter kunnen sterven van de kou of ondervoeding, en dat NL dan zegt; Ja. het geld is op, hebben we geen geld voor. Maar wel 15 miljoen naar Pakistan overmaakt voor de daklozen daaro (bijdrage overheid en mensen). Kansloos.
blijf maar typen dan want de meningen zijn en blijven bhoorlijk verdeelt... is vrijwilligerswerk niks voor jou? in pakistan bijvoorbeeld??
ja klopt en wij maar weer bezuinigen volgend jaar :x altijd hetzelfde en maar geld weggeven bah bah we zullen eens zien wie er ons helpen als nederland volstroomt met water NIEMAND!
@Umm...nee...ik kan nu geen geld missen (pas weer als ik studiefinacering krijg...voor het eerst einde van deze maand) Dus ik geef momenteel helemaal aan niemand iets! Als ik wel geld had gehad had ik ook wel iets aan Pakistan gegeven misschien. Maar ik doneer wel bijv. kleding van Finn die hij niet meer past. Plus dat ik me altijd afvraag of het echt wel daar terecht komt...Pakistan in dit geval. Kijk eens hoeveel geld er "verdwenen" is na de tsunami! En wat ik al zei...er zijn zoveel "vergeten" landen. Ik vind het niet eerlijk dat nu alleen Pakistan iets krijgt terwijl het bijv dus in Niger er nog erger aan toe is!
Ik weet nog wel van vroeger dat met mijn verjaardag mijn moeder een cake in plakjes sneed, slagroom erop en gekleurde hagelslag! Er hingen een paar balonnen en slingers en ik had een versierde stoel en mijn opa's en oma's en een paar ooms en tantes kwamen om koffie. 's ochtends werden er verjaardagsliedjes gezongen, en 's avonds keken we dan samen een film, die mijn moeder geleend had van buren/vrienden of familie Wat ik toen kreeg herinner ik me echt niet (en dat zal niet veel zijn geweest, misschien eens een kaartspel of een zak knikkers) Wel dat ik mijn verjaardagen altijd super geweldig vond! Volgens mij kan dus gewoon inderdaad ieder kind zijn verjaardag vieren. Als het moet kan het gewoon heel simpel. En die pakistan vergelijking, daar word ik toch wel zooo moe van. Vind dat Nederland eerst complex wel zo'n vreemd iets, en ik snap niet wat dat hier mee te maken heeft
haha nee niet echt nee, laat liever niet mijn 2 kindjes alleen achter hier. We hebben geld overgemaakt, maken ook regelmatig geld over hier in NL of aan bekenden die het moeilijk hebben want iedereen die het moeilijk heeft kan wel iets gebruiken, of het nou Arie uit Amsterdam is of Achmed in een hutje in Pakistan. Wij klimmen nu zelf ook uit het dal, al hebben we het lang niet zo slecht gehad want heb nog een dakje boven ons hoofd, maar dan weet je maar al te goed hoe het is om het met weinig te moeten doen. edit: en overigens vind ik inderdaad ook dat er een hoop mis is in Nederland en dat daar echt aan gewerkt moet worden, maar om dit nou eerst op te lossen terwijl er zat mensen in de wereld zijn die op DAT moment geld nodig hebben vanwege een ramp, dat is natuurlijk niks. Dan zijn we weet ik veel hoe lang verder (als dit ooit opgelost kan worden uberhaupt) en dan liggen die mensen allang onder de grond.
een kind hier dat zijn verjaardag niet kan vieren of een kind dat sterft van de honger?? en dan meteen weer roepen we blijven maar aan pakistan geven! als je niks wilt geven prima ieder zijn keuze ik zou zeggen doe er wat aan.