Ahhh zelfs mijn hart breek.. was sneu voor je dochter. Doen jullie andersom wel nog moeite? Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar dan ook mee stopt.
Soms. Het moet wel uitkomen, maar hartelijk ben ik niet. Ik probeer het voorval positief te benaderen; mijn dochter leert met teleurstellingen omgaan. Wat ze overigens super deed
Zelf hechte ik veel aan verjaardagen omdat je bepaalde familieleden weinig ziet. Nam weekenden vrij deed moeite voor een leuk origineel cadeautje en dan kreeg ik meerdere teleurstellingen, familie kwam niet bij ons, belde af met een smoes zijn onderweg maar file blabla andere zaten er wel die dezelfde weg hadden genomen. Conclusie, laat los en heb geen verwachtingen dan scheelt zoveel stress en teleurstelling. Hier is het nu de ene x kunnen we de andere x niet soms kan ik vrij nemen en soms lukt dat niet. En van hun verwacht ik niks komen ze leuk! en anders maar niet. Het feestje is er niet minder gezellig door! Heeft btw wel wat jaartjes geduurd om dit te accepteren en los te laten zo.
@esklessebes ik begrijp idd dat even geduurd heeft om los te laten. Wij gaan ook elke verjaardag af waar we bij uitgenodigd worden. En dan is dat niet leuk als je dat niet terug krijgt. Gelukkig dat jij het inmiddels los gelaten hebt en dat het geen gedoe meer oplevert.
Sorry, ik heb niet alle reacties gelezen dus ik reageer alleen op openingspost... Maar het eerste wat mij te binnen schiet: waarom ruil je het kinderfeestje en het verjaardagsfeest voor familie niet gewoon om? Dus familie op zaterdag en kinderfeestje op zondag? Ik begrijp uberhaupt het hele probleem niet zo, geloof ik. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik kan me zelfs voorstellen dat jouw schoonfamilie juist wel rekening heeft gehouden met de verjaardag van jouw oudste: dat ze daarom pas op zondag weggaan ipv op zaterdag. Je schrijft zelf dat jullie zijn verjaardag altijd op zaterdag vierden en alleen de laatste keer op zondag. Even op een rijtje: schoonfamilie gaat pas op zondag weg, dus je kunt ze voor zaterdag uitnodigen. Je schrijft dat je dat liever niet doet om meerdere redenen: sport/zwemles en omdat op zaterdag alles blijft hangen en jij de volgende dag vroeg moet werken. (Dit laatste begrijp ik sowieso niet: als jij op zondag moet werken kun je op zondag toch ook geen feestje geven??) Maar een kinderfeestje op zaterdag kan dus wel ondanks sport/zwemles, dat begrijp ik ook niet. Dan kan jouw (schoon)familie toch ook gerust komen op zaterdag en dan doe je het kinderfeestje op zondag? Probleem opgelost. Als je bang bent dat de familie op zaterdag te lang blijven hangen en jij de volgende dag moet werken, dan zet je op de uitnodiging dat je het feestje viert van 12 tot 20 uur ofzoiets. Dan is het voor iedereen duidelijk dat ze niet te lang moeten blijven hangen.
Het kan natuurlijk dat ze op zondag een vroege dienst heeft en maar tot 13 uur ofzo. Dan kun je prima om 15 uur een verjaardag vieren. En bij een kinderfeestje blijven ze doorgaans niet doorzakken tot laat in de avond
Helemaal correct Zondag werk ik van kwart voor 8 tot 12 en eventueel tot 11.00. Maandag heb ik dan om alles op te ruimen. Die zaterdag heeft mijn oudste alleen een training en de jongste heeft zwemles wat ik voor een keertje wel kan verplaatsen. Kinderfeestje wil ik niet op zondag. Vind ik zo’n gekke dag.. meeste gezinnen hebben 9 van de 10 keer wel een gezamenlijke verplichting en ik vind dat persoonlijk echt een gezinsdag.
@Serafijntje dat ze op zondag weg gaan komt omdat mijn sz op zaterdag geen vrij kan krijgen en op zo en ma al vrij is dus dat scheelt haar uren. Sz heeft waarschijnlijk echt niet aan de verjaardag van onze zoon gedacht. (Kan gebeuren natuurlijk ) Mijn sm gaf eigenlijk meteen aan dat wij het waarschijnlijk weer op zondag zouden vieren en ze er dan niet bij kon zijn. Ze gingen er zelf dus toch al een beetje vanuit.
Ik hou altijd rekening met de datum waarop iemand jarig is, wil je dat op een andere vieren moet je dat optijd aangeven. Zo kan ik elk weekend wel iemand bellen of het uitkomt dat ik ... ga doen. Vier het lekker die zaterdag en doe dat kinderfeestje op de dag zelf bijvoorbeeld. Ik snap je ergernis maar ik vermoed dat ze toch wel gaan dus dan kan je beter je energie stoppen in een oplossing
In dit geval hoefde alleen oma even te bellen. Voor een kind is het toch wel erg belangrijk dat de opa’s en oma’s erbij zijn. Mijn sm maakte gister de opmerking naar mijn man dat zoon toch de hele tijd boven is dus niet eens merkt dat ze er niet zijn.. naar mijn idee een hele verkeerde opmerking.. je had zijn snoetje moeten zien. Ze gaan uiteraard sowieso, moeten ze ook zeker doen. Ik vind het ook echt leuk voor ze maar wel jammer dat het zo moet gaan. Kinderfeestje op de dag zelf is geen optie ivm vrij nemen van mijn man. Die kan ik deze periode heel lastig vrij nemen, hooguit wat eerder thuis zijn. Mijn zoon heeft gekozen om zaterdag zijn kinderfeestje te vieren en zondag zijn grote mensen feest maar oma moet van hem wel komen op zijn echte verjaardag. Opgelost dus!
Mijn zoontje heeft gekozen en we zijn eruit hoe we het gaan vieren. Zaterdag kinderfeestje, zondag voor de rest en op zijn eigen verjaardag wilt hij dat oma komt. Hopelijk is schoonfam het ermee eens en anders doen we het volgende keer weer anders.