Ik heb een eeltplekje onder mijn voet ter grootte van een 1 euro munt. En een kleintje onder de rand van mijn voet. Beide doen mij pijn, vooral die grote doet onwijs pijn sinds eergisteren. Ik wil er vandaag dus iets voor halen maar weet niet wat echt helpt? Eeltpleisters? Of een zalfje? Graag merknaam zodat ik straks precies weet wat ik moet hebben bij de drogist.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar een voetenbadje van listerine en azijn zou heel goed moeten helpen (gelijke delen). Kijk voor de zekerheid even op Google
Naar een goede pedicure gaan. Voor een noodoplossing tegen de pijn een eelt pleister of Compeed plakken.
Ja ik zat er ook aan te denken aan een pedicure. Maar geen idee wat zoiets kost? Vijlen gaat niet lukken, omdat het onder mijn voet zit. Kan zo niet tegen aanraken onder mn voet. Ga wel voor een eeltpleister kijken vanmiddag. Hopelijk haalt dat de meeste pijn weg. Voelt zo vervelend lopen op die eeltplek. Bedankt voor jullie reacties. En als jullie meer weten over een pedicure hoor ik dat ook graag. Heb dat nooit gedaan namelijk.
Kosten van een pedicure vallen erg mee. Ik ben laatst voor het eerst geweest, 3 kwartier voor 35 euro . En mijn voetjes zijn sinds jaren niet zo zacht geweest haha. Had best veel eelt en dat krijg je zelf dan niet meer goed weg.
Ik ben zelf erg enthousiast over de electronische voetenvijl van Scholl. Een pedicure zal toch ook gaan vijlen daar denk ik.
Een pedicure gaat inderdaad ook het eelt weg vijlen. Voor mijn werk zie ik dagelijks voeten en dit is de enige en juiste oplossing. Als je er op doorloopt krijg je een drukplek, als je die nog niet hebt, dat kan een blaar worden en heel veel pijn veroorzaken net als evt ontstekingen.
Ik had het ook, was een likdoorn geworden. Toen ben ik naar de pedicure geweest. Ze is 3 kwartier bezig geweest voor 24,50 en nu loop ik weer op roosjes! Meteen een afspraak gemaakt voor over 8 weken!
Dan wordt het de pedicure. Weet niet wat een drukplek is maar als ik nu loop voel ik echt een druk. Dus zou me niks verbazen als dat het is. Ook als ik gewoon zit en niet loop voel ik een bepaald soort pijn / irritatie op die plek.
Ik ben zelf pedicure geweest. Klinkt alsof er een likdoorn onder zit. Zou een afspraak maken bij de pedicure, die kan hem goed en zorgvuldig weg halen, dan ben je gelijk weer van de pijn af.
Helaas ben ik nog niet teruggebeld door de pedicure. Ik hoopte vandaag nog langs te kunnen. Als ik morgen nog niet terug gebeld ben neem ik contact op met een andere pedicure waar ik hopelijk dan morgen gelijk terecht kan.
Ik lees even mee, heb ook twee plekjes een onder mn pinkteen zeg maar zo groot als een 5cent munt, en een onder mn middelteen 5mm denk ik. Scholl electriche vijl krijgt het niet weg Pedicure snijdt het weg maar het komt gewoon weer terug. Dus voor dat geld kan ik dat ook zelf en gebruik zon eeltschaaf. Eeltschaaf | Voetverzorging | Medische-Benodigdheden.nl
Ik heb ook vaak last van gekke eeltplekken als ik niet naar de pedicure. Ik betaal 25 euro voor 45 - 60 minuten. Elke 8 weken.
Ik heb het nooit eerder weg laten halen. Heb het wel al zeker 5 jaar maar af en toe deed ik een eeltpleister en verder had k er geen last van. Tot nu. Mocht het hierna wel gewoon weer terugkomen binenn korte tijd zal ik wel kijken naar het zelf weghalen hoe dat gaat. Ik las ergens dat slecht schoeisel eelt kan veroorzaken. Misschien moet je even googlen op wat het veroorzaakt en kijken of je iets kunt doen om het te voorkomen.
Niet goed passend schoeisel, overgewicht, bijv. werken in een houding waarbij bepaalde plekken steeds belast worden (bijv. bij stratenmakers), plekken waar veel druk op komt te staan (voorvoet bij hoge hakken) etc . Zelf knipte ik voor ik zelf pedicure was likdoorns weg met een fijn, puntig nagelschaartje. Eerst de bovenlaag van het eelt weg knippen en als de likdoorn ziet, die er uit knippen. Met het juiste gereedschap, wat de pedicure heeft, gaat het wel makkelijker en preciezer. Zorg dat de het eeltlaagje wat over is, glad is, zodra het hobbelig is, gaat je huid daarop reageren door weer extra eelt aan te maken.
Het is geen dikke eeltlaag dus ik zou niet weten waar ik zou moeten stoppen met vijlen. Het loopt gelijk met de odnerkant van mijn voet zeg maar.
Nou gister uiteindelijk terug gebeld, maar die praktijk zat de komende weken vol. Toen heb ik een andere pedicure gevonden op internet en daar kon ik vandaag terecht. De eeltplek is weggehaald en wat een rust. Heerlijk. Voel geen druk meer. De voet daar voelt een beetje gevoelig, waarschijnlijk door de pijn van de afgelopen dagen maar niet meer die druk die ik de afgelopen dagen had.