Verjaardag vieren met taart en koffie

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZH, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

onze eigen verjaardag is geen gebak, koeken met koffie/thee

kinderverjaardag wat kids zelf willen en ene x wel taart en dan weer niet prima

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Echt? Eten mensen twee stukken taart? :( En soms zelfs 3?! Nooit geweten dat dit gewoonte is in Limburg!:)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niet alleen in Limburg hoor, in Brabant sowieso ook. En in de meeste landen buiten Nederland. Ik moet altijd zo lachen als we ergens op visite zijn en iedereen krijgt precies één klein afgemeten stukje taart aangeboden! 😂😂😂 Hier mogen en kunnen de mensen zoveel taart (en anders) eten als ze willen en wat er over is wordt altijd meegegeven. ;)

4. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben juist niet anders gewend om gewoon 1 stuk taart te doen. Ik ben juist aan het rollen met m'n ogen als iemand nog hebberig naar een tweede vraagt:). Provincie Zuid Holland zijn we misschien niet zo makkelijk:p

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Jep heel normaal (zuid limburger hier ;) )

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier bij een etentje of feestje mag iedereen zo veel taart als ze willen. 1 stukje kennen ze niet in ieder geval.

Vroeger vond ik een verjaardag zonder taart, echt geen verjaardag :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als mensen taart willen, dan mag dat hoor.
    Heb altijd teveel taart, haha.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha wat grappig. Ik heb ook altijd taart over en heb altijd al moeite om bij iedereen één stuk taart door de ''strot'' te duwen ;) Iedereen is altijd aan de ''lijn'' of zo! En persoonlijk kan ik ook altijd met moeite één stuk op dus vandaar. Ik zou het graag willen dat mensen meer taart aten want ik vind het altijd zonde als ik er mee blijft zitten!

Dat het in het buitenland verder gebruikelijk is wist ik inderdaad wel ja. Dan zijn wij karig met onze koekjes!

9. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

onze verjaardagen vieren we zonder gebak. Wij houden het vanaf 21.00 en dan gaan we aan de borrel en hapjes

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

hier dus ook, zelf durf ik niet eens een tweede stuk te eten (ook al zou het me worden aangeboden) gewoon omdat je dan meteen weer mensen krijgt die denken, zie je wel daarom is ze dik want ze vreet gewoon te veel.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wij vieren geen verjaardagen maar ik vind het vreemd om bezoek 1 stuk van taart ofzo aan te bieden en niet meer... Vind dat niet echt gastvrij overkomen. Vooral als je anders toch over hebt, dan kan je het toch net zo goed aan je bezoek geven i.p.v er zelf maar weer mee zitten? Een feestje geef je ook niet iedere dag.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh wat triest is dat. :) Zou je je eigenlijk niks van moeten aantrekken, maar begrijp makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik vind het juist helemaal niet hebberig als mensen bij ons lekker (veel) zitten te eten en zichtbaar genieten, het grootste compliment voor mij als gastvrouw! :)

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee, wij doen geen taart en geen koffie. We zijn geen 50.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Hier ook, vind het juist raar als iemand al snel vol zegt te zijn of bijna niks wil. De Nederlandse cultuur is wat dit betreft allesbehalve gastvrij helaas (behalve kennelijk in Limburg en Brabant). Net zoals gelijk de deksel weer op de koektrommel doen zodra iedereen één biscuitje heeft gehad...

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat is 'normaal' gebruikelijk in Frankrijk op verjaardagen? Ik vind het altijd leuk om over de verschillende gewoontes te lezen. Jij hebt toch een Vietnamese (?) man als ik mij niet vergis? Die zal dan ook ongetwijfeld leven om lekker en goed te eten neem ik aan? :D

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Schiet gelijk in de lach om het koektrommeltje, zó herkenbaar inderdaad! (behalve dus Limbo-en Braboland) :D

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Hier in zuid limburg hebben we niet eens een deksel:D!
    Zowieso zou ik nooit een biscuitje aanbieden eigenlijk... maar dat is misschien ook een luxe probleem. Stuk vlaai, lekker gebakje of wat bonbonnetjes mmmm

OK, ;) nu heb ik zin in taart, chocolade of gebak:p

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Franse cultuur is bier, wijn, eten (kaasjes, toastjes, worst, chips).
    Er wordt geen kringetje gemaakt met stoelen waarin men gaat zitten. Vaak wordt het buiten gevierd, in een bar of een park o.i.d..

Vietnamese cultuur (mijn verloofde is inderdaad Vietnamees) is het eten eten eten. Tenminste 20 verschillende gerechten.
    Voor kinderen hebben ze soms taart met kaarsjes. Maar niemand neemt taart omdat ze dat niet lekker vinden, haha. Taart is voor kinderen.
    Op dat soort dagen gaan de volwassenen om 14:00u al aan de sterke drank. - Gezelligheid is een feit :)

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij mijn Indische kant is dit ook zo! Eten eten eten! Iedereen neemt ook wat mee (ook wel een cadeautje hoor maar ook altijd een bak eten).

Lekker met zn allen in de tuin en vooral eten drinken en lachen!
    Taart gaat er bij onze Indische dames wel in, maar dan meer als toetje:p

20. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    bij de verjaardag van onze dochter of mijn vriend. geven we taart&koffie en daarna nog een uitgebreid buffet. (hou van koken)

Mijn verjaardag vier ik eigenlijk niet. Dus ook geen taart. Dit jaar heb ik wel schoonouders, ouders, zus en schoonbroer mee genomen naar het pannekoekenhuis.

Deel Deze Pagina