Wat heeft gebak met 50 te maken dan?? Verder, ik vind het niet ongastvrij, 1 stuk taart. Ik begrijp niet eens dat mensen meer op kunnen trouwens, en ja er zijn idd altijd mensen aan de lijn, ouderen doen het weer op suiker/hoge bloeddruk ed.
Heerlijk vind ik dat! Mijn familie is Vietnamees en het is eerder raar als je niet eet. Ik vreet mij dan ook echt helemaal vol aan alles wat er is na 12:00 gaan de mannen aan de bier en doen een Vietnamees kaartspel, erg leuk! Nederlandse kant vind ik altijd beetje 'gierig' vergeleken bij de Vietnamese kant. Stukje taart, kaas en worstje en daarna met zijn allen in een kring zitten en praten over je werk. Nou daar bedank ik voor! Of de soep met stokbrood en salade... Schoonfamilie is Macedonisch. Hebben ze vaak geen taart maar een hele tafel vol met zoetigheid, sla en vlees. Ook erg lekker!
Wij hebben ook niet veel met de Nederlandse manier van verjaardag vieren. Er wordt altijd uitgebreid gekookt, verder zijn er hapjes als dadels gevuld met kaas, olijven, fruit, taart, en onbeperkt drinken (wat je maar wil). Eten doen we dus samen aan tafel of deels aan tafel, deels in de tuin, iedereen loopt wat door elkaar, er wordt soms kaart gespeeld of gedanst op muziek, erg gezellig. Mijn Nederlandse familie vindt het ook altijd erg gezellig.
Wat een leuke en lekkere combi....Vietnamees en Macedonisch. Ik wil niet té herkenbaar zijn dus kan niet in details treden maar hier ook een mix. Maar gelukkig staat lekker eten bij ons allemaal hoog in het vaandel en waar ik woon ook!
Haha, juist ! Ik ben nu bij mijn schoonfamilie, er is een feestje. We hebben net met z'n 15e gegeten en nu zijn ze aan het gokken (paardenraces) en kaartspellen aan het doen. Met drank.. natuurlijk - Er komen straks nog meer mensen hoorde ik. Dat in een kringetje zitten kan ik ook echt niet meer. 22 jaar gedaan, maar ik ben er echt overheen. Dat vind ik geen feestvieren meer
Gebak, koffie en in een kringetje zitten vind ik geen feest. Dat doe ik wel als ik de 50+ bereikt heb. (ik kan trouwens ook niet meer op dan 1 stuk taart)
Ok.. Ik vind van wel Maar goed hier gaat dat van kleins af aan al zo. Ben jij ook niet zo opgegroeid dan? Ik kan je mening echt niet delen, Haha ik hou van taart! En Kiekes, ja veel mensen praten over werk (of kinderen). Maar hoe doen jullie dat dan?
Kinderen wordt ook over gesproken maar werk no way! Het is meestal 1 grote grappen festijn, geintjes uithalen, grapjes maken en vooral lachen.
Wij zitten gelukkig ook niet in een kring, maar zitten/hangen/lopen overal door het huis en de tuin. Overal staan dan tafeltjes en een paar grote buffet tafels. En gelukkig hebben we iets meer gespreksstof dan alleen werk en kinderen maar dat komt ook door de internationale gemeenschap hier.
Zuinigheid op verjaardagen? Nou deze uber nederlander is juist gewend dat er op verjaardagen een overdaad aan eten staat. Wij vieren onze verjaardag altijd smiddags. Eerst krijgt iedereen een groot stuk taart(wil geen taart overhouden) en zet altijd cupcakes op tafel voor de lieverhebber. Met koffie of thee Daarna komen de schalen met hapjes, snoepjes en chips op tafel en wordt er fris of alcohol geschonken. En rond 19.00 uur wordt er patat of pizza gebakken, maar meestal zit iedereen dan al zo vol. Nu wij een kleine hebben houden we de verjaardag tot 18.00 uur Bij mijn ouders zitten veel van die miepers vaak op verjaardag die niets willen eten omdat ze aan de lijn zijn. Zooo irritant en vaak denk je dan van: nou dat lijnen wat je al jaren doet werp weinig vruchten af..
Pff haha hoe vermoeiend.. maar goed ik ben geen iemand die grappen weet te bedenken ofzo. Op de verjaardag van mn zwager hebben ze daar een handje van, soms moet je echt lachen of je wilt of niet. Maar op t laatst vind ik het zó flauw. De vrouwen gaan vaak op serieuzere praat over
Blemma, precies dat noem ik niet zuinig. De schalen gaan hier lang niet leeg dus dat is gastvrij genoeg lijkt me
Hier gaat de taart of het snoep bij een verjaardag gewoon op . Belgische mentaliteit misschien, maar we proberen zo weinig mogelijk restjes te hebben. Zelf serveer ik nooit taart en ook mijn ouders en zus doen dat nooit, maar als de taart op een ander echt op moet en ze bieden aan ... geef mij dan maar een tweede stuk als 't lekkere taart is . 1 stuk ... dat is vaak als ze mij eigenlijk niet echt aanstaat ... Dan eet ik meer uit beleefdheid dat ene stuk op . Overschotten worden hier overigens meestal zoveel mogelijk meegegeven. Daarnaast ... wij vieren onze verjaardagen altijd in beperkte familiekring (mijn ouders, mijn zus en haar partner en daarnaast een apart feestje met mijn schoonmoeder, mijn schoonbroer en zijn gezin en mijn nichtje), maar daardoor kunnen we ons wel veroorloven dat we de helft van de tijd de boel gewoon op restaurant vieren. Heeft niemand tenminste de last van alle voorbereidingen en opkuis.