Verjaardag vieren na 'nieuwe normaal'

Discussie in 'Corona forum' gestart door sunshine83, 30 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Wij doen niet meer aan verjaardagen van volwassenen. Doen we al wat langer niet overigens. Werd echt een verplichting en hoe meer kinderen erbij komen hoe drukker. Mijn man werkt veel en heb ook geen zin om elk weekend weg te moeten.
    Met een bijzondere leeftijd misschien wel een echt feestje, maar niet meer de kringverjaardagen met een blokje kaas en plakje worst :p

    Kinderverjaardagen gaan we in principe altijd heen, zelf spreiden we het sinds Corona wel wat meer over de dag uit en met avondeten, dan kan je zelf ook wat beter praten met iedereen. Onze kinderen zijn in het voorjaar en zomer jarig en kunnen we dus vaak buiten zitten, en we hebben een fikse tuin dus dat maakt het ook relaxter.
     
  2. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Hier lijkt ook alles weer aardig normaal.
    2 weken terug werd jongste gedoopt. Kreeg ik na ruim 2 jaar weer handen en kussen.
    Van de oudste wordt bijna 3 gaan we voor t eerst tegelijk vieren. Weliswaar buiten . Hebben grote tuin en flinke veranda dus daar is t goed toeven. Als mensen afstand willen kan dat maar meeste willen dat niet meer.
     
  3. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Ik zou het in1 x doen. Gewoon zoals jullie het willen doen. Is een ander er niet mee eens, jammer dan. Dan vieren zij hun verjaardag maar zoals hun dat willen.

    Sinds corona zijn wij er achter gekomen dat we kleine verjaardagen wel heerlijk vinden. Houden we er in. Gaan ook niet meer naar andere verjaardagen. Vreet zoveel tijd achteraf gezien.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zou niet meer opsplitsen en de mensen die het niet aandurven die hebben grof gezegd pech. Ga ik ook niet speciaal een andere dag voor thuis blijven en extra visite dagen voor plannen. Ze mogen uiteraard langs komen voor de gezelligheid maar ik begin niet aan 2x of meer x taart, hapjes enz.
    Wij vieren vanavond als vanouds de verjaardag van zoon weer. Grote groep, jong en oud door elkaar. Tent in de tuin, zanger, dj, karaokeset! Ik heb het gemist en ga er van genieten!!
     
    Nikki23 en Lafayette vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    In 1 keer doen.
    Is er iemand die zich er toch echt niet goed bij voelt maar je toch wel graag ook erbij wil, dan zou ik geen probleem hebben om hen op een ander moment een drankje en kleine knabbel aan te bieden bij mij thuis.
     
  6. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Maandje terug hadden wij de doop en dat kon niet apart. Dus iedereen is toen ook al geweest.over 3 weken wordt de oudste 3 dus iedereen zal t wel aandurven. Aan 4x vieren beginnen we niet maar mochten sommige niet happy zijn mogen ze zeker een andere keer komen. Maar datzelfde als mensen een weekend weg zijn en toch graag iets willen geven en feliciteren.
     
  7. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ja dit inderdaad. Prima als iemand een andere dag komt, maar dan ga ik er geen speciale boodschappen voor in huis halen.

    Veel plezier nog deze avond @GossipGirlxoxo
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Je moet vieren hoe jij het wil maar ze hebben het goed recht om dat niet te willen. Of ze nou wel of niet in goede gezondheid zijn is niet aan jou.

    Jij heeft aan ik wil het in 1 keer nou dan is dat prima. De personen die dat niet willen komen niet of spreken een andere keer af (mochten ze/jullie daar de behoefte aan hebben)

    Wij hielden al niet zo van grote feesten maar sinds de corona al helemaal niet meer. We zijn dat niet meer gewend! Ik kom nergens in groepen terecht. Mijn man af en toe maar op kantoor.

    Daar mogen mensen van alles van vinden als ze dat maar respecteren.:)
     
    Dubbelgeluk en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    675
    471
    63
    Natuurlijk je goed recht en ook geen oordeel maar heeft dit met Corona te maken of ben je sowieso geen liefhebber van grote groepen?
    Is dit anders voor jou dan in de griepgolf?
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Voor corona had ik geen problemen met grotere groepen. Nu voel ik me niet prettig meer. (Man was al niet van de grote groepen, die heeft een zeer goed gehoor waardoor geluid snel te veel is)
    Als mensen in de winkel hoesten loop ik de andere kant op. Snap best dat er veel oorzaken zijn waardoor mensen kuchen/hoesten maar het voelt niet prettig.
    Tot nu toe zijn man en ik zonder corona door gekomen.

    Eigenlijk door de corona dat we oplettender zijn.
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.678
    113
    Vrouw
    Ik vermijd nergens meer grote groepen en drukte, dus ook niet op een verjaardag.
    Maar als iemand niet bij mij op verjaardag wil komen omdat hij/zij dat te druk vindt is dat wat mij betreft prima. Ik wil dan best een andere keer nog afspreken, maar ga daarvoor geen verjaardag in delen vieren.
     
    Spectre, Neuzeke en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit eigenlijk.
    Zelf ga ik zelden naar een verjaardag van volwassenen, ik geef er niks om en vind het vaak te druk. Maar dan hoef ik niet nog een andere dag af te spreken, we zien elkaar wel weer een andere keer.

    Ik ben wel zelf afgestapt van grote verjaardagen vieren. Dochter vindt het wat kleiner ook prima. Nog beter dan de hele dag drukte en mensen eigenlijk. Daar had eigenlijk niemand wat aan. Zo lang zij dr kinderfeestje maar kan vieren en kan trakteren op school, vindt ze het wel best :p
     
    Zara75 en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    675
    471
    63
    Ok duidelijk!
    Ik ken eigenlijk niemand meer die echt bezig is met Corona. Iedereen komt gewoon naar groepsverjaardagen etc. Feesten worden gevierd in zaaltjes etc
    Ben hier zelf eerlijk gezegd ook niet mee bezig. Weet dat t in de herfst/winter kan terugkomen maar voor nu is het lekker even weg uit mijn gedachten
     
    Nellie4, Athina, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Kringverjaardagen lijkt me ook helemaal niks. Ben toch in een andere omgeving opgegroeid denk ik want dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ja misschien als kind weleens bij familie uit een gehucht.
    Ik vind feestjes altijd super gezellig! Muziekje, drankje en lekker bijkletsen.
     

Deel Deze Pagina