Verjaardag vieren op eerste paasdag

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verjaardag vieren op eerste paasdag, raar of niet?

1. Ja wel een beetje raar

2. Nee hoor kan prima

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ja hoor dit kan zeker weten, wij vieren dochter haar 3e verjaardag dit jaar op 1e pinksterdag..

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je op onze verjaardagen zou komen ben je ook welkom om 18:00 ;). Kan je meteen aanschuiven om te eten na je boswandeling :).

Helaas doet onze familie soms wel moeilijk. Dan kunnen wij heel flexibel zijn, maar als het maar van 1 kant komt wordt het een beetje lastig ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat snap ik hoor, ik zou ook zeker niet met tegenzin gaan, maar meer van: he jammer

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Gezellig toch?
    Samen brunchen met de familie en daarn eitjes en desnoods cadeautjes zoeken 😉
    Ik zou langskomen hoor, wat moet je anders doen met Pasen?

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik twijfel ook. Dochter wordt 29 maart 4.

Denk dat het hier wel tweede paasdag wordt, maar een lunch op eerste paasdag klinkt ook wel leuk.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind dat het wel kan. Maar het ligt er inderdaad wel aan hoe gelovig de familie is.
    Ik ben af en toe jarig op Hemelvaartsdag. Dat is ook zo'n dag waarop mensen dan vaak naar buiten trekken etc. Maar ik heb mijn verjaardag wel op die dag gevierd als ik dan jarig was.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben volgens mij in principe nog net Ram, maar in sommige horoscopen toch soms Stier haha. Ben van de 20e ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daar zou ik geen problemen mee hebben.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi ja dan ben je echt een Ram. Stier is van 21 april t/m 21 mei :)

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zou persoonlijk niet gaan naar een verjaardag op eerste paasdag. Ben niet gelovig, maar is hier wel echt een familie-traditie en wordt echt als een feestdag beschouwd, net zo uitgebreid als kerst.
    Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat er hierboven zo veel gereageerd wordt dat Pasen een normale vrije dag is, en wij blijkbaar de uitzondering zijn, had andersom verwacht.
    Ik zou dan zeggen de zaterdag ervoor, 2e paasdag al beter, of in een ander weekend. Eerste paasdag is voor familie.

11. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Vind het best oke. Ik vind pasen ook niet zo heel boeiend en bijzonder, niet zoals de kerst bijvoorbeeld.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Ik vind pasen en pinksteren toch een groot verschil.
    Wij vieren ook eerste prinksterdsg de verjaardag van zoonlief. Maar eerste paasdag, dan weet ik dat vele andere verplichtingen hebben

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er komt ook vooral familie ;). Weekend ervoor en erna is er al een andere verjaardag in de familie. Dus moet wel echt dat weekend worden. Zat nog te denken aan goede vrijdag, maar denk dat veel mensen dan gewoon moeten werken.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    En gewoon de zaterdag?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Had ik al geschreven, dan moet ik de hond van mijn ouders uitlaten. Vind het niet leuk en handig tussendoor een uur weg te zijn, en mijn ouders kunnen dan dus ook niet bij ons komen ;). We doen het normaal altijd op de zaterdag erna inderdaad, maar dat is nu dus niet handig.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn vader is 25 maart jarig en mijn man 6 april dus ze zijn vaak met de paasdagen jarig. Ik vind het dan ook niet raar om het samen te vieren.

17. In your eyes

Ah, hier is de traditie eieren zoeken en uitgebreid eten bij omaatje in het bejaardentehuis (met alle ooms,tantes,neven, nichten, kleinkinderen en achterkleinkinderen), en in ons geval zou dus ook niemand kunnen komen omdat ze dan allemaal daar zitten ;)

De zaterdag misschien? Als je een beetje later op de middag/begin avond viert met wat te eten, heeft iedereen nog gewoon de ruimte voor de boodschappen en sportclubjes en andere zaterdagse dingen.
    Edit: zie nu dat je dan met de hond zit.. lastig!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zie mijn vorige reactie, zaterdag is niet handig ivm uitlaten van de hond van mijn ouders. Zelf hebben we ook sporten die ochtend en zijn pas rond 11:30 weer thuis. En dan om 15:00 zou ik een uur weg moeten...

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    Ik zou het niet erg vinden. Mijn vader zijn verjaardag vieren we ook af en toe op eerste paasdag, gezellig brunchen met de familie

20. In your eyes

Had het al aangepast ;)
    Mijn reactie is natuurlijk vanuit mijn referentie-kader, dus ik denk dat ik gewoon zou gaan polsen bij de familie zelf of zij er bezwaar tegen hebben. Misschien vinden ze het juist wel een leuke afwisseling van de meubelboulevard en is er geen probleem om het op eerste paasdag te vieren.

Deel Deze Pagina