Ik zag vrijdag in het KDV boekje van Elena staan of we de verjaardag van Elena op de dag dat ze jarig is kunnen vieren op de groep. Zowel ikzelf als de leidster hebben er die dag bij het ophalen niet meer bij stilgestaan. Anyway, nu vraag ik me af hoe dat eigenlijk gaat. Natuurlijk is het per KDV anders, maar wat zijn jullie ervaringen ermee geweest? Word je als ouder dan verwacht om erbij te zijn als je kleine trakteert? Ik heb voor de kinderen rozijntjes gekocht die ik nog ga versieren, en voor de leidsters cakejes. Is dat ok of moet ik nog ergens aan denken? Ppfff, wat komt er veel nieuwigheid op je af zeg bij zo'n eerste verjaardag! Maar wel superleuk!
Ik ben er zelf niet bijgeweest... Dit was haar moment met de andere kindjes/leidsters en thuis heeft ze haar verjaardag met ons gevierd. Ik had voor alle kindjes winnie thepooh/teigetje bekers met een rietje met een plaatje eraan. Aan de rietjes heb ik een kaartje gemaakt en erop geschreven Hoera Louise 1 jaar en een babykoekje in het bekertje erbij gedaan. Voor de leidsters had ik een doos tommies gekocht. Ze hebben ook foto's gemaakt die in het schriftje geplakt worden en ze hebben een mooie muts gemaakt die ze ook op haar verjaardagsfeestje thuis heel de dag op heeft gehad. Veel plezier!
Bij ons op t kinderdagverblijf blijven de ouders er eigenlijk nooit bij. Het hangt nl van de drukte van de dag en van de traktatie af wanneer we het vieren. Sommige kinderen trakteren nl op chips of spekjes o.i.d en dat vieren we dan dus smiddags ipv smorgens (al zijn er ook leidsters die dit smorgens doen maar ik vind dat niet kunnen.) Maar goed als een kindje 1 wordt dan wordt er idd altijd op iets anders getrakteerd hoor! Wat ook altijd een feestje is als er op danoontjes getrakteerd wordt! Van die minidanoontjes weet je wel? Nog een tip: geef een fototoestel mee deze is nl niet op elk kdv aanwezig of er wordt niet altijd aan gedacht! Zo heb je toch een 'kijkje in haar dag' Leuk dat je ook wat voor de leidsters meeneemt! Gebeurt bij ons praktisch niet meer...heel jammer want t wordt altijd enorm gewaardeerd! Bij de Hema verkopen ze wel es een soort kleine (vinger)poppetjes en bij de action mini boekjes. Of bijv een badeentje! Zulke dingen zijn altijd leuk om erbij te geven zodat ze ook iets krijgen waar ze wat aan hebben maar dit MOET absoluut niet! Laat je weten wat je gedaan hebt en hoe haar feestje was? Alvast veel plezier! Groetjes Mirjam
Ik was er zelf niet bij (was natuurlijk op mijn werk). Ik heb een leuke mand gemaakt met voor de kinderen kleine boekjes met rozijntjes erbij en voor de leidsters een doosje celebrations. Fototoestel erbij gedaan en voor de rest hebben de leidsters gezorgd.
Ik was er zelf niet bij (was natuurlijk op mijn werk). Ik heb een leuke mand gemaakt met voor de kinderen kleine boekjes met rozijntjes erbij en voor de leidsters een doosje celebrations. Fototoestel erbij gedaan en voor de rest hebben de leidsters gezorgd.
Wij zijn er wel altijd bij met de verjaardagen op het KDV. Binnenkort is het weer zover. Als traktatie: Bij de bakkerij bart heb je van die leuke eendjes van brood. Ze zien er leuk uit en het is geen snoep.
Ikzelf was er ook niet bij. Ik had uitdeelboekjes van dikkie dik voor de kleintjes en voor de leidsters soesjes (maar dat terzijde ) Idd fototoestel is handig en leuk. Word haar verjaardag thuis op n andere dag gevierd dan? anders word t te druk lijkt mij.
bij ons mogen ouders er eigenlijk nooit bij zijn omdat kinderen toch anders zijn als papa en mama erbij zijn. wat ik merk is dat kinderen taart niet echt lekker vinden maar chippies er altijd wel ingaan. en meestal willen ouders het zo groot mogelijk doen teriwjl kinderen al blij zijn met een zakje chips en een belleblaas bijwijze van en zelfs dat hoeft niet eens. En leidster vinden het altijd leuk om een kleine attentie te krijgen En wil je niks missen neem dan een fotocamera met gebruiks aanwijzing mee zodat de leidsters vopop fotos kunnen maken.