Verjaardag vieren op school.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lieke1989, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier mag trakteren wel, maar je bent er als ouder niet bij. Was op het KDV al niet.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier mogen de ouders aanwezig zijn in de kleuterklassen.
    Maar filmen in de klas? Dat mag toch uberhaupt niet op scholen (ivm privacy wet)?

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Onze school is vrij actief op fb dus een filmpje van mij die voor privé doeleinden is hebben ze niks over te zeggen.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Mijn zoon van toen nog geen 4 kreeg eens 19 snoepjes.. in 1 traktatie. Lolly's voornamelijk, dat waren er al 12:eek: hij lust al amper snoep, maar dit vond ik ook wel erg veel:confused:
    Wij zijn hier dol op trakteren, zowel het knutselen als iets lekkers verzinnen, maar vanwege zulke ouders zou ik het niet trakteren ook prima kunnen begrijpen hoor haha

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik weet ook niet beter dan dat het niet de gewoonte is dat ouders aanwezig zijn bij het verjaardag vieren op school. Er mag wel getrakteerd worden, maar op de SBO waar mijn oudste nu op zit mag dat alleen in de eigen klas. De klassen rond mag wel, met een kaart waar de andere leerkrachten dan een felicitatie o.i.d. opschrijven, er wordt niets uitgedeeld in andere klassen.

Ik erger me wel aan de onvoorstelbare hoeveelheden snoep die er getrakteerd worden, ook door leerkrachten als beloning voor het een of ander. Maar goed, mijn zoon is er helemaal gelukkig mee :p

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier zijn de ouders er ook niet bij. Was bij mij vroeger op school ook niet.
    Eigenlijk ook nooit over nagedacht :)

Toen ze op het kdv gingen trakteren, gaf ik mijn camera mee en dan werden er foto's gemaakt.

Op school mogen ze wel trakteren (hoeft niet perse gezond, maar niet te gek).
    Verder zijn ze die dag hulpje van de juf, krijgen ze een feestmuts en wordt er gezongen.
    En bij de directeur mogen ze een cadeautje uitzoeken.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier mag je in de kleuterklassen er bij zijn wanneer je kind trakteert, althans dat was voorheen wel altijd.
    De jongste wordt maandag 5 jaar en gaat dan trakteren maar ik zal maandagmorgen eens horen of ze het nog steeds op die manier doen. Ik ben de hele morgen vrij dus wanneer het mag schuif ik even binnen ;)
    Vanaf groep 3 is dat niet meer aan de orde en vind ik ook volstrekt normaal moet ik zeggen.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ouders zijn er hier ook niet bij, op het kdv ook niet trouwens. Trakteren mag hier wel, maar alleen gezond. Snoep mogen ze wel uitdelen hoor, maar wordt meegegeven naar huis. Daar laten ze de ouders de keus.
    Mijn dochter zit op een; gezond en fit-school, dus dit wisten wij vantevoren en hebben wij bewust voor gekozen.

Van mij zouden ze het trakteren af mogen schaffen en idd met een hoed en zingen in de klas een verjaardag vieren.
    Alle kindjes eten al fruit in de pauze en de traktaties bestaan ook bij a altijd uit fruit, dus is erg dubbelop.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ben je er als ouder tot groep 8 bij ;) (en dat gebeurd ook echt!) . Een half uurtje, 3 kwartier. Waarin wordt gezongen, een taart gemaakt op het digibord (middenbouw in elk geval) kaarsjes aangestoken op een nep-taart en uitgeblazen waarbij even kort alle jaren benoemd worden (toen je 1 was kon je bijna lopen, met 2 kon je dit etc) en daarna wordt de traktatie gedaan. Soms uitgedeeld, soms komen de kinderen het halen bij de jarige (als het wat zwaar is ofzo) -eerst feliciteren - ook de ouder en het broertje/zusje wat er bij is- en dan je traktatie pakken en weer gaan zitten.
    Erg leuk. Als het op is gaan ouder(s) en broertje en zusje weer weg. Ouders naar huis ;) en broertje(s)/zusje(s) weer naar hun klas terug.
    Juffen trakteren gebeurd in de korte pauze.

Maar oke. Jenaplan onderwijs en dan is 'samen vieren' erg belangrijk.
    Het is ook erg leuk. Ook a ben ik het van vroeger niet gewend. Maar ik kan me voorstellen dat het voor TS wéér een dingetje is waardoor het feestje kleiner wordt... wat voor je kind en jezelf als ouder toch een belangrijke dag is. Erg jammer.

Lieke1989 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Klinkt eigenlijk wel erg leuk! En dus ook broers/zussen die al op school zitten, maar in en andere klas zitten, zijn erbij?

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nou ik geloof niet dat de doorsnee groep 8 leerling er op zit te wachten dat zijn vader/ moeder er bij komt zitten ;)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is maar net wat ze gewend zijn! Kijk en de jarige zit midden in de kring- de ouder zit gewoon tussen de andere leerlingen of achter de leerlingen kring. Ik heb hier nog nooit ouders gehoord dat zoon/dochter ze er niet bij wilde op hun verjaardag. Inderdaad; mee de klas in iedere dag, dát hoeft niet meer op een gegeven moment- maar bij de verjaardagen is het normaal en gezellig voor ouder en kinderen (dus ook broer/zus).

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Klinkt erg gezellig en idd het is echt het er helemaal niet meer bij betrokken worden wat we vervelend vinden. Het was dus al zo dat je dus nooit mee naar binnen gaat bij de kleuterklassen smorgens. Alleen met regen ff gouw binnen afzetten mag wel. Traktatie vanuit huis mee was dus al afgeschaft en de verjaardag meevieren dus nu ook niet meer. Vroeger mochten mijn ouders dus ook niet lang blijven maar wel de traktatie naar binnen brengen en dan gouw even een foto maken. En daar is hier op school dus niks meer van over.

14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Bij ons mag je er als ouder wel even bij zijn als je zou willen. Er is in ieder geval nog nooit aangegeven dat het niet mag. En ik weet dat ouders die vrij zijn er wel bij zijn, ik zelf ook, en als ze niet kunnen dan niet.
    Het duurt niet heel lang verder, kwartiertje gok ik. Taart op digibord (bij de kleuters was dat nog zo'n piepschuim ding en waxinelichtjes om uit te blazen) en liedjes kiezen/zingen. En dat vind ik erg leuk, dat doen ze dus ook nog in groep 8 , en nog vrij enthousiast. Liedjesrepetoir is per leerkracht anders en naarmate ze ouder worden.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier mag je als ouder er tot en met groep 3 bij zijn als je kind gaat trakteren. Ze maken er ltijd echt wat leuks van. Trakteren mag gewoon alle jaren, dat vind ik er ook echtbij horen. Hier gelukkig ook niet gezien dat er kinderen extreem veel trakteren.

Als er opeens een mail wordt gestuurd dat er (wat je er uit kon halen) niet meer getrakteert mag worden, zou ik ook raar vinden en vooral erg jammer. Mijn meiden vinden dat altijd een heel leuk moment.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier mag je er in groep 1-2-3 bij zijn daarna niet meer. Maar ik zou het niet raar vinden als dat niet mocht. Niet trakteren vind ik echter wel vreemd

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Niet trakteren is juist fijn. Dat is bij ons ook zo. In de klas wordt gezongen en de kaarsjes van het digibord taart uitgeblazen. En aan het einde van de dag mag de jarige samen met een vriendje een kaart uitzoeken en bij alle klassen een sticker halen.
    Ouders zijn hier niet bij. Hoeft voor mij ook echt niet. Schoolfeestje is voor school.

18. tuc

tuc Niet meer actief

O niet trakteren zouden ze hier wel echt jammer vinden. De kinderen kijken daar hier erg naar uit. Het bedenken, maken, de hele voorpret zeg maar.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier net zo. Vind het er ook echt wel bij horen.

tuc vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat komt toch vaak bij de ouders vandaan.
    Je wil niet weten wat een leerkracht/ directeur voor gezeik over zich heen krijgt van ouders wat allemaal niet goed genoeg is.
    Ik kan me voorstellen dat ze dan ook een keer zeggen van we stoppen maar met al die traktaties want levert alleen maar gezeik op.

Tinussie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina