Verjaardag vieren op school.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lieke1989, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier net als bij Athina Jenaplan en aan verjaardagen wordt veel aandacht besteed. Je mag er als ouder volgens mij ook bij zijn.
    Ligt een beetje aan de groep en de leeftijd wat ze allemaal doen, maar het klinkt altijd gezellig. En trakteren hoort er ook bij.
    Je mag ook bij spreekbeurten van je kind zijn, de klas inlopen bij het brengen enz. Of, hoe vaak en tot welke leeftijd je daar gebruik van maakt, moet je zelf weten.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De 1e verjaardag in de klas is geweest. Annefleur vond het prima. Vooral omdat er wel meer dingen anders gaan in groep 2 dan in groep 1.en dus werden de ouders niet gemist. Blijf het zelf wel jammer vinden zo.maar goed kan er niks aan veranderen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Toch veel scholen waar ouders wel uitgenodigd zijn. Komen die dan allemaal? Ik zou het eigenlijk erg vervelend vinden als ik daarvoor verlof zou moeten nemen op mijn werk. Want je wil natuurlijk niet dat je kind zich 'minder' voelt dan de andere kindjes, maar zoveel verlof heb ik nu ook weer niet te besteden...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De meeste ouders zijn wel één ochtend/dag in de week vrij. Je plant zelf wanneer je de verjaardag van je kind viert. Ik werk op woensdag. Dus ook al is dat haar échte verjaardag, ze viert 'm op school niet op woensdag, maar op één van de andere dagen. En als de mogelijkheid er is, is papa er bij, maar vaak ook 1 ouder. Maar soms kan papa 1 of 2 uurtjes later beginnen- die soms gewoon eind van de dag gecompenseerd worden. Dus hier is het zelden zo dat het echt verlof kost voor de ouders.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat lijkt me toch niet voor iedereen een optie... En dan zou ik dat bijzonder zielig vinden voor de kindjes wiens ouders gewoon moeten werken. Dus ik ben heel blij dat dat hier niet 'moet'.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier komt echt niet iedereen hoor. Het mag maar ik geloof dat er meer niet dan wel bij zijn. En in de bovenbouw is het natuurlijk helemaal niet cool om je ouders er nog bij te hebben, dus het gebeurt meer in de onderbouw en soms in de middenbouw.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier vieren ze alleen in groep 1/2 met ouders. Vanaf gr 3 niet meer. Trakteren is hier gelukkig niet. Het kind wordt wel helemaal in het zonnetje gezet en voelt zich helemaal jarig.

Deel Deze Pagina