Verjaardag vieren zoontje 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dee-tje, Nov 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje wordt in december 2 jaar. Nu willen we het deze keer even anders dan normaal vieren eigenlijk, dit omdat het geen weer is om de tuin ook erbij te betrekken. Dit doen we wel altijd met mijn dochtertjes verjaardag, met een springkussentje in de tuin etc. zodat we binnen en buiten hebben en het groot genoeg is voor alle visite. Zaaltjes huren etc. is hier in de buurt niet echt een optie. Nu ben ik een beetje op zoek naar leuke ideeën om zijn verjaardag te vieren, meer met een wat kleiner, besloten groepje van meest dichtsbijstaande familie/vrienden. Ik zat al te denken aan misschien een soort binnenspeelparadijs, maar ik weet niet of dit te realiseren valt als 'kinderfeestje' maar dan ook met best wat volwassenen erbij. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips om het anders te vieren zijn ook erg welkom! :) Dank jullie!

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk altijd dat je vanuit de jarige zelf moet denken. Niet vanuit wat jij leuk vindt, of vanuit wat er door vrienden en familie verwacht wordt, of vanuit wat je zou willen dat je kind leuk vindt etc.
    De tweede verjaardag van mn oudste hebben we heel klein gevierd: alleen opa's en oma's en de enige oom en tante met kinderen. Zij was op dat moment heel eenkennig, en ander bezoek had ze niet leuk gevonden. Jammer voor alle vrienden, maar het is mijn dochters feest en zij moet er blij van worden.

Dus... Hoe ziet de ideale dag van jou feestvarken eruit? Klein clubje, zodat ze veel aandacht van directe familie heeft, en jijzelf ook nog tijd voor haar hebt? Of kan het haar niet groot en gek genoeg zijn zonder dat ze overprikkeld raakt?

Persoonlijk zou ik het volwassenen zonder kinderen trouwens niet aandoen om naar een binnensperltuin te gaan. ;)

3. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik ga mee met fafa..
    Onze dochter is absoluut niet verlegen maar zo'n groot gebeuren vind ik echt nog niet nodig. Zij is nog zo klein!

Ik weet zeker dat mijn dochter het het leukst vindt met taart, thuis met naasten: haar kleine nichtje en grote neef en nicht, opa's en oma's en ooms en tantes!
    Dan staat zij in het middelpunt met alleen maar vertrouwde gezichten.

Kijk vooral naar je kindje.
    Het moet zijn dag zijn!

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ga daar ook wel in mee, hier dan ook gewoon thuis gevierd met de naaste familie en een handjevol buren/vrienden...totaal iets van 25 man. Kijk goed naar je kind, weet ook niet of ie nog een middagslaapje doet, een binnenspeeltuin is vrij groots en weet ook niet of je hier ieder kind en volwassene echt een plezier mee doet.

Zoontje hier is van 8 december en is er op een gegeven moment ook wel klaar mee, eerst de Sinterklaasdrukte en dan verjaardag en dan volgt kerst nog...misschien ook rekening mee houden.

5. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    De decembermaand is hier inderdaad ook mega-druk. Met verjaardagen van 2 oma's, 1 tante, 1 neefje, dochter zelf, en dan nog de feestdagen er even tussendoor inderdaad..
    Kinderen raken compleet van de leg.

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik zou iets zoeken dat leuk is voor je zoontje, en ook amusant voor je bezoek. Dl is b.v. fan van zo'n toeristentreintje dat hier door het park gaat, van kindervoorstellingen, van de pannenkoekenboederij (met speeltuintje erbij), van uit eten gaan met mensen in het algemeen, of van een leuke tentoonstelling bezoeken, Nijntje museum b.v., of de geitenboerderij bezoeken.
    Veel 'dagje uit' lokaties hebben ook wel een glijbaan, een schommel en een kinderboerderij en dan is het al snel leuk voor een 2-jarige :)

Share This Page