dochterlief heeft net 2x over gegeven. nu zit ik te denken wat ik morgen zou doen... kijk, als ze morgen nog niet lekker is dan blijf ik uiteraard thuis. maar stel dat ze vannacht zonder spugen/klachten doorslaapt en morgen fit oogt, zouden jullie je kind dat naar het kinderdagverblijf/school laten gaan? of kijken jullie het even een dagje thuis aan?
Na spugen zou ik mijn kind thuishouden. Ik zou niet willen dat hij iemand anders ziek maakt met een buikgriepje oid. Bovendien, als ik zo ziek ben dat ik er van moet spugen heb ik de volgende dag nog niet genoeg puf om de hele dag door te komen. Dat is wat ik ook aan mijn zoon merk, maar misschien is dat bij jullie niet zo. Maar ook voor anderen zou ik even pas op de plaats maken.
Ik ben echt van het "goed uitzieken".... Dus als dochter deze avond over zou geven dan is het morgen gewoon thuis blijven.
Als zoontje de ene dag spuugt, de nacht goed slaapt en de volgende ochtend oke lijkt (en wat wil eten en drinken), gaat hij gewoon naar de opvang. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat hij de ene dag alles onder spuugt en de volgende dag niks meer aan de hand is.
Mijn dochter was 's nachts ziek, spugen etc., de aansluitende dag uiteraard thuis. Ook de volgende dag thuis gehouden en ze was toen ook echt nog niet helemaal fit. Het leek 's ochtends heel wat, maar gedurende de dag kakte ze flink in. Ik houd ze altijd liever een extra dagje thuis voor de zekerheid.
Wanneer je de mogelijkheid hebt, dan thuis houden.ik bracht ons zoontje naar het kdv, daar stond een moeder met een jongetje. Hij was spierwit. Ik hoorde zijn moeder zeggen: hij hield gisteren zijn eten niet binnen en spuugt alles uit maar heeft geen koorts, dus ik breng hem maar gewoon. Wellicht heeft ze geen keuze en de leidsters zijn absoluut heel erg lief, maar ik vond het toch wel een beetje sneu. Dus; als je de keuze hebt zou ik haar thuis houden.
Bij kinderen kan het snel omslaan. Negatief, maar ook positief. Dus als ze fit zijn, laat ik ze meestal gaan. Wel geef ik het aan, zodat als ik het tóch niet goed ingeschat heb, ik ze gewoon kan halen. Maar over het algemeen doe ik ze (en daarmee mezelf ook!) meer een plezier met laten gaan, dan met thuishouden. Tenzij ze natuurlijk nog echt ziek zijn. Maar hier kan soms gewoon 'iets' dwars zitten, wat na 1 of 2 x spugen en een goede nacht slapen, weer over is.
Hier zou ik dan 's ochtends even checken; is ze dan nog moe of bv niet vrolijk, dan blijft ze lekker thuis. Als ze 's ochtends lekker vrolijk en fit is, gaat ze gewoon proberen, dan zou ze ook niet blij zijn als ik haar thuis zou houden
ik laat dochter dan liever een dagje thuis voor de zekerheid. zo heel af en toe spuugt ze snachts 1x en dan is het wel gebeurt ook maar ik laat haar dan eigenlijk zelf bepalen of ze naar school wil of niet. meestal wel maar komt dan wel weer thuis met de mededeling dat ze zich toch niet zo heel lekker voelde
Met spugen probeer ik haar 1 dag thuis te houden. Zodra het spugen gestopt is breng ik weer naar de oppas.
Ik kijk altijd de nachten aan en of ze koorts hebben smorgens en hoe ze ogen. Aan de hand daarvan gaan ze het wel of niet proberen. Als ze de dagen ervoor flinke koorts hebben dan moeten ze minstens een dag koortsvrij zijn wil ik ze laten gaan.
Ik hou dl thuis tot ze een dag niet overgeeft en goed heeft gegeten. (nu een paar keer meegemaakt en zo'n griep duurt hier steeds een dag of 3. De ochtenden gaan altijd heel goed, ze is ook vrolijk, tot een uur of 11, als alles er weer uitkomt.)