Wat moeten we hier mee? Ellende met Ziggo

Discussie in 'De lounge' gestart door brocante, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Wij plaatsen graag positieve ervaringen en doet dat ook graag. Over Ziggo kunnen wij weinig positiefs zeggen.
    Om te beginnen is de WiFi 3 jaar dramatisch geweest. Vele uren aan de telefoon gehangen, 4 monteurs in huis geweest en ze hebben het niet kunnen oplossen. Wij hadden al een lage pet op van Ziggo, maar de tv werkte er prima op.

4 weken geleden kregen wij een rekening van 1400 euro. Geschrokken belde wij Ziggo op waar een medewerker ons gerust stelde en dacht aan fraude. Na een paar minuten bleek het niet om fraude te gaan. Ziggo had 1,5 jaar geleden of rekeningnummer verwisseld met iemand anders. We hadden 1,5 jaar geen automatische incasso gehad. Een week later weer een rekening van 200 euro. Na contact bleek de rekening van 1400 bij Ziggo verdwenen. Er is ons verzekerd dat wij niks hoefde te betalen, alleen de 200 euro. Mijn man vertrouwde de zaak niet en belde nogmaals op. Een andere medewerkster verzekerde ons hetzelfde. We betaalde en dachten het hoofdstuk te hebben afgesloten...

Vandaag belde Ziggo met de vraag waarom wij het klanttevredenheidsonderzoek negatief hadden beoordeeld. Na het verhaal te hebben uitgelegd ging de medewerkster opzoek naar antwoorden. Die kwamen al snel, de rekening van 1400 euro moest toch even betaald worden. Mijn man vertelde de rechtsbijstand in te schakelen waarop de medewerkster uiterst brutaal werd.

Wij betalen netjes onze rekening en ik verwacht na 5 jaar Ziggo ook niet maandelijks te moeten controleren of de AUTOMATISCHE incasso wel gelukt is. Die 100 euro meer of minder valt bij mijn man niet op. Die 1400 euro komt wel even rauw op ons dak.

Wat kunnen we verder nog doen? Ik ben zo boos en verdrietig. Die rekening is 1 maar de manier waarop men je te woord staat is onuitstaanbaar.

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Eh lullig gezegd, als je de dienst hebt afgenomen maar niet hebt betaalt, sja dan ben jij het bedrijf toch echt geld verschuldigd. Het is wel aan jou om te controleren dat het afgeschreven wordt. Ik vrees dat je gewoon zult moeten betalen

bozoe, Ukkie1, tumtummetje en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nou, dit.
    Elke maand controleren we even de afschrijvingen. Alles wordt tussen de 25e en 1e afgeschreven, dus kleine moeite om even de boel door te lopen.

Verder ben ik ook geen fan van Ziggo. De klantenservice is om te janken. Het enige dat je nog kan doen is achterhalen HOE de rekeningnummers verwisselt kunnen zijn. Normaal hoor je wel een brief te krijgen als er iets gewijzigd is, lijkt me.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oei die komt even rouw op je dak. Maar ik denk dat je weinig anders kan doen dan de factuur betalen. De rechtsbijstand kan ook niet recht lullen wat krom is en waarom zou je dat willen?

Ik zou vragen om een oplossing voor de factuur en een betaalregeling.
    En er verder lering uit trekken door bij iets nieuws je rekeningen te controleren.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dubbel

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens, altijd controleren. Verder is ziggo om te janken inderdaad, helaas. Je kunt rechtsbijstand inschakelen maar vrees dat die niks voor jullie kunnen doen in deze situatie

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij hebben nooit problemen met Ziggo. En het valt jezelf toch wel op als je al maanden nietbetaald aan Ziggo? Ik neem aan dat je af en toe wel eens je financiën bekijkt.. Als je niet betaald hebt, tja dan moet je dat idd alsnog doen ben ik bang.

Strandbal vindt dit leuk.
  8. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Dat we moeten betalen snappen wij zeker. Maar de manier waarop dit gaat vind ik vreselijk onbeleefd. Daarom willen we het graag goed aanpakken...

9. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Mijn man controleert nooit zijn rekeningen. Alleen als er ineens een heel hoog bedrag bij of af is gegaan. Ik kan niet bij die rekening :).

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ben bang dat je toch zal moeten betalen. wij controleren daarom maandelijks of alles goed gaat. waarschijnlijk valt er wel een betalingsregeling te treffen. succes!

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken waar en hoe Ziggo onbeleefd is geweest naar jullie, maar als dit is gebeurd dan kun je een klacht indienen.
    De rekening zullen jullie helaas toch wel moeten betalen denk ik.

12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Misschien dan toch wel handig om regelmatig even de financiën na te lopen. En als je samen een huishouden runt, is het wel zo handig dat je beiden inzage hebt en betalingen kunt uitvoeren. Heb je ook nooit een herinnering/aanmaning gehad? Wie weet wat er nog meer niet klopt......

13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Maar waar wil je dan je rechtbijstand voor inschakelen? Voor een grote bek van een call center miep?

Stuur de klantenservice een klacht mail en verzoek om een betaalregeling . Meer kun je niet doen

Celika, Champetter, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Hebben ze nooit een bericht gestuurd?

Ik vraag me af hoe goed hun , hun financiën op orde hebben als ze er pas na 1,5 achter komen dat een klant niet heeft betaald. Normaal wordt dat toch na zoveel maanden stop gezet.

15. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Das dan een zure les voor je man zou ik zeggen. :rolleyes:

16. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Denk dat je gewoon zal moeten betalen, vraag idd een regeling aan. Die dienst zullen ze je wel moeten geven.
    Verder idd een klacht neerleggen over de klantenservice, het is heel vervelend dat je niet netjes te woord bent gestaan.

Mijn vriendin heeft ook ooit zoiets meegemaakt met de glazenboer, dubbelglas laten zetten en na een paar jaar kwam de nota pas. Die had het onderstaan toegepast en hoefde alleen maar een klein beetje te betalen.
    https://financieel.infonu.nl/administratie/115427-wanneer-is-een-oude-factuur-verjaard.html

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Vraag me wel af waarom eerder is aangegeven door meerdere medewerkers dat jullie alleen die €200 dienden te betalen en later blijkt dit dus niet te kloppen? Hebben ze vanwege die onvoldoende beoordeling de rekening weer open gezet?
    Ik had zelf geen onvoldoende beoordeling eraan gehangen als ze die €1400 hadden kwijtgescholden...
    Jullie rekening jullie verantwoordelijkheid om betalingen na te gaan. Netjes dat ze die wilde kwijtschelden maar nu dus helaas weer opengezet na lelijke beoordeling richting ziggo...

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben de afgelopen 7 jaar ziggo gehad. Ik vond de wifi verbinding om te janken, maar de klantenservice keurig elke keer, ook met overstappen naar kpn 2 maanden geleden.

Wat betreft jullie situatie, het is lullig dat ze je tot 2x toe verzekerd hebben dat je niet hoeft te betalen.
    Maar wat ik helemaal niet snap dat jullie bericht van een achterstallige rekening krijgen, dan bellen hoe dat zit en vervolgens nog eens bellen maar alle keren niet eerst zelf gecheckt hebt of die maanden nu daadwerkelijk betaald waren of niet. Na het eerste bericht had je dat kunnen checken en waren die andere 2 telefoontjes met de klantenservice niet eens nodig geweest. Je was er dan nl al achter gekomen dat ze gelijk hadden.

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind het maar vaag!
    Er is ruim een jaar niet door jullie betaald, waarom hebben jullie daar nooit bericht over gehad?
    (Heb je dit wel, waarom heb je er niets mee gedaan?)
    Er wordt door 2 verschillende medewerkers gezegd dat de rekening niet meer voldaan hoeft te worden, waarom niet?
    Na een negatieve klantbeoordeling moet de rekening ineens wel nog voldaan worden, waarom ineens wel?

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  20. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wij zijn pas overgestapt van kpn naar ziggo.
    Ook bij andere gaan dingen mis ;)

Mijn advies is alles via mail of chat bespreken. Er ging bij ons veel mis tijdens de overstap en via de mail was ons een goede vergoeding beloofd (zelf veel kosten gehad die niet nodig waren). Dag later belde ze en wilde ze zich terug trekken.

Doordat ik dus alles op de mail had heb ik dus we die vergoeding gehad.

Tip voor de volgende keer dus :)

Zusterke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina