kringloop winkel - tweedehands

Discussie in 'De lounge' gestart door mouschy, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hey
    kopen jullie ook wel eens spullen bij de kringloop winkel? of via MP? of op een andere manier tweedehands?
    Wat kopen jullie zoal en wat echt niet?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja hoor, voornamelijk speelgoed en boeken en ook kleertjes (meestal merkkleding nieuwe met kaartje) mensen doen het voor een mooi prijsje weg. Ik kan dat ook weer goed verkopen. Dan kost die kleding vaak niet meer dan bij de hema uiteindelijk.

3. Only me

Only me Niet meer actief

Is hier niet net een topic over geweest??

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Ja, we hadden een lijst aangelegd met allemaal leuke kringloopwinkels. Kan m alleen niet meer vinden, iemand??

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik haal de kleding van me kinderen bij de kringloopwinkel. Nieuw is te duur en ze groeien zo snel. Vorig jaar de SK cadeautjes er ook weggehaald omdat nieuw helaas gewoon niet kon. Ik ben zeker blij dat ze bestaan!!

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ja hoor.
    Ik heb dubbele kinderwagen 2e hands gekocht... het lijkt me wel handig, maar wist niet zeker of het wat voor ons was, aangezien de oudste niet in een gewone buggy wilde.
    Maar ook kleding nieuw met kaartje. Ik heb paar keer kleren via mp gekocht, zgan. tja moet toch bekennen dat ik er een andere mening over heb wat zgan is.

En ik koop graag op een oranjemarkt en ook kinderbeurzen speelgoed.
    echt het degelijke speelgoed! En dan voor prikkie. Maar ook een leuke porsche waar al veel km op is gereden met accu.
    Maar ook kinderfietsje in zeer goede staat.
    hier hebben we pad achter de woningen gemaakt en alle kinderen kunnen naar elkaar toe (als poort los is, mag er gespeeld worden). En tja er verdwijnt wel eens wat, maar ga ook wel eens wat kapot.... tja dan is het niet zo erg als het niet nieuw is.
    gr brenda

7. mol81

mol81 Niet meer actief

8. Only me

Only me Niet meer actief

Ghehe, geen probleem! :cool:

9. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    koop via mp soms wel eens kleertjes maar heb nu via een vriendin leuke hyves adresjes van mensen die via hyves zowel kinder als volwassen kleding verkopen maar ook speelgoedjes en allemaal voor zeer kleine prijsjes, en heb daar wat meer vertouwen in dan via marktplaats.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Provincie Groningen
    Kringloop Appingedam (mega groot!!)
    Mamamini Groningen
    Nota Bene Groningen
    Novatec Tolbert
    Wedeka kringloop Veendam
    Wedeka kringloop Stadskanaal
    Wedeka kringloop Ter apel
    Goudgoed Winschoten (twee verdiepingen)

Drenthe
    Het Goed Roden
    Het snuffelhuis Assen
    Wedeka kringloop Gasselternijveen
    Het Goed Assen (mooie winkel wel wat duurder maar mooie spullen)
    Het Goed Hoogeveen (duuuuuuuuuur en alles wat maar een btje bijzonder is is ook xtra geprijst niet leuk meer)
    Het goed Emmen (mooie winkel soms tikkie prijzig maar heel overzichtelijk en netjes! EN GROOT met een koffie/kantine hoek!)
    Dorcas Hoogeveen (leuk lieve oude oma'tjes niet altijd even goedkoop maar wel zeer bruikbare spullen. Niet door te komen met een kinder/wandelwagen)
    De boedel Hoogeveen (tja wel goedkoop maar je moet wel goed zoeken)
    Kringloopwinkel Meppel (puh wat een rommel niets gesorteerd alles op de grote bult)
    De kring Meppel
    Het goed Coevorden (ook weer leuk)

Friesland
    De lege Knip Heerenveen
    Estafette Sneek
    Estafette Leeuwarden
    Kringloop Heeg (klein)
    Emmaus Koudum

Overijssel
    Het Goed Deventer (groot en een beetje duurder)

Gelderland
    Feonix Apeldoorn, 2 filialen (groot)
    Vaassen (niet zo heel groot)
    Bohero Borculo
    Emmaus Wageningen
    Terre des Hommes Wageningen (piepklein)
    Secunda Tiel (groot)
    2Switch Arnhem
    Restore Ede

Utrecht
    Leusden
    Amersfoort

Noord-Holland
    Haarlem;gedempte oude gracht aan het spaarne, eind van de zijlstraat en op de Paul Krugerkade, ook aan t spaarne

Zeeland
    Serooskerke (groot en netjes)

Noordholland
    Mijdrecht (nette winkel met mooie prijsjes en redelijk groot)

Ben gek op kringloop winkels zoals ik geloof Bossie in de vorige topic (waar ik deze lijst van gecopieerd heb) al zei...als je even een shoptik hebt kan je daar leuke dingen halen voor een prikkie!
    Laatst nog een mooi leren stoel gehaald voor mijn woonkamer (17,50). En een haast nieuwe bureaustoel (7,95). Ook echt leer en niks mis mee.
    Leuke spelletjes voor de kids en boeken waar echt niks mis mee is.
    En EINDELIJK dat keukentje (houten kookplaatje zeg maar...maar 1,50!!) wat ik op MP voor Wendy aan t zoeken was!
    Houten puzzels voor onze meid en grote houte kralen. Een bepaalde bureaulamp die ik graag wilde hebben. Een merk zomerjasje voor Wendy prima staat (alleen helaas nu een knoop weg verdorie :()
    Binnenkort weer even in Emmen snuffelen. Kijken of we nog een leuk bed voor mn middelste kunnen vinden voor in onze stacaravan/challet achtig ding (is of een stacaravan met grootheids waanzin of een challet met identiteits crisis...ben er nog niet over uit :p)
    Als iemand er nog 1 in Zwolle weet die de moeite waard is? Daar moeten we toch nog zijn vande week :D

11. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Wij kopen ook wel tweede hands; voornamelijk (merk)kleding en soms speelgoed, fietsen, boeken, auto's e.d.

Wat ik nooit tweedehands koop zijn onderbroeken, bh's, sokken, hemden etc.
    Ook pannen, bestek en keukenapparaten kopen we nieuw.

12. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik koop ook regelmatig via marktplaats maar de krinloopwinkel heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht,leuke tip zeg!
    Marktplaats is bijna altijd goed gegaan alleen heb vorige week een paar schoenen binnen gehad die vies waren terwijl er zgan stond dat vind ik dan jammer..

@Wilma,bedankt voor de adresjes/plaatsen van kringloopwinkels in heel nederland wist ik niet dus ga er zeker eens kijken!Weet je ze ook van Brabant?

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    We hebben het bedje, de box, een kinderstoel en een schommelstoel bij MP gehaald. Zonde om nieuwe bomen te kappen voor dingen die nog wel 15 kindjes mee kunnen. We hebben nu een superleuk bed voor 150 euro dat eerst 600 kostte (echt belachelijk, trouwens, ze durven wel bij baby's!). Imps&Elfskleertjes ook, want die blijven lang mooi en kunnen best generaties mee. Ik zie vaak niet eens dat ze gedragen zijn.

Ik zou er nooit dingen kopen die je bijvoorbeeld eet of verzorgingsproducten, ofzo. Dat vind ik een beetje eng, je weet toch niet wat iemand ermee gedaan heeft.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Vandaag nog bij de kringloop geweest, heb even 2 zakken met kleding gebracht en gelijk een rondje gedaan.
    Kwam ik een mega groot kralen ding tegen waar je kralen van de ene kant naar de andere kant kunt doen in van die kronkels.
    nou 2.25
    en nog een truitje van bakkaboe voor de 2e als nieuw voor 1.45

Ik kom er gemiddeld 1x per maand puur even kijken of er wat leuks te koop is.

mp koop ik weleens kleding van nu de grotere maten niet meer want de meesten die erbij zetten "zo goed als nieuw" is eigenlijk gedragen en ziet er niet uit, dus ik ben daar wat klaar mee.
    voor de 2e koop ik wel in kleine maatjes zgan want dat geloof ik wel elk kind is er zo uit maar vanaf maat 68 houd dat wel op.

winterjas wil ik ook weleens kopen op mp.

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Hoho de eer gaat naar de dames in het andere topic! Ik heb alleen gecopy past en die in Mijdrecht en Emmen erbij gezet!
    Brabant ben ik al zo lang weg...weet nog net hoe ik in EHV van de eene kant naar de andere kant kom in min of meer een rechte lijn :D

Maareuh...google is your best friend :D:p

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    :D:D:D
    En ja hoor gevonden bij ons in de buurt.Hopen dat ze daar wat leuks hebben!

17. Rono

Rono Niet meer actief

In veenendaal ( utrecht ) zit ook een grote kringloop. Restore heet het!

Ik koop ook wel eens wat via marktplaats. Vooral wat merkkleding voor mn dochter. En vandaag nog een bakfiets op de kop getikt voor 150 euro. Technisch helemaal perfect! Alleen de bak ff een likje verf op!

18. Maia

Maia Niet meer actief

In Castricum (NH) zit er ook eentje, Muttathara.
    Daar kom ik heel af en toe (m'n schoonouders 'werken' er als vrijwilliger) en soms nemen ze iets voor me mee. Als ik iets nodig heb kijken ze daar en meestal krijgen ze het tzt wel binnen.

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik koop dvd's,kleding, babykleding en meubels op mp

Wat ik niet zou kopen:beddengoed, matrassen en ondergoed. Dat moet gewoon nieuw zijn

Deel Deze Pagina