Hoi Dames, Ben woensdag 12 weken zwanger.. Nu heb ik de laatste weken wel last gehad van ochtendmisselijkheid.. Maar vandaag is het wel heel extreem. Ik hou vandaag helemaal niks binnen, en blijf overgeven. Ook nu ik al de hele middag niks meer heb gegeten, alles komt er weer uit.. . Wie herkent dit?
Gedeeltelijk herkenning. Maar hè wat naar, wat zul je je ellendig voelen. Heb je al bouillon geprobeerd? En droog beschuitje? Waarschijnlijk wel, maar wie weet. In ieder geval dikke knuffel!
Kan je wel drinken binnenhouden?heb je hoofdpijn?anders morgen de huisarts bellen zodat die evt wat kan voorschrijven of ingrijpen als je uitdroogt.het is heel vervelend maar er kan wat aan gedaan worden.geef je geen garantie want het helpt niet altijd.maar vooral het uitdrogen is belangrijk om in de gaten te houden. Kleine slokjes drinken evt van lauwe cola wil ook wel eens helpen.
Ja herkenbaar helaas.. Het begon toen ik ongeveer zes weken was, en ging toen van 1-2 keer per dag spugen over naar 4-8 keer per dag spugen (en ook echt niets binnen kunnen houden, zelfs geen minislokjes water) en weer langzaam naar 1-2 keer per dag en uiteindelijk zelfs per week. Werd behoorlijk chagrijnig van de 'Ach, het is maar tot de 12 weken' opmerkingen, want toen zat ik juist op m'n ergst :x Nu nog steeds 1-2 keer per week maar kan wel weer vrijwel alles eten en drinken (wat mag dan, uiteraard ) en ervan genieten. Veel sterkte, hoop dat het gauw minder wordt en uiteindelijk natuurlijk helemaal wegblijft!
Oh balen zeg! Ik herken het ook. Alleen bij mij was het van week 6 tot week 9 echt heel erg. Ook niks binnen kunnen houden tot aan ziekenhuisopname aan toe. Vreselijk is het he! Weet er alles van. Ik zou naar de HA gaan en overleggen. Wie weet heeft hij pillen die wel bij jou goed werken. Sterkte ermee.... ik weet hoe rot je je voelt meid. knuffel En dat "het komt wel goed na 12 weken" zinnetje werd ik ook moe van. Alsof we allemaal standaard zijn. Niet dus! :x
Hier het zelfde probleem gehad. Vorige week bleef helemaal niets erin, bij de gyn geweest en die gaf aan dat het de laatste dagen in/na de twaalf weken een paar dagen heel heftig en erger kan zijn dan eerst. Zij zei als je maar blijft drinken, eten komt wel. Ik dacht dat er nooit een eind aan kwam. Gelukkig heb ik nu al 2 dagen niets eruit gegooid, en lijkt ze toch gelijk te hebben. Hopelijk is voor jou het zelfde! Sterkte deze tijd!
Zo herkenbaar. Weet hoe vervelend het is Bij mij is eindelijk de ellende over. Begon rond 6 weken, zo aangehouden tot 2 dagen geleden. 14 weken dus. Ik kon ook echt niks binnen houden. Al ken ik verhalen dat er vrouwen zijn die zo misselijk zijn gebleven de rest van hun zwangerschap, hoop ik dat het voor jou net zoals bij mij gewoon over gaat! Sterkte!
Kun je nog wel water binnen houden? Drinken is veel belangrijker dan eten. Als je 24u niet gedronken hebt (of alles weer uitgespuugd) is het echt tijd om de vk of huisarts te bellen. Die kunnen je urine testen of je bent uitgedroogd. Hang in there!!!!!
Thnx meiden voor jullie reacties. Er zit nog geen verbetering in... Hou ook geen drinken binnen. Verder voel ik me erg slap, wat logisch is natuurlijk.. En heb ik last van hoofdpijn. Dacht eerst dat het misschien wel een griepje kon zijn.. Maar verder eigenlijk negens last van. Dus denk toch echt dat het door m'n zwangerschap komt. Ik ga als er geen verbetering is morgen idd maar even bellen. Dit is helemaal niks waard...
Hoofdpijn kan op uitdroging wijzen dus zeker bellen!heb je toevallig gember in huis?kopje gemberthee kan helpen tegen de misselijkheid.
Heb gebeld. Urine was verder goed. Ben nog niet uitgedroogd.. hihi. wel zat er een drupje bloed in mn urine?! Schrok hier wel van. Maar schijnt normaal te zijn. Je zag het verder niet aan de urine. assistent moest nog even overleggen met de dokter over de medicijnen. Omdat ik buiten spreekuur belde... dus ze belt me zo terug.. moet echt wat hebben!!
Als dit 1 dag is, hoef je je nog geen zorgen te maken. Blijf wel proberen om te drinken, voor hetzelfde geld blijft er een slokje zitten! Zelf heb ik ook al in een maand geen fatsoenlijke maaltijd kunnen eten/binnenhouden, maar met medicijnen tegen het overgeven, af en toe wat bouillon, zo veel mogelijk drinken en vitamine preparaten houd ik het toch nog wel een beetje uit. Let er vooral op dat je niet uitdroogt, eten komt wel. Goed dat je de dokter gebeld hebt. Wellicht kun jij ook medicijnen krijgen om het ergste tegen te gaan. (Bij mij helpt het alleen tegen het overgeven helaas, misselijk blijf ik wel) Sterke in ieder geval, hoop dat het snel weer over is!
Voor mij is het helaas ook heel herkenbaar.. Op de dag van 12 weken ben ik echt doodziek geweest ook heel de dag gespuugd.. Daarna nooit geen last meer van gehad, hoop dat dit voor jou ook geldt! Sterkte ermee!
Het gaat al een stuk beter! Medicijn begint te werken. Kan weer wat binnen houden . Misselijk nog wel beetje, maar daar kan ik mee leven. En heb vanavond een extra echo, dus dat maakt het helemaal goed!
Oeh, dat hoop ik ook.... Klinkt iig het zelfde.. Hihi. Hoop dat ik er nu ook vanaf ben. Zie dat jij bijna moet bevallen! Spannend! Hoe gaat het?