En dat vertelt hij me om 10:40, terwijl je de huisarts tot 10:30 kan bellen. Hij heeft er nu nog meer last van dan de vorige keer. Nu met buikpijn en koude rillingen erbij. Huisarts heeft nu werkoverleg. Moet ik straks toch proberen het gewone nummer te bellen om te kijken of ze hem er nog tussen kunnen proppen voor een afspraak? (Of dat ze langs kunnen komen, want echt fietsen of auto rijden zie ik hem nu ook nirt doen) Het spoednummer is wel bereikbaar, maar volgens mij is het niet spoed genoeg bah... Pijnstillers had hij nog wel liggen van de vorige keer, dus die heeft hij wel genomen.
Mijn man heeft ook nierstenen en die gaat echt kapot als hij er weer last van heeft. Ik vind het wel spoed dus zou gewoon dat spoednummer bellen, of heb je dat niet als je je HA belt? Mijn man zijn nierstenen waren eens zo groot dat hij ze niet uit kon plassen en moesten dus vergruist worden, als hij te lang had blijven zitten met die nierstenen dan hadden ze van alles kapot kunnen maken onderweg.
Heeft je man nog nooit een doorverwijzing voor een uroloog gehad dan? Mijn partner heeft een slecht werkende nier opgelopen (45%) waardoor nierstenen niet uitgeplast worden maar vastgroeien tot een groot geheel en zich vast zetten aan de nier. Hij loopt nu al 3 jaar bij een uroloog. De eerste steen had hij al 1,5 jaar last van steken, hoge bloeddruk etc. HA zei altijd stress etc. Na 1,5 jaar naar de ha van wacht en die stuurde mijn parner onmiddelijk door. Blijk een 'steentje' van bijna 5 cm te zijn. Hierdoor werkt de nier nog maar voor 45% dus. Vorige maand hebben ze nog gelaserd, nu was op de nacontrole opnieuw te zien dat het gruis terug een steen aan het vromen zijn. Vriend krijgt nu experimentele medicatie onder toezicht van de uroloog. Volgende week opnieuw een afspraak maar hij heeft voor het eerst in 4 jaar tijd geen last meer dus we hebben goede hoop. Hij heeft in 3 jaar tijd al 7x in het zh gelegen hiervoor..
Oh wow Bambi93, wat heftig! Mijn man kreeg 2 weken terug er voor het eerst last van en is toen naar de huisarts gegaan. Te horen gekregen dat het een niersteen was, pijnstillers mee en medicijnen om zijn urinebuis te ontspannen zodat het uitplassen makkelijker gaat. Vandaag weer pijn gekregen, door naar de huisarts en hij heeft nu een doorverwijzing voor een echo. Ze willen gaan kijken hoe erg het allemaal is en aan de hand daarvan een behandeling opstellen. Zijn urine is net ook gecheckt, wel bloed gevonden, maar geen ontsteking, dus dat scheelt weer. Tot ze weten wat het is ga ik hem maar dwingen meer te drinken en gezonder te eten