Mijn dochter van 7 weken heeft al sinds haar eerste week een bloedhekel aan aan- en uitkleden. Vooral als ze moe is, of als het wat langer duurt, kan ze zich enorm verzetten. Leuke dingen zoals in badje of samen buidelen eindigen daardoor altijd stressvol voor haar, want ze moet immers weer worden aangekleed. Daardoor buidelen we weinig en daar voel ik me best schuldig over. Maar die aankleedstress vind ik zó naar voor haar. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en tips hebben...
Heey mijn meisje had dit ook heel erg. Het is op een gegeven moment zelf overgegaan met 8 of 9 weken.. Heb helaas geen tips sorry, succes!
Hier nog een kindje wat er een bloedje hekel aan had. Nu gaat het beter. Het scheelt hier dan wij veel kleding hebben die niet over het hoofd aan hoeft, maar overslag heeft. En dat scheelde hier enorm! Wij hebben het vooral als vervelend ervaren in de nacht als we hem moeten verschonen. Dan was hij klaarwakker en erg overstuur....
hier precies andersom! de eerste weken nergens last van...pas vanaf dat hij een maand of 3 was begon het hier...hij schreeuwt de boel soms bijelkaar alsof ik hem een armpje uitdraai! meestal praat ik rustig tegen hem of zing een liedje en ga heeeel voorzichtig te werk. de speen wil ook nog wel eens helpen trouwens...
Fijn om te horen dat mensen dit herkennen. Hoe deden jullie dat met badjes en buidelen? Ik merk dat ik tegen het buidelen opzie, omdat ze zo van de kook raakt van het aankleden. Daardoor doe ik het maar 1 á 2 x per week, omdat ik me afvraag of de stress van het aankleden niet erger is dan de voordelen van het buidelen.
wat vervelend, kan me voorstellen dat je daardoor er tegenop ziet... Heeft ze het alleen met aankleden? Je zou namelijk bijna gaan denken dat het haar pijn doet, misschien zit er iets niet helemaal goed na de bevalling? en het kan ook zijn dat ze gewoon moet wennen, sommige kindjes hebben dit wanneer ze in bad gaan of zo, onze dochter krijste in het begin moord en brand in de Maxi cosy.... Succes!
Hier vond ons meisje het ook vreselijk, maar heb er nooit gek veel aandacht aan besteed omdat het ook meteen weer over was als we klaar waren en ik haar oppakte. Nu nog kan ze zich ooit verzetten na het douchen, ze moe is en weet dat het bijna etenstijd is.. Nu doe ik tussendoor wat kiekeboe spelen (hydrofiel over hoofdje), knuffeltje geven of gek doen (op buikje blazen enz). Toen ze nog zo klein was werkte er eigenlijk niets...
Ik had veel overslag kleertjes, en ook overslag rompertjes. Hoefden het niet over haar hoofd, en waren we zo klaar.
Sowieso niet vaker verkleden dan strikt noodzakelijk, bijv verschil tussen dag en nachtkleding hoeft nog helemaal niet met die leeftijd. Gewoon soepele zachte kleertjes aandoen en laten. Niet elke dag in bad, hoeft ook niet. Zorg dat het echt lekker warm is bij het verkleden. Na het badje kun je haar evt zachtjes droogfohnen, met altijd je hand ertussen, en uiteraard heel voorzichtig, dat scheelt ook. Overslagkleertjes. Evt buidelen met kleertjes aan, of romper, is natuurlijk ok al heel knus. Of juist andersom: lekker veel buidelen, en dan urenlang samen in bed en helemaal niet meer aankleden Kleertjes direct "tijdens" het buidelen aan doen, dus bijv nog half onder de deken.