Iris wordt bijna 2. Nu heb ik afgelopen week vrienden / familie uitgenodigd om t te komen vieren. Bij het mailtje heb ik een veranglijstje gedaan; heb erin geschreven dat ik dit deed omdat ze al zoveel heeft en t zonde zou zijn als ze dingen dubbel krijgt...(ze heeft bv al 5 poppen; een 6e is dan een beetje overdreven) Vriend moest er vandaag om lachen toen hij t zag; vond t nogal streng....ben ik nou zo afwijkend? Persoonlijk zou ik t wel handig vinden als anderen dat voor hun kind ook doen en als ik een heel leuk idee voor cadeau had wat niet op t lijstje stond, zou ik dat toch nog overleggen....
nee is juist heel goed! dan krijgt ze dingen die ze ook echt leuk vind en idd niks dubbel of waar ze toch niet mee zou spelen.. niks strengs aan
als wij naar een kinderverjaardag gaan, bel ik altijd eerst op wat de jarige leuk vind, en wat ie nog niet heeft natuurlijk. dus ik zou een lijstje alleen maar handig vinden! mijn vader daarintegen... die vind het zelfs belachelijk dat ik wat ideetjes aan hun doorgeef over wat onze kinderen leuk vinden. hij zegt dat ze maar blij moeten zijn met wat ze krijgen... mijn ouders geven altijd een duur cadeau, en ik vind het dan jammer als ze bv iets van barbie geven terwijl ze daar helemaal niks aan vind.
Bij ons is er een speelgoedwinkeltje waar je een wensmandje kan maken. Is heel handig hoor. Mijn dochter is van de week jarig en heeft het mandje gevuld met kleine spulletjes zoals wat prinsessenbeeldjes, potloden, springtouw, schrijfboekje, leesboekje, allemaal in de prijsklasse van 3 tot 7 euro. De kinderen die op haar feestje komen halen daar dan een cadeautje. Voor familie doe ik het ook, mijn schoonfamilie legt al het geld bij elkaar en krijgt ze een waveboard, mooi opgelost toch ? Ik vind het dus niet raar !! Groetjes Monique
Ik vind het juist prima. Ik moet eerlijk zeggen: doe ik ook. Voor je het weet zit je met allemaal spullen die je kind (of jij) helemaal niet wilt hebben. Voor mijn zoons tweede verjaardag (nog 3,5 maand!) ben ik nu al tegen familie aan het zeggen dat het een keukentje gaat worden en dat ik het leuk zou vinden als hij van hen spullen voor het keukentje krijgt (plastic etenswaren, potjes, pannetjes, serviesje etc). Dat wordt goed ontvangen.
prima hoor. Ik had een lijstje op i-net gemaakt op Lijstje.nl - Home Zo hoopte ik alleen dingen te krijgen die we nodig hadden en leuk vonden. Jammer genoeg waren er toch nog mensen die hun eigen plan trokken maar grotendeels had iets van het lijstje gekozen. Zelf vind ik het alleen maar handig als er ee n lijstje bijzit
Toen Levi 1 werd heb ik ook een verlanglijstje gemaakt. Kreeg van een "vriendenstel" ook een rare opmerking. Uiteindelijk heeft groot deel van de visite zich trouwens ook niet aan het vragenlijstje gehouden.
Hm wij hadden een lijstje met dingen die ze graag wilde.. en onderaan 2/3 dingen die we juist echt NIET wilden meer om nog meer fietsen en ander groot buitenspeelgoed eind september uit te sluiten.. en voor de inspiratielozen verder wel vrije keuze overigens
Ik zou het zelf niet doen, mensen vragen toch wel wat je wilt hebben? En anders zou ik er gewoon maar blij mee zijn, ik vind ook dat je blij moet zijn met wat je krijgt... Maar volgens mij ben ik een uitzondering
Nee tuurlijk is het wel zo dat je blij moet zijn met wat je krijgt. maar 9 van de 10 komen aan met speelgoed. Is heel niet erg,maar als je al in een halve bart smit woont heb je snel kans op dubbele dingen. zeker als je bv net als mij in een dorp woont en iedereen naar dezelfde winkel gaat. Wij hadden ons lijstje trouwens van www.wilgraaghebben.nl
Hier ook altijd een lijstje erbij hoor. Ook in verschillende prijsklasse zodat iedereen wat kan uitzoeken Tuurlijk moet je blij zijn met wat je kindje krijgt, maar je kent je kind zelf immers het beste, en waar de intresse ligt lijkt mij
Hier gewoon netjes geaccepteerd wat ze kreeg. Geluk gehad dat ze alles wat ze kreeg nog niet had en er zaten echt leuke dingen tussen!! Maar ja...voor de grootouders had ik wel een hint gegeven...of echt iets gevraagd...ze vroegen zelf wat heeft ze nodig...dus gewoon gezegd...we willen fiets kopen. (oma heeft fiets helft betaald) (opa heeft een bed voor haar gekocht en een dekbed en matras!!) En van de andere oma (schoonmoeder) wilden we graag een zandbak hebben....al geopperd doe het met de rest van de fam....(komen van ver en hebben weinig familie nog...in totaal 4 personen) Naja...niet dus... Wel spul om in de zandbak te spelen...(handig die hadden we dus niet!) En een armbandje.... Das neit erg hoor ik jullie denken...maar als je mij kent weet je dat ik daar absoluut niet van houdt....en ik voel me verplicht om het om te doen nu... Ik hou er niet van om een kind in een keurslijf te drukken....ze is een meisje oke..maar moet dan alles roze zijn of echt meisjesachtig!! Nee ik vind als ze een armbandje wil...op leeftijd dan zal ze er zelf om vragen......... Ach ja... Ben maar blij emt alles wat we gekregen hebben......... Maar even over het lijstje!! Toppie!! dat zou ik ook willen hebben bij verjaardagen!! Dan hoef ik niet te bellen met wat zouden ze graga willen of nog nodig....hihi
@guppie: mee eens hoor er stond ook vrij expliciet bij dat vrije keuze ook werd gewaardeerd. Maar ook de babyborn en het keukentje dat ze sowieso zou krijgen. 1 keukentje is wel genoeg tenslotte. 6 poppen is te veel maar 2 keukentjes kun je weinig meer mee dan met eentje Resultaat: deel van de mensen kocht wat er op het lijstje stond. Aantal accessoires gekregen voor bij de pop en de keuken. (niet om gevraagd maar wel hartstikke leuk natuurlijk) en degenen die het zelf leuk vonden om wat uit te zoeken hebben dat lekker gedaan. Nou was ons lijstje wel vrij algemeen dus bleef er gewoon keuzevrijheid over ook als je wel iets van het lijstje zou kopen.
tja dat klinkt leuk maar hier komen gemiddeld zo'n 80 a 100 mensen op een verjaardag. Ff makkelijk gezegt is dat 40 kadootjes. Als je dan geen lijst hebt gaat het gewoon echt niet werken. En ik kies kadoos in allerlei prijsklasse dus voor ieder wat wils. Vind het bloedirritant dat mensen dan toch hun eigen wil doen. Dit zorgde ervoor dat meisje haar 4e poppenwagen kreeg en bv. een 3e telefoontje. Vind ik gewoon zonde van het geld.
@sidmick: ik vind dat ook wel heeeeel veel mensen hoor dan vind ik mijn dochter na elke verjaardag al verwend en die krijgt nog lang geen 40 kadootjes en voordeel hier is dat er ook geen oudere zusjes zijn. Dus de voorraad speelgoed is sowieso al wat kleiner toch hoeven wij het hele jaar geen speelgoed bij te kopen omdat we er al in omkomen hooguit een nieuwe fiets dit jaar en vorig jaar een glijbaan. Maarja die wil je hebben als het mooi weer wordt.. Niet pas als ze eind september eens jarig is
tja we hebben beide een grote familie en een hoop vrienden, dan zit je daar snel aan. Daarom vraag ik aan een deel ook kleding anders kan ik een huis bij gaan bouwen
@sidmick mja dat kan ik me voorstellen dan ja wij voelen ons ook al af en toe een ontplofte Bart Smit ik vind kleding ook best een leuk kado overigens. De gewenste maten zetten wij er dus ook bij je moet wat.. En van ons heeft ze dus dit jaar een nieuwbed voor dr verjaardag gekregen. Want ze heeft al zoveel speelgoed
Tis reuze gezellig hoor Je sjouwt je alleen een breuk aan boodschappen haha Gelukkig houd mijn dame erg van feestjes en aandacht
ik vind het een heel goed idee, want soms is het niet gemakkelijk om iets te kopen. Je weet niet altijd wat ze al hebben,...