Verjaardag

Discussie in 'Corona forum' gestart door Gewooniemand, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Iemand die niet thuis woont bij het huishouden rekenen, komt er een paar keer per week. Geen afstand houden, verjaardagen in blokken. Het is dat er nu winkels dicht zijn anders gingen ze nog overal funshoppen.
    Grote familie.
     
  2. Pisam

    Pisam Niet meer actief

    Ja, dat wordt een heel ander verhaal inderdaad. Dan zou ik ook vriendelijk bedanken. Frustrerend ook, als je er zo verschillend in staat...
     
  3. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik zou niet gaan. Hier mocht het toen in blokjes 3 mensen ontvangen. Daar hielden we ons ook aan. Toch 1 familielid op bezoek gehad die corona had. Gelukkig niemand aangestoken, maar je weet het gewoon nooit of iemand het al onder de leden heeft en besmettelijk is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Nope al een jaar niet meer.. ik was zelf vorige maand jarig, enkel m'n ouders en schoonouders zijn geweest... mijn zoontje is volgende maand jarig en dan precies op dezelfde manier (enkel opa's en oma's)
     
  5. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Nee. Er werd 1 neefje 1 jaar, maar die verjaardag is niet gevierd. Een broer en een zwager hebben beide geen verjaardag gevierd en zijn we ook niet geweest. Ook was er een broer 12,5 jaar getrouwd, is ook niet gevierd.
    Begin december (voor lock down, wel max 3 gasten) was onze oudste jarig. Mijn ouders zijn de dag zelf even geweest en schoonmoeder een week later een keer. Dat zouden we nu weer gerust doen. Is ook nog binnen de richtlijn van aantal bezoekers.
    Bij ons in de familie wordt er over het algemeen goed aan de regels gehouden.
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Mijn broertje woont in Chicago en die heb ik al een jaar niet gezien. Dus zijn verjaardag zit er ook niet in.
    Mijn zus is in maart jarig. Dus we kijken tegen die tijd wel wat de stand van zaken is. Maar in mijn eentje zou ik best een kopje koffie gaan drinken oid.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja zolang het binnen de regels is van max. 2 personen per dag ga ik. Hou gewoon afstand van de personen waar we op visite zijn. Geen hand, geen knuffel geen verjaardagskus. Tot nu toe vieren in onze omgeving weinig mensen hun verjaardag nog en de kinder verjaardagen waren drive by verjaardagen dus nog niet echt voor de keuze gestaan. Maar zoals ik zeg, als het volgens de regels gaat ja dan ga ik wel.
     
  8. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Je voldoet aan de regels, maar desondanks gaat het hard.
    Verschillende mensen zijn door haar besmet.
     
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Mijn man is voor de kerst bij mijn moeder op verjaardag geweest, samen met de twee oudste kinderen. Naast mijn zus en vader was daar toen verder niemand. Eind december zijn we met ons gezin bij diezelfde zus op verjaardag geweest. Toen waren alleen wij daar.

    Ik zou alleen naar familie gaan, en verder nergens. Ook omdat ik weet hoe mijn familie zich gedraagt omtrent corona maatregelen.

    Om dezelfde reden ontvangen wij sinds mid december vrijwel geen kraambezoek. Als het niet hoeft, dan dus niet.
     
  10. Sweetygirl84

    Sweetygirl84 Actief lid

    29 okt 2011
    361
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wij houden een drive thru party voor ons zoontje
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wij gaan niet naar verjaardagen, worden ook niet gevierd.
    Mijn man was 8 januari jarig, maar we zaten in quarantaine, dus niet gevierd. Mijn ouders zijn een week later op visite geweest.

    Mijn oudste wordt woensdag 6, mijn ouders komen 's morgens even, 's middags komt er 1 vriendje (kinderfeestje is afgezegd). Zaterdag gaan we met ons gezin bij de familie langs om een hapje en een drankje te brengen (we gaan nergens naar binnen) en als afsluiter gaan we door de mcdrive.
     
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Jaaa leuk, zo doen wij dat ook! ik heb ook al een aantal helium ballonnen gestuurd de laatste tijd :)
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    DAar zou ik niet op verjaardag gaan als ze er zo mee om gaan. De mensen met wie wij contact hebben nemen de regels allemaal serieus. En daar heb ik ook wel op geselecteerd zeg maar om te kiezen wie wel wel en niet zien nu. Dat zijn 3 gezinnen totaal. Mijn beste vriendin, komt buiten ons nergens, mijn zus, die ziet wat meer mensen maar wel binnen de regels en mijn man zijn beste vriend. Werkt nu tijdelijk bij ons de hele dag elke dag met man samen en als gezin ziet hij alleen ons zijn ouders en schoonouders. Ons kringetje is dus erg klein momenteel en ik ben van plan dat zo te houden. Man vind het lastig en zoekt het liefst de grenzen van de regels op “want het mag toch”. Ik doe het echt op deze manier om zo veilig mogelijk (voor iedereen) te leven.
     
  14. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Ja, wij gaan wel naar verjaardagen van directe familieleden..dus broer/zussen + aanhang en van neefjes en nichtjes. Zij doen de verjaardagen ook alleen voor directe familie vieren. Maar dan wel per gezin zeg maar. Bijvoorbeeld als zwager jarig is komen wij als schoonfamilie zijnde niet samen met zijn eigen zus en ouders.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter was tijdens de 1e lockdown jarig. Ze heeft toen +80 kaartjes en 14 van die helium balonnen per post ontvangen. Ze heeft zich ondanks dat er geen feest was zo gigantisch jarig gevoelt.
    Ik ben bij alle kinderverjaardagen sinds maart tot nu toe voor de deur een helium ballon gaan afgeven met kadotje. Voor de deur zetten, snel de auto weer in toeteren en zodra er open word gedaan heel hard verjaardagsmuziek opzetten (en uiteraard wat slingers en balonnen in en om de auto). Tot nu toe vonden alle jarigen dit erg leuk om zo gefeliciteerd te worden.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.679
    1.608
    113
    Vrouw
    Verjaardagen van volwassenen slaan wij in deze tijd zeker over. Ik vind het persoonlijk echt heel bijzonder als ik daar een uitnodiging voor krijg. Je hebt dan in tijden van lockdown iets echt niet begrepen.

    Bij kinderverjaardagen brengen wij een cadeautje aan de deur om daar toch iets speciaals van te maken.
     
    HappyRabbits en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

  17. Nee, ik probeer wel altijd extra mijn best te doen op een persoonlijk cadeautje of een mooi kaart/videoboodschap.
    Ik kom uit een gezin van 8, sommige zien elkaar wel..
    Maar ik ben bang dat we door dit acties van de zomer nog in lockdown zitten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Wij gaan wel.. maar enkel binnen de regels, dus 2 personen per dag.
    Wij zijn met 3 kinderen onder de 13. Dus we zijn een welkome gast:):)
    De eigen kinderverjaardagen hebben we in blokjes gevierd(zomer + buiten) en de andere 2 kregen een tour langs de gasten, met taart én cadeautjes. Zij hadden 3(mocht toen nog) en 2 gasten op de dag zelf. Mensen die we nog vaak zien.
     
  19. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    No way, als het een feestje is met meerdere mensen dan leef je volgens mij onder een steen nu.
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    We gaan naar geen enkele verjaardag. Bij de dochters van een vriendin leveren we een cadeautje af. Zetten het neer bij de deur en gaan weer op de stoep staan.
    Ze kunnen er ook niks aan doen dat het vervelend is.

    In nu bijna 1 jaar tijd ben ik op 1 verjaardag geweest. Dat was bij mijn schoonouders midden in de zomer. Dat was buiten en we waren met 2 volwassenen en 1 kind netjes op afstand. Hij schoonbroer en schoonzus waren een week eerder al geweest.

    We nemen geen risico
     

Deel Deze Pagina