Mijn dochter is over 10 dagen jarig. We laten wat familie om de beurt komen, op verschillende dagen. We hebben verder besloten haar ‘echte’ verjaardagsfeest in augustus te doen. Wij hebben (belachelijk) grote families, ook nog close. Dus lastig. Kinderfeestje wilde we gaan lasergamen en bowlen in zo’n centrum, maar of da5 al mag? Denk het niet. Waarschijnlijk wel na 19 juni, dus dat wachten we even af.
Mijn man is binnenkort jarig. Ouders + schoonouders komen langs, verder niemand. Bijna iedereen is al gevaccineerd of volledig gevaccineerd. Bij klachten komen ze natuurlijk niet, maar met een klein groepje vind ik het wel oké.
Ik ben binnenkort jarig, ik ga wandelen met een paar vriendinnen en onderweg bij lokale horeca lekkers halen. Na afloop borrelen we na in onze tuin. Een dag later komen mijn schoonouders langs en gaan we naar mijn vader (die zijn al gevaccineerd)
Klinkt allemaal reuze gezellig wat jullie gaan doen met ons erbij met 9 volwassen in een grote woonkamer plus deuren open en tuin beschikbaar
Niet. De volwassenen verjaardagen in elk geval. Voor dochter alleen oma en tante, en opa en tante op een andere dag en dat was het. Wel gelukkig kinderfeestje kunnen vieren, en dat was in de ogen van mijn 6-jarige het belangrijkste.
Volwassenverjaardag niet. Kinderen met minder visite (opa, twee oma’s, twee bevriende stellen - niet tegelijk natuurlijk). Kinderfeestjes moeten we nog doen.
Wij pakken het nu niet groots aan, alleen bijv. opa en oma en mensen die heel dichtbij staan. Dus dat zijn dan soms eerder vrienden dan familie die we veel minder zien. Dus een handjevol visite en dan verdeeld over het weekend, dus niet meerdere tegelijk. Groter vieren komt wel wel weer bij leven en welzijn.
M'n oudste was vorige maand jarig. Mijn zus is met haar 2 zoons op visite geweest. En m'n ouders hebben aan de deur kadootjes gegeven. Een dag eerder is m'n zwager even langs geweest en mijn zusje is in de vakantie op visite geweest. Helaas weer geen kinderfeestje kunnen doen. Gezien alles dicht is. Wie weet doen we dat binnenkort nog inhalen. Even afwachten wat de versoepelingen zijn en wanneer. Wij houden ons aan de regels. Dus dan kan er vrij weinig. Maar hij heeft zich ondanks weinig bezoek wel echt jarig gevoelt. En dat is het belangrijkste.
Zoon is laatst jarig geweest 4 feestjes gehad van 2 stellen met hun kids. opa oma / man zijn zus en man Opa oma/ mijn zus en man 2x 2 bevriende stellen
Op eigen verjaardagen alleen de ouders, die komen bij de kinderen ook (om de beurt of hoeveel op dat moment mogelijk is) Bij de kinderverjaardagen komen de kinderen van vrienden een middag of ochtend "op visite" zonder de ouders. Rest van de mensen die normaal op visite komen brengen we een taartje naar toe. Kinderfeestjes later als het wat mooier weer is (dat duurt dus nog wel even )
Kinderverjaardag gaan we volgende maand vieren. Met in totaal 8 volwassenen, als het kan buiten. Anders misschien in een ochtend en middag ploeg binnen. Dat zijn opa’s oma’s en een tante en oom van de jarige. Geen vrienden of kennissen verder erbij. We doen wel kinderfeestje. Met kinderen uit de klas.
Tot nu toe nog op vrijdag avond, zaterdag ochtend, middag en avond en zondag ochtend middag en avond telkens om en om een uur visite met tussen de visite in een half uurtje zodat ik kan schoonmaken. Zoon is over 3 weken jarig en als het weer mee zit (en het in de tuin kan evt met partytent) ben ik van plan het weer eens echt te vieren. Eventueel verdeelt over 2 avonden 1 voor zijn vrienden en onze vrienden en en 1 avond voor familie. En mijn ouders mogen als ze willen appart komen op zijn echte verjaardag ivm de gezondheid van mijn vader. Maar eerst maar even afwachten hoe het er dan voor staat met regels en het weer. Is het weer zoals nu dan word het weer een lang weekend om en om visite vanaf vrijdagavond tm zondag avond.
Dochter is over zo'n 6 weken jarig en dan gaan we het weer gewoon normaal vieren. In de tuin en alle risico personen zijn inmiddels al ingeent. Verjaardag van andere dochter die twee maanden geleden jarig was vieren we dan ook een beetje mee. Want die hebben we nog wel "overgeslagen".
Maar wat is ‘normaal’ voor jou? Hier kwam normaal gesproken zomaar 50 man op een kinderverjaardag, dat zie ik echt nog niet gebeuren. Opa’s, oma’s, ooms, tantes, neefjes en nichtjes (ook al 17 personen) zie ik dan wel eerder gebeuren.
Haha, normaal is inderdaad voor iedereen anders. Bij ons is normaal tussen de 17 en 20 volwassen en dan nog een handvol kinderen. Maar we hebben een grote tuin, op een terras zit men dichterbij elkaar. En er zit ook wel verloop in. De een is er bij de taart en de ander bij de borrel. Vorig jaar mocht die hoeveelheid ook. Alleen lijken ze in de routekaart dat nu niet te gaan doen.
Onze jongste is in juni jarig. Ik ga er vanuit dat we dat buiten kunnen vieren. We hebben een grote tuin. Onze ouders komen, en onze broers met kinderen. Kinderfeestje doen we apart. En misschien dat we onze beste vrienden nog uitnodigen, maar nog geen idee of dat dezelfde dag wordt, of een andere dag. Normaal gesproken vieren we haar verjaardag juist uitgebreid. Ze is als enige van ons in de zomer jarig.
Alleen met opa en oma en dan het ene setje de ene dag En de andere een dag erna. Afgelopen april met dochter alleen raamvisite want toen zaten we in quarantaine. Edit : en volwassenen verjaardagen slaan we over
Onze oudste is eind juni jarig, dat vieren wij zoals altijd. Uiteraard hopen we op mooi weer zodat we het buiten kunnen vieren, en anders wordt het of binnen, of afhankelijk van de temperatuur buiten in partytenten. Overigens komen bij ons standaard alleen altijd de grootouders, broer en zussen met kinderen en onze beste vrienden met hun kinderen. Dus we komen op maximaal 30 man denk ik.
Wij zijn allemaal on de winter jarig. Dit jaar niks gevierd. Alleen de oma's en opa apart van elkaar ontvangen voor een gebakje. Net oudste heel blij gemaakt met een dubbel inhaalkinderfeestje. Nog te organiseren in Toverland. Hij, 3 vrienden en ik. Ergens begin juli. Als 1 van ons nu jarig zou xijn, dan zou ik het familiefeestje nog een paar weken uitstellen. De weerberichten in de gaten houden. En heel t zootje in de tuin ontvangen (is nooit heel groot bij ons)